2008-11-01, 20:39
Medlem
Ferross avatar
Olofsson 5-1! Kvällens största jubel!!

Edit: Så var det slut, en kandidat till årets utspelning skulle jag tippa på. Riktigt skönt att vi kan spela såhär bra efter den jobbiga matchen i Göteborg. Man kan ju tro att vi spelar powerplay hela matchen sett till matchbilden.
Senast redigerad av Ferros 2008-11-01 kl. 20:42.
2008-11-01, 20:42
Medlem
BERNFs avatar
ahhhh kul för Oloffson att få göra mål i elitserie debuten! Han hade ju faktist praktistaget gjort ett mål innan
Skön vinnst som fan, över strecket igen
Hahahaha dagens kommentar av Arne "vi har ju set innan att luleå inte är så bra så det är nog Timrå som underpresterar" TACK FÖR DEN GUBBFAN
2008-11-01, 20:47
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
nepp, den vill inte in!
Sur på frugan nu när det är hockey och ni förlorar?
2008-11-01, 20:58
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
qtf Ankan är grym i sina analyser också

Jag håller inte med. Tycker Ankan mer känns som en trött gubbe med åsikter som känns väldigt utdaterade. Jag tänker framför allt på hans kommentarer kring fysiskt spel och kampsituationer.
2008-11-01, 21:13
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag håller inte med. Tycker Ankan mer känns som en trött gubbe med åsikter som känns väldigt utdaterade. Jag tänker framför allt på hans kommentarer kring fysiskt spel och kampsituationer.

Det är möjligt att mysfaktorn blir för hög för mig när jag får slå mig ner i soffan med ett glas och lyssna på en med dubbelhaka och en som ser ut som skeleton. Men är inte ankan på samma sida som oss när det gäller det fysiska spelet? Helt enkelt at han vill ha ett tuffare spel, men samtidigt ta bort alla filmningar och sånt? Förklara gärna

Back är back och forward är forward. Skiter totalt i om det är omodernt eller inte
2008-11-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det är lugnt.. Domaren är alltid elak mot Frölunda.. Dom blir alltid sämst behandlade och får mest utvisningar emot sig och minst utvisningar med sig..

Det är väl ändå "snälla" HV som alltid har domaren emot sig.
2008-11-01, 21:26
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Det är väl ändå "snälla" HV som alltid har domaren emot sig.

Förklara gärna vad du menar.
2008-11-01, 21:27
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Det är möjligt att mysfaktorn blir för hög för mig när jag får slå mig ner i soffan med ett glas och lyssna på en med dubbelhaka och en som ser ut som skeleton. Men är inte ankan på samma sida som oss när det gäller det fysiska spelet? Helt enkelt at han vill ha ett tuffare spel, men samtidigt ta bort alla filmningar och sånt? Förklara gärna

Back är back och forward är forward. Skiter totalt i om det är omodernt eller inte

Som jag uppfattar Ankan så är han väldigt snabb att kritisera kampmoment, det gäller speciellt när han kommenterar NHL matcher. Det är ofta att han kritiserar en tackling för att spelaren inte tittar upp eller ifall spelaren vänder upp ryggen mot motståndaren.

Sen har han en väldigt konservativ syn på "slagsmål" enligt min åsikt, jag tycker att man skulle gå ifrån matchstraff och ta upp 5 minuters straffet som NHL har medans Ankan blir helt förskräckt för att tuffing 1 och tuffing 2 står och håller i varandra och känner sig tvungen att fördöma sånt spel.
2008-11-01, 21:27
Moderator
Gromguttens avatar
Da sier vi natta for idag.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här