2008-10-30, 16:45
Medlem
Hej.

Var tillsammans med en tjej i ca 2 års tid. Vi var båda nere under perioden och stöttade ofta varandra och umgicks med varandra när vi mådde dåligt.
Hon bodde ca 10 mil ifrån men ändå umgicks vi ca. 3-4 dagar i veckan under denna period. Jag var tyvärr otrogen mot henne, då vi hade det rätt kass under en period. Hursomhelst fick hon reda på det, lika bra det kanske. (detta var i början av augusti, hon gjorde sedan slut samtidigt, men efter lite dispyter och bråk umgicks vi ändå ända fram till dess hon åkte till Australien med en väninna i ca 4 månader. Vi gjorde allt vi brukade göra förutom ha sex.)
Vi bestämde att vi ska vara bra kompisar, som vi fortfarande är, och vi har kontakt via Facebook och mail där vi berättar det mesta.
Jag skriver emellanåt att jag fortfarande älskar henne och saknar henne som fan, vilket jag får rätt dålig respons på =(.
Jag är väldigt svartsjuk och misstänker det minsta lilla (blev det under sista halvåret jag var tillsammans med henne).

Jag älskar henne fortfarande, har skitsvårt att sluta tänka på henne. De tjejer jag träffat på sistone går inte att mäta med henne what so ever.

Jag mår psykiskt dåligt och kan vara väldigt deppig emellanåt, hon var det innan, men lever livet där nere med alla bekvämligheter. Vet att de flesta killar hon träffar/lär känna är rika, trevliga killar (som hon gillar) känns de kan konkurrera ut mig.

På en fest i helgen fick jag reda på att hon legat med en kille ett par gånger bara några veckor efter vi gjort slut, och att hon även flörtat med andra.
Jag anade det, men ville varken grubbla eller se efter noggrannare.
Det kändes som om magen vreds upp-o-ner och gjorde inte direkt mitt psykiska tillstånd bättre.

Nu är detta det enda jag tänker på, och vilka hon ligger med där nere, vilket gör mig spyfärdig.

Har skrivit på Facebook till henne att jag hade hört detta om killarna och att det kanske bäst att vi inte har kontakten med varandra då det bara sårar mig ännu mer. Antingen glömma helt eller bli tillsammans igen (Kommer aldrig hända). Egentligen vill jag bli tillsammans med henne igen och väntar som ett barn varje gång hon ska svara på ett mail.

Jag vet att jag gjort fel från början, men det kändes ändå som det skulle ta slut förr eller senare iom Australien bl.a.

Hur kan jag komma över henne, var det rätt gjort med Facebook? Jag blir tokig...

edit: Gjorde en egen tråd då denna frågeställning är för stor för den stora hur-kommer-jag-över-tråden. Hoppas på överseende med detta.
Citera
2008-10-30, 16:50
Moderator
^Eazs avatar
Du sårade henne, hon gjorde slut, hon gick vidare.

Det är dags att du går vidare också.

Vem hon ligger med nu osv har du inget som helst med att göra.

Jag hoppas (om du ens vill ha den minsta chans att bli ihop med henne igen) inte sade något om hurvida hon ligger med någon eller inte på ett otrevligt sätt till henne, för då har du sumpat allt som har med en framtid med flickan att göra.

Ni är kompisar nu, det är allt ni är. Du måste se henne som en kompis, inte mer inte mindre. Först då kan ni båda gå vidare och sen eventuellt mötas upp i framtiden och något nytt kan hända.
Citera
2008-10-30, 16:54
Medlem
Blackwolfs avatar
Hur du skall göra för att komma över henne?

Ge det tid och reflektera över varför du var otrogen, vad drev dig till att vara otrogen och försök hitta stöd där.

Jag skulle gärna säga "Oj vad synd om dig" men det finns inte eftersom det var du som var otrogen. Inse fakta något var fel och om din enda ursäkt var att "Hon skulle ju ändå iväg till Australien" så ligger felet hos dig.

Ut och roa dig, lek av dig för det verkar du behöva. Att saker och ting tar slut e skitjobbigt men om du inte lär dig av det är det bara bortkastad tid
Citera
2008-10-30, 17:18
Medlem
Kommer bli sjukt svårt att inse och gå vidare - låter naivt, men så är det.

