Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Jag tycker du skall prata lite med din man om sakerna. Inte gnälla men att det är ju kanske inte så bra mellan er. Finns det saker ni kunde göra bättre, så ni hade det mer trivsamt ihop? T ex om han nu gnäller så mycket om maten, kanske han kunde hjälpa till med det lite ibland? Eller laga mat tillsammans? Du kanske kan lära honom något? Det är ju så att du har fler alternativ än att ha det så här eller att stcka- det är att aktivt försöka ändra på saker mellan er till det bättre. Du pratar om någon hobby- är du med på den eller? Det kanske du skall vara? Du och din man kanske skall göra mer saker bara ni två? Lämna bort barnen, gå ut lite bara ni två? Jag tycker man kan försöka innan man sticker, och få mannen att förstå saker och ting. Man kan bara inte lämna utan att ha gett den eándra en riktig chans. Och han kanske inte vet hur du har det? Och om vitlöken;- nästa gång-lägg undan hans mat utan vitlök om det är så han vill ha det, så kan ni ha vitlök i er mat. Det handlar ju om att kompromissa så att alla har det bra. han älskar nog det, som du säger, han har bara lite svårt att visa det. Kanske du kan visa honom lite? Hur man får in mer ömhet, kärlek mm? Jag är säker på att han också vill att ert förhållande skall bli bättre. Vad har du att förlora? Prata med honom!
Det låter som om du känner "min man" väldigt väl....han är precis sån som inte kan visa riktigt och så blir allt fel och han kan bara "skälla".....svårt att sitta här o försöka förklara en personlighet men han är svår fast jag vet ju att han vill oss det bästa också.....han har insett denna sits vid ett flertal gånger men vill lixom inte riktigt förstå.
Det ska nog rätta till sig - man måste försöka några gånger innan man kastar in handduken.....men nog fan är det nära ibland...
TUSEN TACK ALLA NI SNÄLLA MÄNNISKOR SOM MAN KAN FÅ LITE RÅD AV.....
Känns gött och prata av sig lite ibland fast det borde ju vara med min man jag gör det ....men som sagt - få lite andra synpunkter är alltid nyttigt!
Tack än en gång
Kramis
Pluppis