Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2001-06-01, 07:33
Medlem
Då har censuren även nått Flashback ! Försök
Skriva mer än ETT nytt inlägg får ni se

"Flashback
Nepp...
Du kan inte posta meddelanden pga din IP-adress, ditt namn, ditt e-mail eller för att du postat ett meddelande för bara en kort stund sedan. Det är inte säkert att du har åstakommit detta själv. försök med ett annant namn/Email. Om felet kvarstår, kontakta Jan Axelsson för en förklaring. "

Men du kan ju alltid sno nån annans nick å emailadress !!
Om man nu vill stå för vad man tycker VARFÖR
inte t.ex publicera IP-adressen tillsammans med inlägget
Irreterad "Eriksson"
Citera
2001-06-01, 09:26
Medlem
Censuren på Flashback!

Det är bra att Flashback har en mekanism för att stoppa spam så att inte automatiserade script kan dränka övriga poster i forumen genom att posta skräp. Så länge denna mekanism inte tar hänsyn till vilken åsikt du uttrycker så är den är lika lite censur som det faktum att din internetleverantör begränsar din bandbredd för att andra också ska kunna surfa. Varför korspostar du den här 'nyheten' i minst 3 olika forum här på Flashback?

Henry
Citera
2001-06-01, 12:55
Medlem
Censuren på Flashback!

Man kan inte skriva två NYA inlägg med olika inehåll på samma konferens!
Begränsning = Censur !! Och om någon just använt ditt nick/e-post adress (vilket INGET hindrar !!!!) kan DU inte skriva nåt nytt..............och på det viset blir den riktige censurerad.
Det vore bättre med inloggning och registrerat nick isåfall och/eller visande av ip-numret Detta skulle innebära t.ex att Du/jag mfl är den man är och ingen annan Inget hindrar någon att använda andras namn....
Antingen hittar man på nåt bättre eller har ingen censur alls tycker jag.
mvhME
Webbadress http://www.geocities.com/zoom61se/gbc.html
Citera
2001-06-01, 12:57
Medlem
Censuren på Flashback!

x
Citera
2001-06-01, 15:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Censuren på Flashback!

men FATTAR du inte:

man måste VÄNTA nån minut mellan postningarna. väntar du nån minut mellan inläggen är det inga problem att posta.

detta system har införts så att inte idioter kan sitta och mass-skicka en massa inlägg.
Citera
2001-06-01, 17:57
Medlem
Censuren på Flashback!

Aha Det handlar om nån minut.Det fattade jag inte! Men då är det ett bra system......
mvhME
Citera
2001-07-15, 21:58
Medlem
Censuren på Flashback!

jo för det är ju jäävligt svårt att få ett skript att vänta i en minut och sen posta igen. ingen kan det.

jag tycker det skulle va bättre med login för att posta. det skulle spara allas tid.
Citera
2001-07-23, 16:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Censuren på Flashback!

tycker som somliga har sagt åvan att man skulle ha "loggin" ....men jag tycker inte dom ska blotta upps en IP nr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in