• 6
  • 7
2008-10-28, 02:34
Medlem
Tycker som föregående talare att vi har rätt att få höra hela lösningen! I rent utbildningssyfte

Du har ju redan berättat hur ni har det i stort då kan du väl vara så snälla och berätta vad ni kom fram till, TS?
Citera
2008-10-28, 08:21
Medlem
Willy Welfares avatar
Vafan..sätt ner foten och säg nej för helvete. Låta henne köra över dig så...löjligt. Säg till henne att dra åt helvete om hon envisas med att fortsätta med honom. Seriöst, vad vill du ha för råd? Sluta vara mesig.
Citera
2008-10-28, 09:02
Medlem
z0rixs avatar
om jag skulle hamna i samma sits skulle jag fråga henne hur hon hade ställt sig i samma situation. Varför ska hon träffa honom? För att hon känner att hon måste. Varför måste hon? Jag skulle inte gå med på det. Jag skulle helt sonika fråga vad som är viktigast för henne - att träffa honom och göra nåt som du inte vill samtidigt som hon sårar dig, eller- inte träffa honom och fortsätta träffa dig och visa att det är dig hon vill ha. Vi lever i nuet och för framtiden så hon har i ingen anledning att träffa honom. Dessutom har hon pratat med honom på msn och sagt/pratat om det som hon vill prata om. Vad finns det då för anledning att träffa honom?
Citera
2008-10-28, 09:18
Medlem
hummer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy Welfare
Vafan..sätt ner foten och säg nej för helvete. Låta henne köra över dig så...löjligt. Säg till henne att dra åt helvete om hon envisas med att fortsätta med honom. Seriöst, vad vill du ha för råd? Sluta vara mesig.

WORD!

Hon är uppenbart attraherad av honom fortfarande annars hade hon inte utan tvekan riskerat er relation!
Citera
2008-10-28, 10:15
Medlem
Ser att det löste sig. Det här hade jag dock gjort:

Det bästa rådet jag kan ge är att hon egentligen inte skall träffa honom. Var helt klar emot henne och säg enkelt men bestämt att det är du och hon nu och att den andra personen inte borde finnas med i bilden längre.

Jag har varit i en liknande sits, ett av mina ex skulle prata med sin före detta kille och ha ett s.k. avslut, eftersom hon var kär i mig och inte han (sa hon). Vad hon glömde berätta var hur hon träffade sitt ex över jul och nyår, vilket var då hon skulle göra avslutet. (Lång distans).

Resultatet var att i början var hon helt inställd på att göra avslutet, men med tiden drogs hon tillbaka till hans håll. Visst hade jag kunnat få henne tillbaka igen, men varför? Det är helt enkelt inte värt att försöka få tillbaka / vara med en tjej som fortfarande inte kan släppa taget om sitt ex. Jag vet. Talar från erfarenhet. Först blev det så att hon ville "prata om det" och ha en "time-out att tänka". Inte speciellt svårt att lista ut vilken jo-jo effekt det skulle bli.

Den relationen jag pratar om började lite som ditt med. Känner ingen den på många plan. Dock så skall du aldrig vara så tofflig emot henne. Det var inte jag. Visa henne att det är du eller han. Inget mellanting.

Vill inte säga som så många andra att du bara skall bryta upp.. dock så måste du tänka på dig själv här. Egentligen finns det ingen anledning för att dom skall träffas, speciellt med tanke på historien bakom det hela. Som jag tidigare nämnde, var ingen toffel alls och gör helt klart att du absolut skall vara med och att antingen är det dig eller den andra killen som gäller. Då får hon sig en tankeställare och allt blir allvarligt, eftersom du helt plötsligt inte tofflar dig och förhoppningsvis inser hon att det hon tänkte göra är fel.
Senast redigerad av Zyuu 2008-10-28 kl. 10:18.
Citera
2008-10-28, 10:25
Bannlyst
Följ med henne, case closed.
Citera
2008-10-28, 13:05
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjogirl
Min flickvän var KK med en kille strax innan hon blev på G med mig. Den här killen behandlade henne verkligen som skit, ändå gick hon tillbaka till honom flera gånger

Det här är ju en tydlig indikation på att hon är svag, och du borde kräva av henne att hon blir en starkare och mer värdig människa. Annars förtjänar hon inte dig helt enkelt (detta förutsätter att du själv inte är en svag människa, som tar hur mycket skit som helst men ändå villigt går tillbaka likt en hund)...
Citera
2008-10-28, 15:03
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det här är ju en tydlig indikation på att hon är svag, och du borde kräva av henne att hon blir en starkare och mer värdig människa. Annars förtjänar hon inte dig helt enkelt (detta förutsätter att du själv inte är en svag människa, som tar hur mycket skit som helst men ändå villigt går tillbaka likt en hund)...

Jag håller inte med dig om mycket men nu är du väldigt klok.
Citera
2008-10-28, 18:53
Bannlyst
säger som alla andra ,ställ krav eller dumpa
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem