• 2
  • 3
2008-10-30, 01:39
Medlem
Jag tycker du skall prata lite med din man om sakerna. Inte gnälla men att det är ju kanske inte så bra mellan er. Finns det saker ni kunde göra bättre, så ni hade det mer trivsamt ihop? T ex om han nu gnäller så mycket om maten, kanske han kunde hjälpa till med det lite ibland? Eller laga mat tillsammans? Du kanske kan lära honom något? Det är ju så att du har fler alternativ än att ha det så här eller att stcka- det är att aktivt försöka ändra på saker mellan er till det bättre. Du pratar om någon hobby- är du med på den eller? Det kanske du skall vara? Du och din man kanske skall göra mer saker bara ni två? Lämna bort barnen, gå ut lite bara ni två? Jag tycker man kan försöka innan man sticker, och få mannen att förstå saker och ting. Man kan bara inte lämna utan att ha gett den eándra en riktig chans. Och han kanske inte vet hur du har det? Och om vitlöken;- nästa gång-lägg undan hans mat utan vitlök om det är så han vill ha det, så kan ni ha vitlök i er mat. Det handlar ju om att kompromissa så att alla har det bra. han älskar nog det, som du säger, han har bara lite svårt att visa det. Kanske du kan visa honom lite? Hur man får in mer ömhet, kärlek mm? Jag är säker på att han också vill att ert förhållande skall bli bättre. Vad har du att förlora? Prata med honom!
Citera
2008-10-30, 09:49
Medlem
Det låter ju skit det där. Spontant låter det ju inte som att du mår bra av ditt förhållande och borde röra dig vidare.

Om inte annat så får jag intrycket att han drar ner er ekonomi så du borde nog fundera på att ha helt åtskilda ekonomier. Det är inte rätt att du ska finansiera han och hans sons hobby (med lån) och knappt ha råd med något själv.
Citera
2008-10-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Jag tycker du skall prata lite med din man om sakerna. Inte gnälla men att det är ju kanske inte så bra mellan er. Finns det saker ni kunde göra bättre, så ni hade det mer trivsamt ihop? T ex om han nu gnäller så mycket om maten, kanske han kunde hjälpa till med det lite ibland? Eller laga mat tillsammans? Du kanske kan lära honom något? Det är ju så att du har fler alternativ än att ha det så här eller att stcka- det är att aktivt försöka ändra på saker mellan er till det bättre. Du pratar om någon hobby- är du med på den eller? Det kanske du skall vara? Du och din man kanske skall göra mer saker bara ni två? Lämna bort barnen, gå ut lite bara ni två? Jag tycker man kan försöka innan man sticker, och få mannen att förstå saker och ting. Man kan bara inte lämna utan att ha gett den eándra en riktig chans. Och han kanske inte vet hur du har det? Och om vitlöken;- nästa gång-lägg undan hans mat utan vitlök om det är så han vill ha det, så kan ni ha vitlök i er mat. Det handlar ju om att kompromissa så att alla har det bra. han älskar nog det, som du säger, han har bara lite svårt att visa det. Kanske du kan visa honom lite? Hur man får in mer ömhet, kärlek mm? Jag är säker på att han också vill att ert förhållande skall bli bättre. Vad har du att förlora? Prata med honom!

Det låter som om du känner "min man" väldigt väl....han är precis sån som inte kan visa riktigt och så blir allt fel och han kan bara "skälla".....svårt att sitta här o försöka förklara en personlighet men han är svår fast jag vet ju att han vill oss det bästa också.....han har insett denna sits vid ett flertal gånger men vill lixom inte riktigt förstå.
Det ska nog rätta till sig - man måste försöka några gånger innan man kastar in handduken.....men nog fan är det nära ibland...

TUSEN TACK ALLA NI SNÄLLA MÄNNISKOR SOM MAN KAN FÅ LITE RÅD AV.....

Känns gött och prata av sig lite ibland fast det borde ju vara med min man jag gör det ....men som sagt - få lite andra synpunkter är alltid nyttigt!

