Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Vad har du för belägg för att lotterna till postkodlotteriet skulle minska? De har ju trots allt en massa andra program som de samarbetar med och gör vinster på hundratals miljoner varje år så inte som att det skulle vara någon större förlust i vilket fall som helst.
Frågan är nästan för naiv för att svara på. Om det inte skulle ge ett tillskott vore därmed effekten av TV-reklam lika med noll. Det vet de flesta att så inte är fallet, speciellt inte när reklamen har ett påtagligt budskap.
Ett citat från företagets VD säger följande:
Citat:
Vi stärker vår position och tar marknadsandelar samtidigt som spelmarknaden minskade med en procent. En stark produkt, effektiviserad drift och fortsatt framgångsrika tv-format är några av nycklarna.
Jag är personligen en kraftig ifrågasättare när det gäller reklam utan ett levande budskap. Reklamspotar på ishockeyspelare är enligt mig mer till för det egna företagets självbild än för att attrahera kunder. Samtidigt vet jag att TV-mediet har en genomslagskraft av omätbara dimensioner. Den som har ett konkret budskap får direkt effekt av att kommunicera ut det i TV. Om Postkodlotteriet inte lierat sig med TV4 och sänt sina paketerade budskap på bästa sändningstid, skulle försäljningen av lotter och kännedom om Postkodlotteriet vara avsevärt mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
I Vem vill bli miljonär? var det många roliga deltagare.
Det var ett seriösare program som inte använde sig av pajaserier som det nuvarande programmet gör. dessutom var det en fräscht programkoncept som är uttjatat nu. det är som med Jeopardy. När det kom till Sverige var det nytt och fräscht. Nu går det på tomgång i TV8.