Rent spontant kändes det bra att jag skrev till henne på Facebook.
Jag skrev att jag hade hört att hon legat med ngn annan + flörtat och att hon självklart får göra vad hon vill. MEN att jag kände mig jävligt sårad och att det kanske var bäst att sluta ha kontakt.

Jag vill bara vara ärlig och för att gå vidare måste jag antingen bryta helt eller bli tillsammans igen.
Omoget kan tyckas, men vad får jag ut av att vara vän med henne och vice versa, när det bara känns åt helvete?

Hur reagerar jag den dagen då hon har ngn annan och berättar det glatt i ett kompismail?
Senast redigerad av batesapple 2008-10-30 kl. 17:24.
Citera
2008-10-30, 18:40
Medlem
Spyrrans avatar
Att du fortsätter tala om för henne att du älskar och saknar henne fortfarande, trots dålig respons. Det ger dig väl ändå en vink om att du ska sluta med det där. Uppenbarligen känner hon sig obekväm när hon får höra det. Så lägg av med det, om ni ska fortsätta vara vänner.

Klarar du inte av att vara vän med henne och hålla kontakt, så säg upp bekantskapen då. För du säger ju själv att det bara känns helt åt helvete om ni ska hålla kontakten utan någon möjlighet att bli tillsammans igen.

Att du sedan blir sur, besviken och svartsjuk för att hon flörtar och träffar andra killar (inkl. ha sex med några av dem) EFTER det att ni faktiskt gjort slut, tyder ju på att du inte klarar av att hantera att hon går vidare (eller försöker göra det). Den dagen hon meddelar att hon träffar en ny, ska du kunna vara glad för hennes skull. Kan du inte det, är det ytterligare ett tecken på att du ska gå vidare och glömma henne.

Det är ändå ditt fel att det tog slut, att du var otrogen. Så du har egentligen ingen rätt att vara sur över att hon träffar andra nu när förhållandet är över. Var glad att hon väntade, istället för att också vara otrogen.
Citera
2008-10-30, 21:02
Medlem
Späks avatar
Instämmer i kören.

Helt och hållet ditt eget fel, hoppas att knullet var värt det bara.

Sluta upp med att förnedra dig själv genom att bete dig som en svagsint, trögtänkt idiot och plåga henne med pinsamma kärleksförklaringar. När inte dessa fungerade och du dessutom fick höra hur hon fläkt sig för andra villiga, virila killar så spelade du det sista desperata kortet du kunde tänka ut: "Du löper risk att förlora mig, för evigt".

Innerst inne vet du att du inte står för ditt kort, det är tomma hot och du skulle inte göra allvar av det. Du vill helt enkelt bara tvinga fram en reaktion hos henne, förhoppningsvis faller den ut till din förmån, men knappast.

Vad fan ska hon göra liksom, radera ut de kvällarna hon fick kuk av någon lökig Juan?

Att det hugger i ditt bröst när du hör att hon blivit knullad av andra än dig kan jag dock förstå, i egenskap av man och människa så vet jag hur det är när ens inbillade äganderätt och allt för stora ego kränks.

Vad du bör göra?

Släpp henne. Du kommer inte att fixa att "bara vara vänner" med henne på ett bra tag. Hon är dessutom i soliga Australien och kan troligtvis inte skita mer i dig och din mörka ångest som ligger ett halvt jordklot iväg.

Du måste satsa på att komma över henne, om du så får skrämma ut kuken så ska du fan ta mig sätta den i andra damer, så ofta du bara kan. Detta i kombination med rikliga mängder sprit och goda vänner påskyndar din konvalescens.

Sköt ditt jobb, din hälsa, din ekonomi och ditt hem. Acceptera att människor är vidriga varelser, kärlek gör ont, otrohet är sällan något positivt och att som man frågar får man svar.
Citera
2008-10-30, 22:48
Medlem
Sista_Bossens avatar
Kort sagt: Ge upp, lycka till med nästa.
Citera
2008-10-31, 00:47
Medlem
xallies avatar
Det jag skulle ha gjort är att försöka glömma bort henne eller förknippa henne med hennes dåliga sidor så man lättare kommer att tänka på andra saker.
Om man är för på dem och svartsjuk så dissar dem en bara ännu mer.
Tjejer kan vara komplicerade
Citera
2008-10-31, 00:59
Medlem
Du klantade dig och får nu faktiskt betala för det. Som alla andra sagt så måste du satsa på att komma över henne. Försök ha roligt. Antagligen sitter du bara och lökar framför din dator och väntar på hennes mail som ett barn inför jul(kanske inte riktigt, men ungefär). Som Xallie sa, tänk mera på hennes dåliga sidor. Då kanske hon inte verkar lika bra, lika så att säga; perfekt.

Att hon varit ute och knullat är väll ganska självklart. Kanske för att hämnas, kanske för att komma vidare ifrån dig, eller kanske bara för att det är skönt? Hon behöver ju inte bry sig om dig, ert förhållande är ju slut! Gör samma sak själv. Uppsluka dig helt i livets nöjen en stund. Men glöm inte bort att sköta ditt liv i övrigt, med jobb och dylikt.

Off Topic: Det verkar som om Australien är ett ganska populärt resmål nuförtiden? Jag känner till flera som åkt dit. Så kul kan det väll ändå inte vara där nere?
Måste väll vara rätt skönt att slippa kylan och snön. Men så illa är den väll inte?
Det ju svenskt! Aja, är det verkligen så roligt i Australien? Någon som nyligen hälsat på där nere?
Citera
2008-10-31, 01:41
Medlem
Okej. Det var väntade svar, bra och dåliga men ger mig lite mer insikt. Danke!

Konfronterade henne över Facebook-chatten och hon blev lite ställd kan man nog säga. Hon undrade vem som sagt det osv, jag svarade, och hon var tvungen att sticka på sin lektion.

Jag har bestämt mig att ringa henne, säga som det är och ta distans från henne tills hon kommer hem (Januari) eller längre ändå.

Det är bara det att jag är kär i henne fortfarande. Mkt mer nu än i slutet av förhållandet.

Jag är deprimerad, äter citalopram, allmänt hopplös, därför förvärras känslorna.
Empatisk, njea, likgiltig i allmänhet, ja.

Ang Australien: Alla verkar glorifiera det som fan. Vad är grejen? Måste vara det bra vädret helt klart...
Citera
2008-10-31, 02:40
Medlem
Tsukiyomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Hej.

Hej hej!
Yepp, du har nog sumpat din chans. För det första, om hon inte svarar på dina "jag älskar dig"-mail så är det redan där ett dåligt tecken.
För det andra, jag vet hur ledsen man kan bli om man gillar någon otroligt mycket och denne person har rört en annan. Självklart brusar man då upp sig och frågar denna person varför o.s.v.
Men när man frågat den frågan så är resten sedan kört. Det finns inge värre än att få frågan "varför gjorde du så, har du flirtat med någon" och när någon börjar beté sig ägande av den andra då något hänt under en period då det egentligen inte hade någon betydelse.
Då är det kört om hon gått vidare.
Citera
2008-10-31, 02:40
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Okej. Det var väntade svar, bra och dåliga men ger mig lite mer insikt. Danke!

Konfronterade henne över Facebook-chatten och hon blev lite ställd kan man nog säga. Hon undrade vem som sagt det osv, jag svarade, och hon var tvungen att sticka på sin lektion.

Jag har bestämt mig att ringa henne, säga som det är och ta distans från henne tills hon kommer hem (Januari) eller längre ändå.

Det är bara det att jag är kär i henne fortfarande. Mkt mer nu än i slutet av förhållandet.

Jag är deprimerad, äter citalopram, allmänt hopplös, därför förvärras känslorna.
Empatisk, njea, likgiltig i allmänhet, ja.

Ang Australien: Alla verkar glorifiera det som fan. Vad är grejen? Måste vara det bra vädret helt klart...

Hur länge har det varit slut? Om du inte skrivit det innan isf får jag skylla på ölen.

Det är ett vanligt fenomen att känslorna blir starkare när det tagit slut än de var i slutet av förhållandet tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in