• 1
  • 2
2008-12-02, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardeath
Skaffa ett "Joy2Key-program" som låter dig mappa valfri joypad knapp till valfri tangentbordsknapp. Du mappar då med programmet exempelvis knapp 1 på joypaden till bokstaven A på tangentbordet och sen ställer du i spelet in så att A gör det du vill att knapp 1 ska göra.

Själv använder jag med framgång Xpadder när vissa spel inte vill kännas vid min handkontroll. Annat populärt program för samma ändamål är JoyToKey.

xpadder var ett sjukt bra program. har kalibrerat om kontrollen med ps layot till mus och en del andra finesser... tack för länken.
Citera
2008-12-02, 14:04
Medlem
psychotropics avatar
Tack för tipsen. Jag ska prova programmen ikväll efter jobbet. Jag gick bara på teknikmagasinet och köpte en adapter de hade inne.

Har bara hunnit testa Grid, Juiced 2 och Gears of War hittils.

Viss efterforskning tyder på att Vista 64 är orsaken till varför det inte fungerar PnP. Ni som kör med Xpadder eller Joytokey, vad kör ni för OS?
Citera
2008-12-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Tack för tipsen. Jag ska prova programmen ikväll efter jobbet. Jag gick bara på teknikmagasinet och köpte en adapter de hade inne.

Har bara hunnit testa Grid, Juiced 2 och Gears of War hittils.

Viss efterforskning tyder på att Vista 64 är orsaken till varför det inte fungerar PnP. Ni som kör med Xpadder eller Joytokey, vad kör ni för OS?

jag kör xp....

http://i33.tinypic.com/10eits1.jpg
Citera
2008-12-02, 19:19
Medlem
psychotropics avatar
Såja, då har man hunnit testa programmen. Det fungerade alldeles utmärkt med Xpadder under Vista x64. Har visserligen bara provat ett spel, men förutsätter att alla övriga fungerar likadant då man faktiskt bara simulerar tangentbordsknapparna.

Tusen tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in