2008-10-03, 06:19
Medlem
Går det att spela på denna trådlösa hastighet? Vad låg dåtidens modem på för hastighet?
Citera
2008-10-03, 07:45
Medlem
Brainfreezes avatar
Ja du kan ju spela på det, men jag tycker att det är påtok för lite för att det ska vara dugligt. Sen beror det väll på vad du ska spela.

glhf.
Citera
2008-10-03, 09:21
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
Går det att spela på denna trådlösa hastighet? Vad låg dåtidens modem på för hastighet?

"Dåtidens"? Vilken Dåtid?

hursom, 0.056Mbps eller 56kbps som snabbast
Men dom kopplade oftast bara upp i 0.048Mbps/48kbps

Hastigheten är inte problemet då spel oftast inte använder speciellt mycket bandbredd, latensen är däremot ett problem och 3G-bredband brukar kunna ha ordentlig latens
Senast redigerad av pythonx 2008-10-03 kl. 09:23.
Citera
2008-10-03, 18:02
Medlem
mrEricssons avatar
Kan endast hålla med föregående person. Det ska inte vara några problem att spela över den hastigheten, dom flesta online spel skickar väldigt lite data.

Om vi pratar om en 3g anslutning så är latensen ett stort problem. En fördröjning på ca 1 sec är vanlig och svår att komma runt.
Citera
2008-10-06, 18:28
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrEricsson
Kan endast hålla med föregående person. Det ska inte vara några problem att spela över den hastigheten, dom flesta online spel skickar väldigt lite data.

Om vi pratar om en 3g anslutning så är latensen ett stort problem. En fördröjning på ca 1 sec är vanlig och svår att komma runt.

Så ni rekommenderar inte att köra 3g bredband till exv Warhammer?
Citera
2008-10-06, 18:34
Medlem
b0gfettos avatar
Dåtidens modem låg på 14.4k, Vroooom sa det när du tankade rippade spel på 120MB, även 2800 (vad det nu heter) fanns innan.
Citera
2008-10-06, 19:19
Medlem
Du kan möjligtvis inte få snabbare 3g då? typ 3,1/3,6/7,2mbit? Som sagt det är latensen som är problemet och vad jag har märkt så verkar de vara lite lägre latens på de snabbare uppkopplingarna. Men så fort man börjar belasta dessa med lite trafik så får man en mkt högre svarstid om man testar att pinga något. jag kan själv spela xbox live med mitt så länge jag inte tankar något.
Citera
2008-10-06, 19:21
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frutten
Du kan möjligtvis inte få snabbare 3g då? typ 3,1/3,6/7,2mbit? Som sagt det är latensen som är problemet och vad jag har märkt så verkar de vara lite lägre latens på de snabbare uppkopplingarna. Men så fort man börjar belasta dessa med lite trafik så får man en mkt högre svarstid om man testar att pinga något. jag kan själv spela xbox live med mitt så länge jag inte tankar något.

Personligen ska jag bara köra WAR på datorn. Får hoppas det går.
Citera
2008-10-07, 16:18
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Dåtidens modem låg på 14.4k, Vroooom sa det när du tankade rippade spel på 120MB, även 2800 (vad det nu heter) fanns innan.
Baud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in