Tack än en gång

Kramis
Pluppis
Citera
2008-10-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Du borde flytta ihop med mig! Min fru och din man borde passa ihop... för hos oss är det samma visa. Min fru och hennes två barn får åka till Egypten i januari, jag och min dotter får åka till Norrland. osv osv. Jag lagar mat minst 95% av gångerna, men ingen tycker om maten. Bara en massa jävla gnäll. Och lagar jag inte mat gnäller dom på att dom är hungriga. Min fru käkar en påse godis eller en chokladkaka varje kväll, minst tre påsar chips på helgerna. Hon har nog gått upp 30 kilo sedan vi träffades. Visst har jag gått upp lite också, men inte lika mycket, 10 kilo. osv osv. Jag har funderat på skillsmässa i nästan 2 år nu. Helgen 6-7 december har jag bestämt mig för att droppa bomben.

Good Luck!

Droppa henne och hennes unge 23 december istället, fattar fan inte hur folk orkar o vara man o fru eller sambos, är ju bara bråk o skit hela tiden.
Citera
2008-10-30, 16:10
Medlem
Belåna huset för att handla hobbygrejer? Vad är det för jävla idiot du är tillsammans med?

Toskala
Citera
2008-10-30, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden-Muhammed
Droppa henne och hennes unge 23 december istället, fattar fan inte hur folk orkar o vara man o fru eller sambos, är ju bara bråk o skit hela tiden.

Jag fattar inte heller. Jag betalar gärna allt själv, bara jag slipper massa hjärndöda konflikter i mitt eget hem, det enda ställe där man kan/ska kunna få vara ifred och känna sig trygg. Men jag tror säkert att det kan vara trevligt att bo med nån, om man hittar rätt person. Många tycks trots allt göra det, men pluppis är nog inte en av dem.
Citera
2008-10-30, 16:56
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden-Muhammed

Flytta hemifrån sen kom med kommentarer
Citera
2008-11-01, 18:44
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Flytta hemifrån sen kom med kommentarer

Exakt min tanke.
Citera
2008-11-07, 10:32
Medlem
Nuläget

Hej

Ville bara informera för Er som är intresserade att det har förekommit otroligs samtal här. Jag har INTE varit snäll utan kallt lagt fram allt på bordet.
Min man har sedan länge förstått hur mkt jag har ställt upp och innerst inne erkände han att det gått för långt.
Nu tillhör problemet det att "hobbyn" är inte direkt hobby utan sonens enorma talang inom en sport som man tyvärr inte får några prispengar i. Vi snackar inte golf eller Tennis....:-)
Jag vill så gärna att han ska fortsätta vara inom top 5 i sverige så jag har också gett med mig liiite så vi har kompromissat.

Det kommer nog att gå bra - känslorna finns iaf kvar från oss båda och man lär så länge man lever.....hoppas jag.

Tack för alla svar än en gång....

Kram Pluppis
Citera
2008-11-07, 14:18
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluppis
Hej

Ville bara informera för Er som är intresserade att det har förekommit otroligs samtal här. Jag har INTE varit snäll utan kallt lagt fram allt på bordet.
Min man har sedan länge förstått hur mkt jag har ställt upp och innerst inne erkände han att det gått för långt.
Nu tillhör problemet det att "hobbyn" är inte direkt hobby utan sonens enorma talang inom en sport som man tyvärr inte får några prispengar i. Vi snackar inte golf eller Tennis....:-)
Jag vill så gärna att han ska fortsätta vara inom top 5 i sverige så jag har också gett med mig liiite så vi har kompromissat.

Det kommer nog att gå bra - känslorna finns iaf kvar från oss båda och man lär så länge man lever.....hoppas jag.

Tack för alla svar än en gång....

Kram Pluppis

Det där var inte övertygande, det kommer inte alls gå bra utan kommer gå åt helvete tids nog. Fast ni har antagligen dämpat problemen för en liten tid.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in