Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-14, 21:45
  #169
Moderator
Gromguttens avatar
Tyckte det var en ganska bra match med bra chanser åt bägge håll, ok drag på läktaren och småhett emellanåt.

Det var tydligen fel:

Citat:
305 SVT Text Tisdag 14 okt 2008
ISHOCKEY: Elitserien 14 oktober

Jörgen Jönsson avgjorde i öppen kasse

Färjestad och HV71 bjöd på en match
som verkligen var en symbol för
serielunken i oktober.-Det var lite
trögt, säger HV:s back Per Gustafsson
till PPV.

Hemmalaget vann med 4-2 efter att
Jörgen Jönsson lagt in den sista
pucken i öppen bur.-Nu börjar vi göra
mål, säger Jönsson till PPV.

Matchavgörande blev Per Åslunds 3-1
som han fick in bakom en slarvig
Stefan Liv i bortamålet.

Hemmapubliken i Karlstad var åter
fåtalig.

2008-10-14, 21:55
  #170
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Tycker det var en rätt dålig match faktiskt. Tror inte heller på att Luleå var det klart bättre laget. Modo var inte så bra och vettefan om Luleå var ett dugg bättre.
2-2 skulle nästan varit det mest rättvisa, även om jag är glad för 2 poäng till Modo.

Det var inte en rätt dålig match, det var en otroligt dålig match. Har nog inte sett Modo såhär dåliga på ett par säsonger. Luleå fick till bra tryck stundtals och visade att man kan rycka upp sig efter alla förluster, men matchen i sin helhet var en riktig kalkon tycker jag.
2008-10-14, 21:57
  #171
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Nja vet inte om jag tycker det är så rättvist igentligen. Om man ser till hur spelet har varit tycker jag helt klart Luleå varit det mycket bättre laget. Även om jag kan hålla med dig om att Modo var bättre första perioden och sista 10 så tycker jag ändå inte skillnaden var så stor som när vi var bättre.
Fast samtidigt var Modo riktigt heta när dom väll kom till anfall så aja...

Glad som fan för en poäng iaf borta emot Modo helt klart över förväntan, lite surt att vi som vanligt inte vinner i öt, nåt vi borde tränna på. Annars var det en rätt rolig match att kolla på dommarn var helt ok inget o klaga på direkt!

Ush surt om man inte kan se hemma emot ssk (flyttar utomlands imorn) men förhopningsvis har jag tillgång till webtvn :P 3poäng där och man iaf kanske kan börja hoppas att vi kan vara med o slås om ingemansland vilket jag tycker helt klart får vara målet just nu.

Visst, om något lag förtjänade att vinna så var det ju vi. Men jag är rätt nöjd med en pinne ändå, vinner vi mot Södertälje och tar poäng av Skellefteå så ser det riktigt ljust ut! Låter dessutom som om det är något vi skulle kunna klara av, att göra en halvrisig match i Ö-vik och ändå få med sig en pinne tyder på att vi inte är så kassa trotsallt.
2008-10-14, 22:05
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Visst, om något lag förtjänade att vinna så var det ju vi. Men jag är rätt nöjd med en pinne ändå, vinner vi mot Södertälje och tar poäng av Skellefteå så ser det riktigt ljust ut! Låter dessutom som om det är något vi skulle kunna klara av, att göra en halvrisig match i Ö-vik och ändå få med sig en pinne tyder på att vi inte är så kassa trotsallt.

En poäng får vi ändå vara nöjda med nere i övik , vi brukar trots allt ha det rätt svårt mot modo på bortaplan
2008-10-14, 22:15
  #173
Medlem
SweTechs avatar
Jag är mest nöjd med att målen börjar trilla in. 10 mål på två matcher är mycket skönare läsning än 1 mål på tre matcher..

Idag var det lite slarv i egen zon men det gör inte så mycket när vi producerar frammåt, ge laget en månad till så har Norda och Goren spelats in, försvarsspelet blir bättre och offensiva spelet blir rakare och mer effektivt.
2008-10-14, 22:31
  #174
Medlem
Siljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirk666
En poäng får vi ändå vara nöjda med nere i övik , vi brukar trots allt ha det rätt svårt mot modo på bortaplan
Att ni inte fick vinna var ju otroligt orättvist.
Jag är sjukt nöjd att vi fick 2 pinnar idag.
2008-10-14, 22:33
  #175
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaemmy
Rögle gör 1-0. Skräll om dom vinner även om det är långt kvar
Motivation slår klass.
Vad har tjeckerna i månaden...?
Inte värda det idag i alla fall.
2008-10-14, 22:46
  #176
Moderator
Gromguttens avatar
Godnatt i tråden.

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback