Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-22, 17:00
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Specialeffekter: Jag bryr mig personligen inte om effekterna är gjorda som i SW eller med dator som i Lotr. Men en sak är säker, CGI gör inte en film bättre nödvändigtvis. Se på nya SW, sämre skit får man leta efter, och de använder lika mycket CGI som Lotr. Dött lopp.

Vad menar du nu? I samtliga LOTR-filmer användes en hel del modeller, både små och väldigt stora, så kallade big-atures. Hobsala, Rivendell, Isengard, Helms Deep, Minas Tirith, Mordor, etc hade man modeller för. De nya Star Wars-filmerna har bra mycket mer CGI än LOTR.
Citera
2008-10-22, 17:01
  #122
Medlem
Sagan om Ringen > Star Wars

Star Wars är sjukt överskattat och tråkigt, det var kul när man var runt 7.
Citera
2008-10-22, 17:09
  #123
Medlem
Calico Jacks avatar
Sagan om ringen utan tvekan!
Citera
2008-10-22, 17:10
  #124
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Vad menar du nu? I samtliga LOTR-filmer användes en hel del modeller, både små och väldigt stora, så kallade big-atures. Hobsala, Rivendell, Isengard, Helms Deep, Minas Tirith, Mordor, etc hade man modeller för. De nya Star Wars-filmerna har bra mycket mer CGI än LOTR.
Jo så är det säkert, jag menar bara att Lotr och nya SW är mer lika varandra vad gäller CGI än gamla SW.
Citera
2008-10-22, 17:12
  #125
Medlem
Calico Jacks avatar
I övrigt så är Sagan om ringen II den bästa i serien!
Citera
2008-10-22, 17:12
  #126
Medlem
Weeners avatar
Star Wars trilogin är den bästa trilogin som har gjorts. Sen tycker jag även att dom nya filmerna är intressanta och underhållande och bra också. Nödvändiga, och knyter ihop säcken. Särskilt Episode III som visar hur Anakin blir Darth.

Fy fan vad bra Star Wars är, utan att verka nördig.
Citera
2008-11-02, 20:41
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Avsaknaden av Jar-Jar gör den första trilogin ungefär 1000 gånger bättre.

där håller jag med



både SW och LotR förstörs av sina sinnessjutk tråkiga skämt/humor:

SW: jar-jar, ewokerna, palpatines otroliga lasersvärdsduell med mace windu där han mest stönar och har sig. etc.

LotR: merry/pippin, gimli och legolas orch-mördar-räknande (e.d. de räknar hur många de dödar och tkr det är kul; skulle varit bättre att fått slagen att verka blodiga, hemska och ångerfyllda) etc
Citera
2008-11-02, 20:58
  #128
Medlem
Star Wars above all!
Men Sagan om Ringen är inte dålig heller :>
Citera
2008-11-02, 21:39
  #129
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
star wars var lätt bäst innan de nya 3 filmerna och allt meckande med att göra de äldre filmerna "snyggare" etc.

nu efter dessa kosmetiska ingrepp är det jämt skägg.
Citera
2008-11-02, 23:11
  #130
Avstängd
star wars.. sagan om ringen har inga söta hårbollar
Citera
2008-11-02, 23:12
  #131
Avstängd
haringets avatar
de gamla star wars filmerna.
Citera
2008-11-02, 23:27
  #132
Medlem
Om ingen tidigare länkat:

http://www.youtube.com/watch?v=AxAEo3CWeq8
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback