2012-04-30, 23:18
Medlem
Varangians avatar
9. Fast lite fjantiga och oprecisa frågor.

Men nej, jag är inte deprimerad. Bara hälsosamt cynisk.
Citera
2012-04-30, 23:22
Medlem
gillar inte de det testen hur svårt kan det vara för en läkare att fråga dom frågorna... eller några liknande frågor.. Jag fick göra dom en gång.Men känner inte att ja fick någon hjälp fick "lyckopiller" som jag inte har tagit.
Sen när ja skulle dit igen på en "koll" så sa att ja inte trodde att ja va " sjuk " och behöve ta dom så tyckte han att ja skulle göra de testen igen.. Men ja sa varför de , de räcker väl med att fråga mig hur jag mår?
ELLLER?? [/u]
Citera
2012-04-30, 23:26
Medlem
[quote=.babydoll.]gillar inte de det testen hur svårt kan det vara för en läkare att fråga dom frågorna... eller några liknande frågor.. Jag fick göra dom en gång.Men känner inte att ja fick någon hjälp fick "lyckopiller" som jag inte har tagit.
Sen när ja skulle dit igen på en "koll" så sa att ja inte trodde att ja va " sjuk " och behöve ta dom så tyckte han att ja skulle göra de testen igen.. Men ja sa varför de , de räcker väl med att fråga mig hur jag mår

men vem kan bedömma hur man mår egentligen? och finns de verkligen en sjukdom som gör att man är mer nedstämt äm andra?? :/ Eller är det att man tänker på saker andra inte gör?
Citera
2012-04-30, 23:58
Medlem
koffskis avatar
[quote=.babydoll.]
Citat:
Ursprungligen postat av .babydoll.
gillar inte de det testen hur svårt kan det vara för en läkare att fråga dom frågorna... eller några liknande frågor.. Jag fick göra dom en gång.Men känner inte att ja fick någon hjälp fick "lyckopiller" som jag inte har tagit.
Sen när ja skulle dit igen på en "koll" så sa att ja inte trodde att ja va " sjuk " och behöve ta dom så tyckte han att ja skulle göra de testen igen.. Men ja sa varför de , de räcker väl med att fråga mig hur jag mår

men vem kan bedömma hur man mår egentligen? och finns de verkligen en sjukdom som gör att man är mer nedstämt äm andra?? :/ Eller är det att man tänker på saker andra inte gör?

Det är väl du själv som bedömer det i första hand och i andra hand andra utifrån vad de ser av dig och utifrån vad du skriver.
Finns massor av psykiska sjukdomar som höjer risken för depression.
Citera
2012-05-01, 00:03
Medlem
[quote=koffski]
Citat:
Ursprungligen postat av .babydoll.

Det är väl du själv som bedömer det i första hand och i andra hand andra utifrån vad de ser av dig och utifrån vad du skriver.
Finns massor av psykiska sjukdomar som höjer risken för depression.

Ja jag vet att det är jag som bedömmer det. Men det är ju inte så många frågor.. så de borde ju vara lättare för dom att bedömma genom frågor muntligt.. och se hur patienten svarar.

Annars tror jag att det inte finns någon bot. Utan att det är vad "man" känner helt enkelt...

De kan vara bitterljuvt ibland
Citera
2012-05-01, 00:08
Medlem
koffskis avatar
[quote=.babydoll.]
Citat:
Ursprungligen postat av koffski

Ja jag vet att det är jag som bedömmer det. Men det är ju inte så många frågor.. så de borde ju vara lättare för dom att bedömma genom frågor muntligt.. och se hur patienten svarar.

Annars tror jag att det inte finns någon bot. Utan att det är vad "man" känner helt enkelt...

De kan vara bitterljuvt ibland

Jaha, du menade på det viset. Tja, de hade ju faktiskt bara kunnat be patienten att förklara hur de känner inför vissa saker så hade de fått ett korrekt svar och inte det svar som stämmer bäst av de möjliga svaren de kan ge.
Citera
2012-05-01, 00:41
Medlem
[quote=koffski][quote=.babydoll.]

Jaha, du menade på det viset. Tja, de hade ju faktiskt bara kunnat be patienten att förklara hur de känner inför vissa saker så hade de fått ett korrekt svar och inte det svar som stämmer bäst av de möjliga svaren de

Mmm Men det gör det mer formellt kanske
Citera
2018-02-07, 12:38
Medlem
45
Citera
2018-02-10, 17:07
Medlem
28

Då har jag verkligen haft en pissvecka..det här kan nog vara den jobbigaste tiden jag har upplevt i mitt liv.

Ångest över att jag inte jobbade denna veckan.. Började med en vanlig sjukdom och sen fick jag reda på en del saker om mitt ex vilket har fått mig att må superdåligt psykiskt...söp ner mig igår..blev ju bara 10x värre idag.. Ibland undrar man hur man tänker. Nu är det en jobbig resa upp igen. Finns bara ett sätt att komma på banan igen. Leva som vanligt och sluta tycka synd om sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in