2008-10-04, 17:55
Medlem
Hej, i min lägenhet har jag hittat ett oskyddat trådlöst nätverk.
Men tyvärr är signalen "väldigt låg", så det funkar bara ibland. Finns det något bra sätt att förstärka signalen på?
Just nu har jag en liten simpel antenn kopplad till mitt trådlösa nätverkskort.
/Johan
Citera
2008-10-04, 18:14
Medlem
jeddes avatar
Det ultimata vore väl att bygga eller köpa en förstärkare, finns mycket om det på google. Annars är en idé att skaffa bättre antenn, själv hade jag föredragit en riktantenn isåfall.
Sen kan ju diskuteras huruvida lagligt det är att ansluta och nyttja en oskyddad accesspunkt men den diskussionen hör inte hit. Lycka till !
Citera
2008-10-04, 18:40
Bannlyst
gör precis samma sak.. har du en laptop, testa gå ut i balkongen eller testa dig fram vilket rum som är bäst.
Citera
2008-10-04, 21:38
Medlem
DennisOlofs avatar
Razaranje, vad tänker du göra ?

Har du bärbar och trådlöst, gå ut på balkongen, testa gå i trappen osv, försök lista ut vart det trådlösa nätet är. Sedan kan man ju skaffa sig en antenn och rikta då blir det bättre signal.

Annars är det svårt, oftast är det ju själva routern eller APn som man sätter upp en kraftigare antenn på om man har dålig täckning.
Citera
2008-10-04, 22:02
Medlem
The Crashs avatar
prova gå närmre så signalen blir stabil. logga in på routern. oskyddade nätverk brukar ha default lösenord, så du får ha lite tur. när du väl är inne, gäller det att du har tur, då det inte funkar på alla routrar. du ska in och ändra wireless styrkan, och sedan är det bara att surfa .

detta är vad jag hade provat först, och sedan köpt en riktantenn.
Citera
2008-10-06, 10:18
Bannlyst
Byt ut originalantennen mot denna antenn:

http://www.davido.se/shop/product_in...roducts_id=121

Det lär ge bra skjuts på signalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem