2008-10-11, 13:39
Medlem
Träffas på stan, kolla i lite affärer, ta en fika, börja prata om intressen och kom fram vad ni kan göra nästa gång ni träffas. Gillar hon historia, konst, djur, att träna, vill hon lära sig något nytt?

Jag menar, hon kanske nämner nått i stil med " det skulle vara så jävla coolt att lära sig att skjuta!" och det betyder ju inte att du ska fixa vapen-licens till henne - då kan du ju överaska med att åka till gröna lund och lära henne skjuta mitt i prick med leksaksgeväret på "vinn en asful grön sköldpadda"-ståndet typ. Och varje gång hon ser det i sitt rum kommer hon sedan tänka på hur kul ni hade.

Det finns supermycket saker man kan göra ihop bara man orkar och vill! Museum, utställningar, djurpark, nöjespark, flummiga föreläsningar om new age eller politik osv osv. Slå vad om att du vinner i något hon är bra på, eller övertala henne att testa din sport en gång så testar du hennes (får kul ihop och knyter band om du ska lära henne tex boxning och du ska med på ett aerobics pass och har noll koordination).
Citera
2008-10-11, 13:41
Medlem
Dr Snoozes avatar
Ta och drick lite sprit innan ni träffas,det brukar hjälpa
Citera
2008-10-11, 13:47
Medlem
hur gammal är du??
Citera
2008-10-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fille@FlashBack
Ahja vet att mina porrfilmer väntar på mig när jag kommer hem iaf. så whatever.

Ska du inte ta och säga det till henne också?
Men seriöst. Fråga henne inte om hon vill va "mer än kompis". Dessutom är YouTubees idéer bra. Lär dig av denne person!
Citera
2008-10-11, 13:57
Medlem
Jag är förvånad att "Ta henne i 2an" inte har kommit upp som förslag än! Tråden har ju ändå varit uppe sen 09 imorse..

OnT: Att fika med en tjej gör man inte på en kvart, förhoppningsvis iaf. Du kommer ha ett bra tag på dig att snacka med tjejen om ni ska hitta på nåt senare och isåfall vad. Gå på bio, bowla, glo runt i affärer, åka hem till dig/henne och hitta på nåt..
Citera
2008-10-11, 14:30
Medlem
Pranchas avatar
@ Jonde:
Ursäkta? Om du inte sett en "2:a", är det bara att leta mer, den finns där! Hav tillit till FB!

Citat:
Ursprungligen postat av stillton
nja, det var väl inte riktigt så vi menade heller, hur ska du kunna förvänta dig att hon ska märka det om du inte gör något, om du själv förväntar dig att märka det på henne?
pussa henne på handen och fråga henne om hon tar den i tvåan, eller kör med nån annan accepterad metod för att visa henne din tillgivenhet.
Citera
2008-10-11, 15:06
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
@ Jonde:
Ursäkta? Om du inte sett en "2:a", är det bara att leta mer, den finns där! Hav tillit till FB!

Thank god! FB sviker aldrig.
Citera
2008-10-11, 15:15
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fille@FlashBack
Det enda jag har kommit på vi kan göra det är att fika i stan.... then what? Behöver hjälp med vad man hitta på... jag är inte bra sånt här.

Var det inte en KOMPIS du skulle möta??? kan du inte fråga tex om hon vill göra något.....

nä jag förstår det inte...pratar du inte alls med din vän?hur kom ni fram till att ni ska ses o fika ? pröva samma metod i denna situation...
Senast redigerad av IKAROZ 2008-10-11 kl. 15:17.
Citera
2008-10-11, 15:29
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ
Var det inte en KOMPIS du skulle möta??? kan du inte fråga tex om hon vill göra något.....

nä jag förstår det inte...pratar du inte alls med din vän?hur kom ni fram till att ni ska ses o fika ? pröva samma metod i denna situation...

Killen kan ju inte ens träffa henne på stan utan att behöva råd. Fuck, hur skulle han då kunna fråga en sådan svår fråga? Jag lägger nog mina pengar på "Ridskolan" ikväll, om han inte är en riktigt looker.
Citera
2008-10-11, 15:57
Medlem
Vi träffades och umgicks nu lite... inget speciellt. Var trevligt och bara träffa henne... hoppas hon tyckte detsamma att det var en "behövlig paus" i hennes studier.

Och ni som undrar hur jag håller kontakten med henne osv., pratar via Messenger för hon bor i Oxie medans jag bor i Malmö.
Citera
2008-10-11, 17:12
Medlem
Alladins avatar
Oxie? Vart är det?

Bjud henne på något som inte kan tas för något annat än en dejt... kanske kan du till och med nämna ordet, är svaret från hennes sida positivt så är det väl bara att köra på planen "bli mer än kompis".
Citera
2008-10-11, 21:40
Medlem
Kostyms avatar
Det här kommer låta hårt, men ta det som en man.
Du verkar osäker och det känns helt klart att det kommer inte hända något mer än vänskap med er. Osäkerhet är fruktansvärt avtändande.

Istället för att vara osäker, kör med att BARA vara vän med henne. Då är du inte osäker, och med tiden kan hon garanterat bli våt pga din svårttillgänglighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in