Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-05, 22:46
Medlem
synden-designs avatar
Hej!
Som rubriken säger, så startar min router om sig hela tiden. Vad kan det bero på?
Kan det vara virus som orsakar det? Är routern sönder?

Har flyttat min router till under sängen. Tidigare så stod den på mitt fönsterbräde, och brukar ha mitt fönster öppet lite. Kan routern ha gått sönder pga kyla eller liknande?

Undan ber alla onödiga kommentarer. Tack på förhand!
Citera
2008-10-05, 23:18
Medlem
stilltons avatar
du kan börja med att göra en totalreset av routern, och eventuellt firmwareuppgradering om möjligt. att den skulle pajja av lite vinddrag och kyla är inte så troligt.
Citera
2008-10-05, 23:52
Medlem
synden-designs avatar
Okey. Har testat iaf med total reset. Det hjälpte inte. Fast nu börjar routern inte hålla på att starta om sig mer.
Kan det vara någon dator som kan vara orsaken till att den startar om sig? Kanske den har virus?

Får testa att uppdatera routern med som du skrev.
Citera
2008-10-06, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
du kan börja med att göra en totalreset av routern, och eventuellt firmwareuppgradering om möjligt. att den skulle pajja av lite vinddrag och kyla är inte så troligt.

Kondens däremot.

Skulle kunna vara överbelastning eller att den är på väg att ge upp. Hade själv en sproilans ny dlink för ett tag sen som självdog av att vara inkopplad men endast ström.
Citera
2008-10-06, 10:17
Medlem
synden-designs avatar
Det verkar som den fungerar som den ska nu. Vet inte om det kan vara som du skrev, över belastning. Får hålla koll på routern och se om det händer igen.
Har iaf en Netgear WGR614 v7. Om den strular igen så får jag testa firmware och se om det hjälper.
Annars kanske den, som tidigare nämnt ovan, är på väg att ge upp.
Citera
2008-10-06, 10:19
Bannlyst
Det är tyvärr rätt vanligt med on/off glappande routers som tillslut självdör. Ett tips är att börja leta efter en ny.
Citera
2008-10-06, 10:45
Medlem
_tutt_s avatar
Se alltid till att ha senaste firmwire installerat, löser en del problem.
Citera
2008-10-06, 12:56
Medlem
Min förra router blev överhettad och när dem blir det så startar dem om som en säkerhetsgrej. Hjälpte att byta underlag som den stog på..
Citera
2008-10-06, 13:24
Medlem
synden-designs avatar
Har fått en hel del svar som jag ska försöka kolla upp med om dom hjälper. Hade routern avstängd igår ett tag. Sedan kopplade jag in den igen och inte hade någon dator igång.

Och nu idag har jag haft två datorer igång och den ena har jag upploadat med på uTorrent. Som jag uppfattat det som så har routern inte startat om sig än.
Men ska iaf uppdatera till senaste firmware för att förhoppningsvis undvika flera omstarter av min router.

Mod kan låsa tråden nu om dom vill.

Tack för alla svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in