Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-16, 22:03
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Vem fan ska stå mot Luleå på lördag?
Dahlberg som släppte in 5 mål idag eller Hadelöv som suger hästpung?
Det tror jag är den stora frågan Säcken och Mats ställer sig nu.

Hoppas treden håller i sig då men men man vet aldrig va, det kan vända grymt snabbt
2008-10-16, 22:06
  #182
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WreXlaM
Word. Men samtidigt är det alltid tråkigt med dåligt tryck från klacken, men poäng är viktigare än klack
Sundström sa faktiskt till Aftonbladet att han uppskattade att publiken börjat komma igång riktigt....såg inte matchen men så jäkla uruselt kan det inte ha varit.
2008-10-16, 22:31
  #183
Medlem
absinthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen_
Det är väl sant, men varför straffas med den sämsta av de sämsta???
Tycvker att det är så jävla tråkigt att 2 domarsystemet skrotades, och även proffsdomarna...
Känns som om utveckligen på domarsystemet går bakåt, medans spelet går framåt. Inte bra.

Tyvärr tror jag inte att det hjälper med att införa 2-domar system i Elitserien. Jag har själv varit inne på samma linje innan men har under de senaste veckorna under serieuppstarten vandrat in på en annan linje. Jag menar, om vi i dagsläget har svårt(omöjligt...) att hitta EN vettig domare hur fan ska vi då kunna lyckas lokalisera två? Det finns inte, jag skulle aldrig orka genomlida en match med exempelvis Lärking i ena ringhalvan och Rådbjer i den andra. Knivmord och godnatt
2008-10-16, 22:55
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinthe
Tyvärr tror jag inte att det hjälper med att införa 2-domar system i Elitserien. Jag har själv varit inne på samma linje innan men har under de senaste veckorna under serieuppstarten vandrat in på en annan linje. Jag menar, om vi i dagsläget har svårt(omöjligt...) att hitta EN vettig domare hur fan ska vi då kunna lyckas lokalisera två? Det finns inte, jag skulle aldrig orka genomlida en match med exempelvis Lärking i ena ringhalvan och Rådbjer i den andra. Knivmord och godnatt

När du lägger fram det så där så skrotar jag min tanke om 2-domars på en gång!

Vi kanske kan locka över lite domare från utlandet eller så, eller så satasr vi rejält på domarkåren. Rensar ut de som inte håller måttet, flyttar upp de bästa från Allsvenskan och ser till att det blir proffsdomare.
Jag menar, spelarna är proffs och får betala, riktigt bra betalt för vad de gör, men varför ska det saboteras av domare som inte håller måttet. Ge hockeyspelarna en chans att utföra sitt yrke på samma sätt som en domare ska få en riktig chans att utföra sitt.

Jag tror att ett proffsdomarsystem, skulle vara bra på sikt för svensk hockey. Att det kanske skulle ta en 2-3 år är jag ganska säker på, men som sagt...något måste ske, eller iaf vara på gång.

Domarna är en del av matchen, och då anser jag att de ska ha samma möjligheter som spelarna att göra varje match unik och till en bra tillställning för de som betalat inträde för att se matchen.
2008-10-16, 23:42
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Djurgården skall va glada att de fick poäng. Jämnt i de två första. Utspelade på slutet. Rögle hann ej få upp garden i OT.
Poäng i ett halvfullt Hovet e alltid ngt att trösta sig med. Djurgården verkar inte ha ngt eget spel.

Tänk hur olika man kan se på hockey. Som jag ser det var vi bättre i två perioder och hade bud på mer. I sista bevakar vi som vanligt resultatet mot ett ofarligt Rögle, men efter tio minuter börjar paniken sprida sig och vi tappar igen.

Angående om Djurgården har spel eller inte beror lite på definitionen, men jag tycker att det helt klart är ett eget spel. Att vi vunnit skotten i majoriteten av matcherna talar dessutom för det. Det är snarare så att det är defensiven som inte har fungerat i år och många lag har gjort otroligt enkla mål som bara inte får komma till. Offensiven är helt okej även om vi saknar en notorisk målskytt typ Bengan. Eget spel har vi i alla fall och bara för en vecka sedan spelade vi i Ängelholm och då var det väl så att ni låg på kontringar och tightade till försvaret ungefär som idag. Vi har dock gått igenom en stor förändring från förra året, för då hade vi inget eget spel och åkte upp till Luleå för att förlora skotten med 30-12, men matchen vanns med 4-2 eller något liknande.
2008-10-16, 23:44
  #186
Medlem
Freedom Fighters avatar
Nöjd med en pinne mot HV71 trots ett förkrossande övertag i avslut från HV:s sida, och att Jonte kom undan med en 2-minutare
2008-10-16, 23:59
  #187
Medlem
Paco.Escobars avatar
Grattis Brynäs, igen (!) frågan är hur länge det här håller? Känns som en up-fuckad säsong so far. frölunda och HV levererar inte alls medan BIF och SAIK och rögle överraskar stort.

Måste ändå säga att hemma i Stockholm ser man en positiv förändring. Lokal förankring i 90% av alla spelarna, riktigt bra uppslutning i klacken och så har man helt tagit bort all jävla jobbig musik mellan spelavbrotten. I och med att härliga Djurgår'n spelar som kameler i fotbollen så vore det kul om de lyckades ta sig till semi i år så alla blåränder har något att se fram emot detta år iaf.

oavsett vilket har vi sveriges bästa klack... by far
2008-10-17, 00:35
  #188
Medlem
mraskers avatar
faaan va synd att man inte fick se kenny på hovet. Men dessto bättre med 2 pinnar
2008-10-17, 02:07
  #189
Avstängd
bLyGE_kEntAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paco.Escobar
Grattis Brynäs, igen (!) frågan är hur länge det här håller? Känns som en up-fuckad säsong so far. frölunda och HV levererar inte alls medan BIF och SAIK och rögle överraskar stort.

Måste ändå säga att hemma i Stockholm ser man en positiv förändring. Lokal förankring i 90% av alla spelarna, riktigt bra uppslutning i klacken och så har man helt tagit bort all jävla jobbig musik mellan spelavbrotten. I och med att härliga Djurgår'n spelar som kameler i fotbollen så vore det kul om de lyckades ta sig till semi i år så alla blåränder har något att se fram emot detta år iaf.

oavsett vilket har vi sveriges bästa klack... by far

Stor eloge till Djurgården om de tagit bort all onödig musik mellan alla avbrott. Riktigt kul också att Djurgården har bästa klacken, den där klacken borde komma och heja fram dem i någon match.
2008-10-17, 12:25
  #190
Medlem
Fy fan, Färjestad. Jävla förlorargäng.

Toskala
2008-10-17, 12:44
  #191
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala
Fy fan, Färjestad. Jävla förlorargäng.

Toskala

Du kan ju inte ha sett matchen...
2008-10-17, 13:33
  #192
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du kan ju inte ha sett matchen...

Du måste ha missat trådnamnet. /Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback