Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-07, 09:35
Medlem
incomas avatar
Hej.
Jag letar efter ett program som synkroniserar två program på ett minde LAN.
tex. outlook 2003 pro har jag på flera datorer men jag vill att en dator ska ta backups från dom andra som kopplar upp sig. hittar inga inställningar i outlook som tillåter detta.
tacksam för hjälp!
Citera
2008-10-07, 17:38
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incoma
Hej.
Jag letar efter ett program som synkroniserar två program på ett minde LAN.
tex. outlook 2003 pro har jag på flera datorer men jag vill att en dator ska ta backups från dom andra som kopplar upp sig. hittar inga inställningar i outlook som tillåter detta.
tacksam för hjälp!

Frågan är komplett obegriplig.
Försök igen med en bättre beskrivning.
Citera
2008-10-08, 11:04
Medlem
incomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Frågan är komplett obegriplig.
Försök igen med en bättre beskrivning.

ok, sry.... ska försöka... here it goes.

den finns en burk med outlook 2003pro på min stationära burk.så finns det en annan burk som vi kan kalla backup. på den stationära andvänds outlook flitigt. det jag vill göra är att "backup" (outlook även installerat på den) kollar den stationär typ en gång om dagen och synkar filerna på min stationära till backup burken..
uhm, ngn som fattar nu?
Citera
2008-10-08, 18:32
Medlem
noonelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incoma
ok, sry.... ska försöka... here it goes.

den finns en burk med outlook 2003pro på min stationära burk.så finns det en annan burk som vi kan kalla backup. på den stationära andvänds outlook flitigt. det jag vill göra är att "backup" (outlook även installerat på den) kollar den stationär typ en gång om dagen och synkar filerna på min stationära till backup burken..
uhm, ngn som fattar nu?
När du skriver filerna, är det mailen du menar då? Eller filer i allmänhet?
Citera
2008-10-09, 14:14
Medlem
incomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noonelse
När du skriver filerna, är det mailen du menar då? Eller filer i allmänhet?

allt lix.. mail kontakter, konton osv. om vi säger att jag arbetar med en laptop under dagen, när jag kommer hem så vill jag synka så allt nytt/raderat osv på ett smidigt sätt synkas med den stationära. typ som en exchange server.

liknande mjukvara som är gratis som funkar typ som en exchange server... finns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in