Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-30, 00:27
  #49
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Klipp o klistra kallas det :-)

Verkar lite långsökt att utgå från den blanketten, men, men.......

http://www.polisen.se/Global/www%20o..._underarig.pdf
Citera
2010-11-30, 00:27
  #50
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt
Att Herr M har ett förflutet att lura pengar av folk kan man nog ha överseende med.
Att han vill låna stora summor pengar nu av folk i hojsvängen BEHÖVER inte betyda någonting,
han tänker nog betala tillbaks det. Det som fått mig att vara lite försiktig när man pratar med honom är hans stora nyfikenhet om vilka klubbar som sympatiserar med vilka och hur SBM-mötena fungerar.
Han kan mycket väl bara vilja väl och lära sig hur allt fungerar. Jag har inte dömt honom än, men jag är ganska misstänksam mot honom, och det var jag redan för ett par år sedan, INNAN hans och Peters sandlåda. Men OM, jag säger OM det stämmer så är jag glad att min intuition varnade mig. Annars så är han kanske bara en konstig kuf med vilda ideer, många minns nog även (agent006's länksamlingar) men min tunga kommer jag ändå fortsätta att vakta. Mot honom och mot alla andra som ställer för nyfikna frågor om klubbar, medlemmar och tillhörighet. Det man vill veta får man reda på ändå, OM det är meningen att man ska veta det.

Jag tror den där Sons of Anarchy har tokläst flashback & facebook under en längre tid för att just låta lite i svängen i sina texter.

Nästa ämne.

Jag hittade en grej från MC Razzia om att vara nyfiken i en strut från den 11:e januari 2010

Dom som känner Eklöf vet att han inte alls frågar om SBM möten, han brukar tvärt om klaga att folk pratar för mycket.

Lyssna och lär men säg ifrån när du får höra mer än du bad om...

Det har hänt att jag träffat nya för mig okända personer som i sin tur pratar om andra, hur folk tjänar pengar eller annan typ av namedropping som absolut inte rör mig, om det händer dig, säg genast till att nog är nog, nu byter vi ämne. Räcker inte det får du resa dig upp och ta ett varv i lokalen...

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/01...-for-alla.html
__________________
Senast redigerad av guldankan 2010-11-30 kl. 00:34.
Citera
2010-11-30, 00:32
  #51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Först och främst vill jag betona att killen bakom Payback måste ha cred för att han orkar lägga ner så mycken tid och engagemang i denna fråga. Bombardera varje tidning och nätsida med uppgifter för att försvara de utpekade mc-klubbarna.
Tyvärr kan jag känna att detta initiativ tillsammans med Abate eller som de hette i tidernas begynnelse B.T.F.J.F (Bikers Togethers For Justice Fund) bara agerar "nyttiga idioter" till sådana som egentligen skiter i vilket d.v.s. HA och BMC.
Killar som kör detta race för att försöka "rentvå" procentarna bara utnyttjas och är dömda till att misslyckas. De kan lura sig till att tro att de är kompisar med ryggmärkena. Kanske bli bjudna på någon fest eller få närvara på något möte. Så länge allt går bra så är det väl frid och fröjd att frottera sig med de missförstådda rebellerna men så fort minsta grej inträffar ryker de direkt. De blir aldrig vänner med någon av ryggmärkena ändå utan anses ändå bara som någon kufisk hanger-on.
Se bara vad som hände med den gamle journalisten/författaren C-J.som skrev reportage om HA och gav ut en hel bok om bikerkulturen vilken han bara hann tillhöra tre-fyra år. Någon skitsak inträffar och vips försvinner de.
Hur många gånger har inte ordföranden i Abate kickats eller hoppat av? Det kan ju inte vara ansvaret för alla 200 medlemmar som knäckt raderna av Abatekämparna?
Jag har flera gånger träffat nyanslutna Sverigemodellare med Abatemärken och/eller kepsar på sig som orerar om hur för jävligt det är att bikers pekas ut som gangsters. Eller står och drar sina krigshistorier om hur de blivit stoppade
av polisen eller haft kontroller utanför kåken. Samtidigt ser man hur de nästan spricker av stolthet! Njuter riktigt av att få stå i bikermystikens rampljus även på ett väldigt perifiert sätt.
De riktiga gubbarna i procentklubbarna vet hur spelet går. Inte fan står de och samlar protestunderskrifter eller skriver inlägg på lokalblaskornas gästböcker.
"Dont talk the talk if you dont walk the walk"
Därav 2%-et. Pinsamt är bara förnamnet.

Däremot så har motorcykelklubbar som är motorcykeklubbar med hela kittet - motorcyklar, klubblokal och skinnvästar men som inte försöker spela Allan (vilket är ganska svårt då flera av dom är har barnbarn) min fulla respekt.
Citera
2010-11-30, 08:27
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Jag tror den där Sons of Anarchy har tokläst flashback & facebook under en längre tid för att just låta lite i svängen i sina texter.

Nästa ämne.

Jag hittade en grej från MC Razzia om att vara nyfiken i en strut från den 11:e januari 2010

Dom som känner Eklöf vet att han inte alls frågar om SBM möten, han brukar tvärt om klaga att folk pratar för mycket.
Lyssna och lär men säg ifrån när du får höra mer än du bad om...

Det har hänt att jag träffat nya för mig okända personer som i sin tur pratar om andra, hur folk tjänar pengar eller annan typ av namedropping som absolut inte rör mig, om det händer dig, säg genast till att nog är nog, nu byter vi ämne. Räcker inte det får du resa dig upp och ta ett varv i lokalen...

http://mcrazzia.blogspot.com/2010/01...-for-alla.html
Både rakt ut, men framförallt inlindat har denna man tagit reda på väldigt mycket, väldigt enkelt.
De som bestrider det har helt enkelt inte kunnat läsa av Herr M. MEN det behöver fortfarande inte alls ha några onda avsikter. Herr M är en udda person, precis som många av oss andra är, på våra sätt. Känner Herr M, det gör inte många det lovar jag, fast flera tror det. Men han är väldigt smart och duperande och inger ett otroligt vänligt sätt. Men om du anstränger dig nästa gång du pratar med honom, lyssnar mellan orden, och tänker efter det där lilla extra så kan du inte missa att han egentligen får dig till att svara på mer än du tror. Det kan fortfarande vara för att han behöver stoft till sina bloggar, eller bara är väldigt intresserad, men du är blåögd om du inte märker hans inlindade nyfikenhet. Fast jag gillar honom i alla fall, men vaktar min tunga varje gång, så enkelt är det. Inte bara mot honom förresten.
__________________
Senast redigerad av Felaktigt 2010-11-30 kl. 08:36.
Citera
2010-11-30, 14:06
  #53
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt
Både rakt ut, men framförallt inlindat har denna man tagit reda på väldigt mycket, väldigt enkelt.
De som bestrider det har helt enkelt inte kunnat läsa av Herr M. MEN det behöver fortfarande inte alls ha några onda avsikter. Herr M är en udda person, precis som många av oss andra är, på våra sätt. Känner Herr M, det gör inte många det lovar jag, fast flera tror det. Men han är väldigt smart och duperande och inger ett otroligt vänligt sätt. Men om du anstränger dig nästa gång du pratar med honom, lyssnar mellan orden, och tänker efter det där lilla extra så kan du inte missa att han egentligen får dig till att svara på mer än du tror. Det kan fortfarande vara för att han behöver stoft till sina bloggar, eller bara är väldigt intresserad, men du är blåögd om du inte märker hans inlindade nyfikenhet. Fast jag gillar honom i alla fall, men vaktar min tunga varje gång, så enkelt är det. Inte bara mot honom förresten.

Om man söker sig till miljön ska man lära sig spelreglerna. Det är en plikt.

Om Herr M enligt Dig vet mer än än han borde säger det mer om dom som berättar än den som artigt lyssnar. Men allt står redan i tidningen och i första delen i Svensk Maffia, vad mer finns att prata om? Vad är problemet?

Herr M vill hänga i garage, gillar vilda historier från 70 talet festande och tycker om svartvita filmer med långa framgafflar. Herr M vill ge ut just svartvita böcker som hyllar kulturen, den som missat det har nog varit drogad eller för upptagen med att visa sig själv på styva linan.

En Blogg om kriminella mc gäng heter tråden, den som har läst MC Razzia vet att den består av rubriker, bilder, text & en länk till tidningen. Även choppers & bobbers från Blocket.

Man behöver inte vara värst smart och duperande och stå och lyssna artigt på en biker med en öl i handen för att lista ut en www till Expressen. Google räcker fint.

När Herr M flyttade in till Sthlm från Sollentuna till Valhallavägen i Sthlm på 70 talet blev det kärlek mellan Herr M och Mr X (Leif Stenberg/Leif Skiffer's dotter. En av Herr M's vänner är styvson till en annan sk kändis, den nu bioaktuelle Fleming Broman, på helgerna festades det i den stora 10 rumslägenheten på Roslagsgatan när Sandhamnsligan var hemma på permitioner. Våningen kryllade av polska damer, advokater, gangsters, torpeder, kändisar, konsthandlare och en ung Herr M.

Direkt efter Internatskolan i Sigtuna blev det helikopterplattan och Undergrund, flera från den tiden gick vidare till MC miljön. En kort tid drevs det rockklubb i Gbg vägg i vägg med en inte helt okänd MC klubb, Herr M har drivit porrklubbar & svartklubbar i södra Hammarbyhamnen på den tiden MC klubbarna låg vägg i vägg. Hängt med allt från kultureliten, bedragare, B-kändisar, torpeder, då blivande "MC" kändisar, mm. Herr M körde Ravefester var 14 dag under flera år och dörrvakterna kom från miljön. Det va Herr M som tog över den inte helt okände storspelaren och tvåmeters juggen till Lambyska, och där blev han kvar till sin död. Herr M lärde känna Dragan Jokso Joksovic redan innan han fick jobb på Alexandras där dom båda arbetade. Jokso i dörren, Herr M i garderoben.

Herr M drev under några år klubbverksamhet i Stockholms City i bla Kulturhusets lokaler och Lambyska verket som sen blev Trash Bar. På den tiden i Sthlm va allt lite flytande, några blev Brödrarskapet, andra hoppade av, dom tredje gick till Bromma, och alla festade på nätterna.

Sen blev det dataföretag, forumet vi pratar på nu startade på den tiden Flashbacks grundare Jan Axelsson arbetade hos Herr M

Men visst, är någon artig och lyssnar när andra pratar kan man ju tolka det som om någon fiskar.

Herr M behöver knappast stoft till sina bloggar då dom inte avhandlar privata klubbangelägenheter.

Jag tror att även en halvslug fattar och vet vad som händer genom att läsa första delen av Svensk Maffia.

Jag tycker fler kan läsa MC Razzia's text om att man ska Hålla Käften och stänga till sina öron.
Eller passar den inte in i den nu infekterade debatten?

Nån sa att Bloggkriget mellan Payback & MC Razzia bottnar i att MC Razzia försöker vara neutral vad gäller färger i sin rapportering och det gillas inte av alla. Vad vet jag?

Är det någon som kollar med RPS hur det ligger till med fejkpapprets högra delen högst upp? RPS531.2 från 2010-08-25 DOC · PDF. Bilaga till passansökan (underårig), RPS531. ( datum )
http://mcrazzia.blogspot.com/2010/11/blog-post_29.html

Herr M har sökt sig till miljön av en enda orsak. Miljön ska stå för ärlighet och rakhet, inga kindpussar och intriger som på Östermalm och Stureplan.
__________________
Senast redigerad av guldankan 2010-11-30 kl. 14:30.
Citera
2010-12-03, 17:44
  #54
Medlem
highstakess avatar
Fick mig ett gott skratt när jag läste

" Brudar som vill hänga med på Hojfester
Brudarna finns på www.mulligt.se

och på www.HotRod.se"
Citera
2010-12-06, 10:05
  #55
Medlem
Jag tycker Guldankan har helt rätt, och håller med honom i allt han skriver. Mcrazzia är nog dessutom den enda bloggen faktist som har full insyn i alla världar, och inte bara favoriserar den ena färgen. All respekt till upphovsmakarens kunskap och bakgrund, att dessutom få intressanta objekt ifrån blocket är en trevlig idé. Jag tycker vi ska sluta kritisera honom nu.
Citera
2010-12-07, 19:35
  #56
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Förresten, jag har aldrig sett Uppdrag granskning om Eklöf. Är det någon som vet om den finns att hämta någonstans?
Citera
2010-12-09, 12:06
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Förresten, jag har aldrig sett Uppdrag granskning om Eklöf. Är det någon som vet om den finns att hämta någonstans?
Är du säker på att det inte var på Insider?
Citera
2010-12-09, 20:12
  #58
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Är du säker på att det inte var på Insider?

Jo självklart, Insider var det.
Citera
2010-12-09, 20:18
  #59
Medlem
De går väl inte att se på TV3 längre; men bör finnas på pirate bay; men det bör ju Ankan kunde bekräfta, han verkar ha koll.
Jag gjorde en sökning: http://thepiratebay.org/search/insider/0/99/205/ där finns ju en del; men jag vet inte när programmet gick.
__________________
Senast redigerad av Nyttnick 2010-12-09 kl. 20:29.
Citera
2010-12-09, 21:36
  #60
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
De går väl inte att se på TV3 längre; men bör finnas på pirate bay; men det bör ju Ankan kunde bekräfta, han verkar ha koll.
Jag gjorde en sökning: http://thepiratebay.org/search/insider/0/99/205/ där finns ju en del; men jag vet inte när programmet gick.

Tror jag har en kopia om någon vill ha en privat visning, medtag ett flak öl

Kvack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in