Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-24, 07:50
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vilken korkad kärring som inte ringde en vän på 150 000 kr utan chansade fel istället. Jag kollade innan hur lätt det skulle vara att googla och det tog mig färre än 5 sekunder å se rätt svar - Statschefen i Oman - skulle googlas för att se att han är en sultan och inte en kung som hon svarade och losade 50 000 kr + chansen kvar till mer, ja t.o.m. en mille

Det är ofta lätt att googla, ändå misslyckas livlinorna med detta 9 gånger av 10 av någon anledning.
Citera
2023-09-24, 10:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det är ofta lätt att googla, ändå misslyckas livlinorna med detta 9 gånger av 10 av någon anledning.
Ja, men det beror till största delen på de tävlande som tar alldeles för lång tid på sig att rabbla upp alla alternativen helt i onödan. Oförmågan hos de tävlande att formulera en distinkt fras som vännen kan använda på google alternativt AI-chat är vad som felas.
Citera
2023-09-24, 14:54
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ja, men det beror till största delen på de tävlande som tar alldeles för lång tid på sig att rabbla upp alla alternativen helt i onödan. Oförmågan hos de tävlande att formulera en distinkt fras som vännen kan använda på google alternativt AI-chat är vad som felas.

Så fort livlinan hör frågan så borde det vara mycket enkelt att omvandla frågan till hur man googlar fram svaret på frågan, detta under en sekunds tid.
Citera
2023-09-24, 15:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Så fort livlinan hör frågan så borde det vara mycket enkelt att omvandla frågan till hur man googlar fram svaret på frågan, detta under en sekunds tid.
Ja, fast den tävlande i studion har ju all världens tid att göra det (genom att t.ex. låtsas fundera på livlina eller ej) och sedan bara kommendera frasen: "Sök med >>>........!", eller hur?
Citera
2023-09-24, 15:52
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ja, fast den tävlande i studion har ju all världens tid att göra det (genom att t.ex. låtsas fundera på livlina eller ej) och sedan bara kommendera frasen: "Sök med >>>........!", eller hur?

Ja, om personen vet att livlinan kommer att googla så är det ju smartast. Endel har gjort som så och ändå har livlinan failat.
Citera
2023-09-24, 16:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja, om personen vet att livlinan kommer att googla så är det ju smartast. Endel har gjort som så och ändå har livlinan failat.
Ja, för det finns ju ibland frågor som kan vara mer eller mindre svåra att googla fram svaret på så det gäller att finna en bra sökfras. Skulle jag tävla så skulle jag ha ett par tre kompisar som sökte. Det går ju att sätta telefon på högtalare!

Vidare, det vore ju exceptionellt korkat om en tävlande valde en livlina som inte klarar av att använda en sökmotor.
Citera
2023-09-24, 17:56
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ja, för det finns ju ibland frågor som kan vara mer eller mindre svåra att googla fram svaret på så det gäller att finna en bra sökfras. Skulle jag tävla så skulle jag ha ett par tre kompisar som sökte. Det går ju att sätta telefon på högtalare!

Vidare, det vore ju exceptionellt korkat om en tävlande valde en livlina som inte klarar av att använda en sökmotor.

Även när det varit otroligt simpelt att googla failar dom ofta. Vet ej vad problemet är med livlinorna.
Citera
2023-09-29, 19:43
Medlem
nickeh84s avatar
Dagens livline-idiot som blev uppringd trodde han hade en timme på sig att spekulera. 🤣

Alla livlinor är fan imbeciller!
Citera
2023-09-30, 19:54
Moderator
Dr Kings avatar
Vilken skillnad ”Fråga stjärnorna” har blivit nu när Jonas von Essen sitter i panelen. Verkligen dag och natt jämfört med tidigare spån som Marika Carlsson, Thomas Ravelli o.s.v. Nu kan livlinan nästan byta namn till ”Få ett gratissvar”.
Citera
2023-09-30, 20:04
Medlem
Den bästa förändringen av programmet på typ 20 år att sätta in Jonas von Essen bland stjärnorna, hoppas verkligen att han inte bara är "vikarie". Nu när i är i stöten så kan de även reducera vinstutdelningarna till att i 30 sekunder i början visa vilket postnummer som vunnit. Skulle spara på miljön spara på ekonomin, som kan delas mellan mer vinster till de tävlande, och till lottköparna.

Ganska svagt att som sportintresserad svara Dortmund. Även om frågan var svår, jag som sportintresserad kunde inte heller, men av samma anledning som Jan Gradvall, var Dortmund det alternativ jag trodde minst på.
Citera
2023-09-30, 20:05
Medlem
sunrays avatar
Bra gjort av hästsvansen att komma upp till 100k utan att kunna ett skit..
Citera
2023-09-30, 20:43
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Vilken skillnad ”Fråga stjärnorna” har blivit nu när Jonas von Essen sitter i panelen. Verkligen dag och natt jämfört med tidigare spån som Marika Carlsson, Thomas Ravelli o.s.v. Nu kan livlinan nästan byta namn till ”Få ett gratissvar”.
Ja det är en jäkla skillnad från förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in