Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-02-25, 06:33
  #73
Medlem
rex144s avatar
Jag är själv förvånad att det finns så myckst rassism fast det finns jo inga svarta, hehe
polacker är konservativa, fast i storstäder är man mer tollerant, det finns jo svarta basketspelare i Polen och svarta fotbollsspelare, värst var det för kanske 10 år sedan när publiken på fotbollsarenor kastade bananer på svarta fotbollsspelare, speciellt när de gjorde inkast elelr stod vid hörnflaggan,

men det är slut med det nu, de gillar inte svarta, de kallar negrer för asfalt, och när de slår nerde säger de att asfalt ska ligga nere på marken, de gillar inte heller araber på grund att de är muslimer, polacker har krigat mycket med muslimer, turkar, tattarer och mongoler,
under flerahundra års tid gäckades Polen av vilda muslimska horder på den ukrainska steppen,
och när muslimer belägrade staden Vien då åkte posk kung Sobieski dit och räddade europa,

några svarta finns det i det offentliga rummet, en kubanska som är vädertjej på en kommersiell tv kanal, men som exotiska inslag,

https://www.youtube.com/watch?v=KmRc37jmmPw

här svarar hon om mulatter solar, skulle man ställa såna frågor på svensk tv?
https://www.youtube.com/watch?v=yds5vAqCdII
__________________
Senast redigerad av rex144 2015-02-25 kl. 06:36.
Citera
2015-02-25, 17:32
  #74
Medlem
"men det är slut med det nu, de gillar inte svarta, de kallar negrer för asfalt, och när de slår nerde säger de att asfalt ska ligga nere på marken, de gillar inte heller araber på grund att de är muslimer, polacker har krigat mycket med muslimer, turkar, tattarer och mongoler,
under flerahundra års tid gäckades Polen av vilda muslimska horder på den ukrainska steppen,
och när muslimer belägrade staden Vien då åkte posk kung Sobieski dit och räddade europa"

Jag har inte den uppfattningen. Jag har över sociala medier haft kontakt med flera polska ungdomar, företrädesvis tjejer, som sagt att de inte förstår varför man i väst är så fientligt inställd till araber och afrikaner.
Citera
2015-02-26, 12:36
  #75
Medlem
Mina erfarenheter av polacker säger främst att de är galet patriotiska - vilket kanske inte är så konstigt med tanke på deras historia - och klart konservativa (inte bara enligt svenska mått, utan även i jämförelse med övriga Västeuropa). Skulle nog också säga att rasism är mer utbrett i Polen, men man ska tänka på att polacker är jävligt icke-pk jämfört med pk-världsmästarna svenskarna, vilket gör att polackens fördomar märks MYCKET tydligare. Svenskar smyger mycket mer med vad de tycker.

Har själv inga negativa erfarenheter av polacker. Men jag har också varit rätt tydlig med att jag inte är tysk. Som skandinav kan man lätt misstas för det, och då är risken för sämre bemötande tydlig.
Citera
2015-02-26, 22:58
  #76
Medlem
Hultabultans avatar
Det är inte det minsta konstigt att polacker ogillar negrer och araber.

Alla de betydande polska partierna har en politik när det gäller nationalism och asylfrågor, som liknar svenskarnas parti.

Jag har själv frågat företrädare för S och M, hur ni i EU-parlamentet kan samarbeta med polska partier som liknar SVP (alltså s.k. nazister).
Man har bara slagit bort frågan, med "ingen kommentar".

