Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-25, 23:51
  #2185
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Pappersrör håller inte, du snackar skit uppenbarligen då jag har samma erfarenhet.
Beror nog på vad dom är behandlade med. Har inte upplevt att dom på bio lösts upp. Pappersrören på Max har jag inte prövat ännu.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2019-06-25 kl. 23:54.
Citera
2019-06-25, 23:53
  #2186
Medlem
Håller med om att de nya sugrören är värdelösa. Ger en bismak direkt och skrumpnar ihop innan halva läsken är slut.
Citera
2019-06-28, 00:16
  #2187
Avstängd
ilpobres avatar
Sökte tyvärr jobbet där och möts av en tatuerad varelse tillika driftledare som under anställningsintervjun springer ut stup i kvarten för att göra annat. Dessutom står en öppen bytta med godis till vänster om min sittplats där karln välter ned pennor. Givetvis kollar han i mobilen för att komma ihåg vad han ska säga härnäst.

Till råga på allt frågar han i slutet om jag är över 18 när jag tidigare sagt att jag dels pluggat på universitet och dels har körkort samt är över 20.

Måste jag säga att jag drog tillbaka ansökan?
__________________
Citera
2019-06-29, 21:32
  #2188
Medlem
Var på Max ikväll och köpte två menyer. Bytte läsk mot milkshake. Åkte hem med maten och vi satte oss och åt. Tyckte milkshaken smakade konstigt men trodde att jag inbillade mej först. Då säger frugan att det smakar skit om hennes shake. Tog vanilj själv och frugan jordgubb. Smakade på hennes och den var också väldigt konstig i smaken.

Frugan ringer då till Max för att kolla så de inte har gjort rent maskinen och glömt skölja rent. Nej då, de har gjort den helt vegansk istället och brytt ut mjölk mot kokosmjölk. Tack för den! Jag kommer aldrig köpa milkshake på Max igen och det blir nog att övergå helt till Macdonalds om det ska fortsätta så här. Smaken är ju trots allt rätt viktig.
Citera
2019-06-29, 21:37
  #2189
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1969
Var på Max ikväll och köpte två menyer. Bytte läsk mot milkshake. Åkte hem med maten och vi satte oss och åt. Tyckte milkshaken smakade konstigt men trodde att jag inbillade mej först. Då säger frugan att det smakar skit om hennes shake. Tog vanilj själv och frugan jordgubb. Smakade på hennes och den var också väldigt konstig i smaken.

Frugan ringer då till Max för att kolla så de inte har gjort rent maskinen och glömt skölja rent. Nej då, de har gjort den helt vegansk istället och brytt ut mjölk mot kokosmjölk. Tack för den! Jag kommer aldrig köpa milkshake på Max igen och det blir nog att övergå helt till Macdonalds om det ska fortsätta så här. Smaken är ju trots allt rätt viktig.
Låter vidrigt. Tekniskt sett ingen milkshake längre, coconut milkshake borde namnet vara. Borde också bli betydligt dyrare att köpa in massa kokosmjölk istället för vanlig mjölk. Människor är hjärntvättade som inte dricker vanlig nyttig mjölk.
Citera
2019-07-01, 03:10
  #2190
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1969
Var på Max ikväll och köpte två menyer. Bytte läsk mot milkshake. Åkte hem med maten och vi satte oss och åt. Tyckte milkshaken smakade konstigt men trodde att jag inbillade mej först. Då säger frugan att det smakar skit om hennes shake. Tog vanilj själv och frugan jordgubb. Smakade på hennes och den var också väldigt konstig i smaken.

Frugan ringer då till Max för att kolla så de inte har gjort rent maskinen och glömt skölja rent. Nej då, de har gjort den helt vegansk istället och brytt ut mjölk mot kokosmjölk. Tack för den! Jag kommer aldrig köpa milkshake på Max igen och det blir nog att övergå helt till Macdonalds om det ska fortsätta så här. Smaken är ju trots allt rätt viktig.
Ett solklart scenario där ni kan kräva tillbaka pengarna. De kan nämligen inte servera kokosmjölk om ni beställt vanliga hederliga milkshakes. Om så ändå sker måste de informera om detta och fråga om det är okej att göra så.

Bollen ligger hos er, så länge ni har kvittot kvar har ni möjlighet att klaga först hos Max och vid avslag ARN.
Citera
2019-07-01, 10:55
  #2191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ett solklart scenario där ni kan kräva tillbaka pengarna. De kan nämligen inte servera kokosmjölk om ni beställt vanliga hederliga milkshakes. Om så ändå sker måste de informera om detta och fråga om det är okej att göra så.

Bollen ligger hos er, så länge ni har kvittot kvar har ni möjlighet att klaga först hos Max och vid avslag ARN.

Fast Max har ju informerat om att de byter ut innehållet i sina milkshakes? De första nyheterna om det kom redan förra året, då man gjorde försök med veganska milkshakes på fåtal restauranger. Sedan skulle alla restaurangerna få det. Senaste nyheten om milkshakes (och lyxshakes) kom i början av juni 2019 -> https://www.max.se/sv/Om-MAX/Pressce...i-hela-landet/

Citat:
Den 27 juni kommer den efterfrågade Lyxshake Vegan finnas på samtliga MAX restauranger i Sverige i fyra olika smaker. Lyxshake finns även kvar som alternativ med mjölk som bas. Däremot byts milkshaken ut helt till en vegansk variant och lanseras under namnet Dreamshake.

Samt senare i samma nyhetsartikel:

Citat:
Lyxshake Vegan och Dreamshake har kokosmjölk som bas.

Denna information kanske inte är lika tydlig om man inte har läst informationen på exempelvis hemsidan, och åker till Max utan att känna till förändringarna.
Citera
2019-07-01, 13:43
  #2192
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Fast Max har ju informerat om att de byter ut innehållet i sina milkshakes? De första nyheterna om det kom redan förra året, då man gjorde försök med veganska milkshakes på fåtal restauranger. Sedan skulle alla restaurangerna få det. Senaste nyheten om milkshakes (och lyxshakes) kom i början av juni 2019 -> https://www.max.se/sv/Om-MAX/Pressce...i-hela-landet/



Samt senare i samma nyhetsartikel:



Denna information kanske inte är lika tydlig om man inte har läst informationen på exempelvis hemsidan, och åker till Max utan att känna till förändringarna.
Okej, det förklarar fallet. Trodde i all hast att restaurangen serverat veganska milkshakes eftersom komjölken var slut
Citera
2019-07-01, 21:42
  #2193
Medlem
Rufoss avatar
Testade just deras nya veganska shake, bara av ren nyfikenhet. Som redan påpekats i tråden så var den riktigt usel.

Men denna fake-milkshake går säkerligen hem hos veganer och klimatångesthoror. M.a.o ligger den i tiden!
__________________
Senast redigerad av Rufos 2019-07-01 kl. 21:45.
Citera
2019-07-02, 16:44
  #2194
Medlem
Åt just för första gången en Umami Halloumi på MAX! Vilken SUPERGOD veggo burger! Har aldrig ätit veggo förut på MAX skall tilläggas, och nu ångrar jag mig rejält För många gånger har jag ätit det tunga koköttet och nu äntligen något mildare för magen.

Kan VERKLIGEN tipsa om denna jättegoda hamburgare, för alla med lite ont i magen, som inte innehåller något soja skojeri Hehe.

Den innehöll lite annan sallad också, som verkligen var smarrig.

VILKEN BURGER!
__________________
Senast redigerad av KristusKorus 2019-07-02 kl. 16:48.
Citera
2019-07-02, 16:56
  #2195
Medlem
possums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekingebon
Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att ifall den kvinnliga chefen för MAX i Karlskrona hade pratat med någon högre upp i MAX-hierarkin så skulle de garanterat sagt till henne att hon ska gå kunden till mötes. Om inte annat bara för att "få tyst" på mig... 😊

Säg inte det. Jag är uppvuxen i max-ledningens närhet och de slog mig inte direkt som herrar som lyssnar på vad andra tycker
Citera
2019-07-04, 01:53
  #2196
Medlem
Takpapps avatar
HAHAHA stackars störda idioter som ger pengar till Max för att få skit i sin mun!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback