• 1
  • 2
2008-10-29, 09:17
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlhagen
Tack för dina konstruktiva och innehållsrika svar.

Alltså det handlar inte om att jag ska sluta dra hem tjejer tror jag. Jag klarar av att låta bli tjejer och jag har som jag skrev i trådstarten tackat nej säkert över 100 ggr till "inbjudningar". Problemet är att jag redan NU anser att jag knullat med alldeles för många och att alla mina upplevelser och erfarenheter idag ger mig massa dåliga minnen i bagaget. När jag kom till insikt med detta hade jag ju redan gjort alla knullen och då var det försent att backa bandet.
Jag känner mig alltså "smutsig" pga mitt tidigare leverne och vill en dag känna mig "fräsch" och hel igen. Det är svårt att förklara så alla förstår men jag försöker och jag hoppas det klarnar för Er ju fler inlägg jag skriver.

Har du någon aning om det jag tidigare nämnt om att väldigt många tjejer varit med om mycket traumatiska upplevelser under ungdomsåren/barndomen. Kan det vara så att tjejer ljuger för mig för att dom tror att de ökar deras chanser att vinna mitt hjärta eller mina sympatier? Eller är det så illa att var och varannan tjej blivit utnyttjad, misshandlad av ex, våldtagen eller legat inne på psyket eller upplevt något annat som inte är normalt?

Vad tror du? Hur är dina tjejkompisar?

Jag är en schysst kille, omtänksam och bryr mig faktiskt om många av de tjejer jag träffat. Och när jag i början fick höra om deras upplevelser så blev jag mycket berörd. Idag tänker jag mest "jaha, ännu en tjej som varit med om skit tidigare i sitt liv". (Och självklart menar jag inte att det är tjejens fel men fan jag blir bekymrad om det verkligheten går runt så mycket våldtäktsmän och misshandlare bland oss killar)

Känns verkligen som du skulle behöva träffa lite andra typer av tjejer för att få en bättre bild av dem. För det finns väldigt många trevliga, stabila och trogna tjejer där ute också. Rör du dig kanske i fel krets, och är det alltid ragg på krogen som gäller? Som sagt, jag tror inte du är skadad för all framtid utan du har helt enkelt bara sett ena sidan av myntet och det är inte konstigt att du fått en lite snedvriden och jobbig bild av dem att handskas med. Försök att tagga ner ett tag med raggandet och satsa på att skaffa lite mer kvinnliga vänner om du inte redan har sådana.
Citera
2008-10-29, 10:34
Medlem
Mystices avatar
Citat:
Tack för dina konstruktiva och innehållsrika svar.

Alltså det handlar inte om att jag ska sluta dra hem tjejer tror jag. Jag klarar av att låta bli tjejer och jag har som jag skrev i trådstarten tackat nej säkert över 100 ggr till "inbjudningar". Problemet är att jag redan NU anser att jag knullat med alldeles för många och att alla mina upplevelser och erfarenheter idag ger mig massa dåliga minnen i bagaget. När jag kom till insikt med detta hade jag ju redan gjort alla knullen och då var det försent att backa bandet.
Jag känner mig alltså "smutsig" pga mitt tidigare leverne och vill en dag känna mig "fräsch" och hel igen. Det är svårt att förklara så alla förstår men jag försöker och jag hoppas det klarnar för Er ju fler inlägg jag skriver.

Har du någon aning om det jag tidigare nämnt om att väldigt många tjejer varit med om mycket traumatiska upplevelser under ungdomsåren/barndomen. Kan det vara så att tjejer ljuger för mig för att dom tror att de ökar deras chanser att vinna mitt hjärta eller mina sympatier? Eller är det så illa att var och varannan tjej blivit utnyttjad, misshandlad av ex, våldtagen eller legat inne på psyket eller upplevt något annat som inte är normalt?

Vad tror du? Hur är dina tjejkompisar?

Jag är en schysst kille, omtänksam och bryr mig faktiskt om många av de tjejer jag träffat. Och när jag i början fick höra om deras upplevelser så blev jag mycket berörd. Idag tänker jag mest "jaha, ännu en tjej som varit med om skit tidigare i sitt liv". (Och självklart menar jag inte att det är tjejens fel men fan jag blir bekymrad om det verkligheten går runt så mycket våldtäktsmän och misshandlare bland oss killar)

Som jag har förstått det så tycker du att din uppfattning om kvinnor i allmänhet är lite "off".. tex om ni har sex direkt så är hon en slampa. Lösningen på detta, som jag ser det, är att faktiskt ta en paus från tjejer helt och hållet (och så småningom träffa vettigare tjejer). Jag tror att du skulle behöva lite tid för dig själv för att bearbeta allt som har hänt och få lite distans till dina tidigare beteenden - därför föreslog jag att du skulle sluta dra hem tjejer och det tror jag fortfarande är klokast.. Inte för att du inte klarar av att tacka nej eller något, men bara för att du behöver få lite distans (så att allt inte handlar om sex, så att du får en chans att få känslor för någon innan du sätter på henne, så att du slutar känna dig "smutsig" och tusen andra skäl).

Jag tror inte att var och varannan tjej har varit med om dåliga sexuella upplevelser och problem i barndomen, dock så är det säkert procentuellt ett högre antal sådana tjejer som har problem själva och kanske därför släpper till på första dejten - varför du upplever att var och varannan har sådana problem. Ofta har sådana tjejer en "spelar ingen roll ändå"-attityd kombinerat med minimal självrespekt och kan därför knulla runt en hel del.. Du träffar samma typ av tjejer helt enkelt, sådana som redan är trasiga på grund av det förflutna.

Mina tjejkompisar är "normala", dvs aldrig blivit misshandlade, utnyttjade, legat på psyket eller våldtagna. Det är generellt sett rätt jobbigt att umgås med trasiga människor i längden, varför de är olämpliga som vänner och partners (såvida en vän inte blir trasig, då överger man den ju knappast). Men söker man omedvetet upp folk som är trasiga och upptäcker att man gör det bör man försöka ändra sitt mönster (tex genom en (längre) periods avhållsamhet och sedan att prova ragga på någon totalt annorlunda mot för vad man hade valt innan).
Citera
2008-10-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Känns verkligen som du skulle behöva träffa lite andra typer av tjejer för att få en bättre bild av dem. För det finns väldigt många trevliga, stabila och trogna tjejer där ute också. Rör du dig kanske i fel krets, och är det alltid ragg på krogen som gäller? Som sagt, jag tror inte du är skadad för all framtid utan du har helt enkelt bara sett ena sidan av myntet och det är inte konstigt att du fått en lite snedvriden och jobbig bild av dem att handskas med. Försök att tagga ner ett tag med raggandet och satsa på att skaffa lite mer kvinnliga vänner om du inte redan har sådana.

Jag har en hel del kvinnliga vänner (dock har jag fler manliga pga mina intressen främst).

Alltså jag har träffat väldigt många tjejer via internet också. Jag vet ju egentligen vad jag gör för fel, jag säger (utan att då ljuga för henne) exakt det hon vill höra, precis vad som gör henne tillfredställd och när man väl sedan träffar henne så är hon i princip redan sjukt intresserad av mig. Om jag då skulle se fulare ut i verkligheten än på bild så tror jag ändå att hon skulle bli intresserad men jag ser enligt mig själv bättre ut i verkligheten än på bilderna vilket gör henne "överlycklig" med tanke på hur många som ljuger om sitt utseende via bilder på nätet.

Jag har alltså använt internet för att hitta tjejer som har en "bra insida" och när jag väl träffat dom har dom inte alls varit som via internet. Då kommer deras "riktiga jag fram" och man märker att dom inte är så som man trodde. Det kan röra sig om tjejer som man pratat med i flera månader via internet och telefon PLUS att självklart ser dom flesta tjejer sämre ut i verkligheten än på bild vilket gör att jag ofta blir besviken av den anledningen. Jag skulle jätte gärna vilja bli kär i en tjej genom enbart hennes personlighet men tyvärr måste jag känna en stark attraktion och se henne som vacker för att fatta tycke.

Jag har träffat kanon bra tjejer och då umgåtts med henne i några veckor/månader, ibland har jag själv insett att det inte kommer bli något och ibland har hon försvunnit på mer eller mindre märkliga grunder. Så jag är ingen GUD på något sätt som får det jag pekar på. Jag ser kanske lite lite bättre ut än snittet men har en riktigt bra personlighet (eller att jag vet vad man ska svara och säga till en tjej) vilket gör att en tjej ganska enkelt kan bli intresserad av mig trots att jag kanske är fulare än henne om ni/du förstår vad jag menar (om jag kanske är en 7-8:a och hon är en 9-10 på en 10-gradig skala). Sen finns det ju självklart MÅNGA tjejer som tycker att jag är en idiot eller är tokful men oftast får jag positiv respons från tjejer.

Men hur ska jag tex orka träffa nästa tjej som jag fått bra kontakt med via internet? Jag vill helst inte behöva gå runt i avhållsamhet och skita i helt i tjejer ett helt år tex. Jag vill heller inte såra tjejer eller ha tjejer som "jagar" mig men samtidigt måste jag ju räkna med att det kan bli så för om jag inte vågar träffa någon kan jag inte heller "vinna någon".
Citera
2008-10-29, 13:31
Medlem
Mystices avatar
Citat:
Men hur ska jag tex orka träffa nästa tjej som jag fått bra kontakt med via internet? Jag vill helst inte behöva gå runt i avhållsamhet och skita i helt i tjejer ett helt år tex. Jag vill heller inte såra tjejer eller ha tjejer som "jagar" mig men samtidigt måste jag ju räkna med att det kan bli så för om jag inte vågar träffa någon kan jag inte heller "vinna någon".

Varför har du hängt upp dig på att skaffa ett förhållande just nu? Ibland är det smart att vara singel av olika anledningar, bland annat i din situation. Jag tycker att du ska ställa in dig på att vara singel, men umgås för all del med tjejer (platoniskt) och kyss din utvalda först när du har känslor för henne. Efter ni väl kyssts, så take things slow och ligg inte med henne direkt. Lär känna henne först! Gör du allt det här så kommer du antagligen inte att ha sex på minst ett halvår eftersom du 1) antagligen inte träffar den rätta idag 2) det tar tid att lära känna någon och få riktiga känslor för personen.

Som du beskriver det så är det just där ditt problem är. Du ligger med tjejen direkt, tappar respekt för henne och får en snedvriden syn på tjejer i allmänhet. Det är såhär man går till väga när man vill undvika det, jag förstår inte varför du ska stressa in i kontakten med tjejer när just det stressandet är grunden till ditt problem. Ett år, eller till och med ett par år, som singel kommer inte att förstöra något för dig eller göra dig sjuk eller konstig. Ett självvalt singelliv är inte glädjelöst eller hopplöst eller vad du nu föreställer dig (varför är du så emot att vara singel när det uppenbarligen är vad du behöver mest???).

Det här blir iaf min sista post i frågan då du inte verkar vilja ta till dig de råd du får.
Citera
2008-10-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystice
Varför har du hängt upp dig på att skaffa ett förhållande just nu? Ibland är det smart att vara singel av olika anledningar, bland annat i din situation. Jag tycker att du ska ställa in dig på att vara singel, men umgås för all del med tjejer (platoniskt) och kyss din utvalda först när du har känslor för henne. Efter ni väl kyssts, så take things slow och ligg inte med henne direkt. Lär känna henne först! Gör du allt det här så kommer du antagligen inte att ha sex på minst ett halvår eftersom du 1) antagligen inte träffar den rätta idag 2) det tar tid att lära känna någon och få riktiga känslor för personen.

Som du beskriver det så är det just där ditt problem är. Du ligger med tjejen direkt, tappar respekt för henne och får en snedvriden syn på tjejer i allmänhet. Det är såhär man går till väga när man vill undvika det, jag förstår inte varför du ska stressa in i kontakten med tjejer när just det stressandet är grunden till ditt problem. Ett år, eller till och med ett par år, som singel kommer inte att förstöra något för dig eller göra dig sjuk eller konstig. Ett självvalt singelliv är inte glädjelöst eller hopplöst eller vad du nu föreställer dig (varför är du så emot att vara singel när det uppenbarligen är vad du behöver mest???).

Det här blir iaf min sista post i frågan då du inte verkar vilja ta till dig de råd du får.

Nämen jag lyssnar på vad du skriver och tar till mig det. Jag kommer försöka söka någon form av terapi för att försöka bearbeta sakerna samtidigt som jag ska undvika att gå för långt och bli för seriös med tjejer för tillfället!

Tack för dina långa, många och kloka råd. Hoppas att jag klarar av att leva mitt nya liv nu bara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in