Menar med detta definitivt inte att SVP skulle ha en dålig politik!
Citera
2015-03-05, 21:13
  #77
Medlem
Nexeus avatar
Polacker är inskränkta katoliker och är starkt präglade av värdekonservatism. Rasism är således naturligt bland polacker då de ser ett egenvärde i att vara polack, till skillnad från svensken som tycker det är viktigare med islam och afrikansk kultur.
Citera
2015-03-06, 11:52
  #78
Medlem
Pletheneiss avatar
Polska tjejer har inget emot att dejta/skaffa familj med icke-polacker.. kanske där skon klämmer för polska män?
__________________
Senast redigerad av Pletheneis 2015-03-06 kl. 11:54.
Citera
2015-03-06, 12:12
  #79
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Polacker är primitiva, korkade och råa, man kan knappt tro de är från norra delen av Europa, påminner mer om MENA-pack faktiskt. Åtminstone de jag har träffat.
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-06 kl. 12:16.
Citera
2015-03-06, 12:16
  #80
Medlem
Polacker, liksom andra östeuropéer, är nog helt enkelt historiskt medvetna om att främmande krafter kan vara farliga för ens egen frihet. De var ju efter andra världskriget ockuperade av kommunism i ett flertal årtionden, vilket gör dem mer erfarna av främmande belägringar än PK-svenskar.
Citera
2015-03-07, 19:33
  #81
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Polacker, liksom andra östeuropéer, är nog helt enkelt historiskt medvetna om att främmande krafter kan vara farliga för ens egen frihet. De var ju efter andra världskriget ockuperade av kommunism i ett flertal årtionden, vilket gör dem mer erfarna av främmande belägringar än PK-svenskar.

Polen var ett mångkulturellt land under flera sekler, tyskar, judar, ukrainare, armenier, tjecker, ungrare,
litauer, vitryssar, tattarer och zigenare,


Polen har under flera hundra år krigat mot muslimska vildar, mongoler, tattarer och turkar,
deras hänsynslöshet och grymhet är vida känt i Polen, men även svenskarnas härjningar Polen, som kallas i folkmun för syndafloden, svenskarna snodde tom trottoarstenar och marmor utsmyckningar, nyligen fann man på botten i floden Wisla en pråm lastad med en massa fasadstenar från palats,
de brände kyrkor, etc.
Citera
2015-03-07, 20:00
  #82
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listopad
Polacker är inte rasister. Däremot är polacker nationalister som värnar om nationens bästa, till skillnad från svenskarna. Svenskar är generellt sett fega kräk som inte vågar säga vad de tycker.

Oh, yes. Polacker tänker alltid på nationens bästa. Och det har alltid gått JÄTTEBRA FÖR POLEN!
Citera
2021-03-20, 22:08
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag är själv förvånad att det finns så myckst rassism fast det finns jo inga svarta, hehe
polacker är konservativa, fast i storstäder är man mer tollerant, det finns jo svarta basketspelare i Polen och svarta fotbollsspelare, värst var det för kanske 10 år sedan när publiken på fotbollsarenor kastade bananer på svarta fotbollsspelare, speciellt när de gjorde inkast elelr stod vid hörnflaggan,

men det är slut med det nu, de gillar inte svarta, de kallar negrer för asfalt, och när de slår nerde säger de att asfalt ska ligga nere på marken, de gillar inte heller araber på grund att de är muslimer, polacker har krigat mycket med muslimer, turkar, tattarer och mongoler,
under flerahundra års tid gäckades Polen av vilda muslimska horder på den ukrainska steppen,
och när muslimer belägrade staden Vien då åkte posk kung Sobieski dit och räddade europa,

några svarta finns det i det offentliga rummet, en kubanska som är vädertjej på en kommersiell tv kanal, men som exotiska inslag,

https://www.youtube.com/watch?v=KmRc37jmmPw

här svarar hon om mulatter solar, skulle man ställa såna frågor på svensk tv?
https://www.youtube.com/watch?v=yds5vAqCdII


Stämmer! Polen räddade europa från osmanerna , hoppas polackerna kommer kunna rädda europa igen....
Citera
2024-04-15, 17:09
  #84
Medlem
senhackarens avatar
Så in i helvete också. Inte bara rasister. Dom är gravt islamofobiska också. Kan tänka mig hur dom är på hemmaplan. Herre jävlar alltså.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback