• 1
  • 2
2008-11-02, 13:26
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyBoardSamurai
vi har delad framgång kring tjejer dock beter vi oss anorlunda när vi är med vår respektive, han vill spendera all vaken tid med sin tjej, vilket inte kan vara bra, jag tar det dock lite lugnare och är nu och då. han dricker jag dricker inte, det kan inte bara handla om ens förhållande till alkohol?

Jag gled ifrån en gammal god vän som var så där. Jag är äldre än vad du är men det började runt 3an på gymnasiet. Jag förstått idag att alkoholism och dålig självkänsla var anledningen till att min kompis betedde sig som han gjorde.

När du skriver att han är otrevlig, menar du då att han försöker framhävda sig på din bekostnad?
Citera
2008-11-02, 13:38
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag gled ifrån en gammal god vän som var så där. Jag är äldre än vad du är men det började runt 3an på gymnasiet. Jag förstått idag att alkoholism och dålig självkänsla var anledningen till att min kompis betedde sig som han gjorde.

När du skriver att han är otrevlig, menar du då att han försöker framhävda sig på din bekostnad?

han kan säga tex att ens nya tröja är ful, han använder inte dom orden utan han antyder det, fattar inte varför =(
Citera
2008-11-02, 14:32
Medlem
Skaffa ny polare?
Citera
2008-11-02, 14:49
Medlem
Dogdylans avatar
Åh, mina två bästa kompisar bor inte ens i samma stad som mig och den ena bor för tillfällen inte i Sverige. Men inte fan gnäller jag för det eller jo det gör jag men ändå...

Man byter kompisar efter gymnasiet rätt ofta men på ett eller annat sätt så hittar man tillbaka till varandra om än att det bara blir tillfälligt..
Citera
2008-11-02, 14:49
Bannlyst
Jag hatar dig, du är inte värd din coola kompis, gå med i scouterna vettja.
Citera
2008-11-03, 13:26
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apples
Jag hatar dig, du är inte värd din coola kompis, gå med i scouterna vettja.

förmodligen inte
Citera
2008-11-03, 14:07
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyBoardSamurai
Vad tycker ni att jag ska göra?

Inse att man utvecklas olika och att man kanske inte är vänner för livet. Ni kanske hittar tillbaka till varandra annars finns andra vänner.
Citera
2008-11-03, 14:15
Bannlyst
Känner igen detta så tydligt. Har förlorat ett par vänner som man spenderade det mesta utav sin fritid med. Minns tydligt en resa utomlands där min vän inte var med, efter resan var allt förändrat. Jag ångrar än idag att relationen fick ett sådant abrupt slut men sådant är livet antar jag. Ditt liv och dina val men tråkigt att er relation ska dö ut efter så lång tid.
Citera
2008-11-03, 14:21
Medlem
TS låter avundsjuk på sin vän för att han har roligare än dig.
1. han berusar sig själv
2. han har framgång med tjejer

sedan så har du mage att dömma honom, helt klart svartsjuka.

du kanske ska slappna av lite mer och njuta mer av livet?
Citera
2008-11-03, 14:23
Medlem
LaToyas avatar
Jag tycker att du ska ställa honom till svars när han håller på och trycker ner dig. Bara för att ni utvecklas åt olika håll betyder ju inte att ni fortfarande kan vara vänner och ha kul ihop. Men, ifall han har ett beteende som du inte uppskattar tycker jag att du ska säga till. Bara för att man varit bästa vänner under lång tid och självklart tar varandra för givna efter alla år, betyder inte att man kan bete sig hur som helst mot varandra. Och ett vänskapsförhållande är som vilket förhållande som helst, det måste vara en balans mellan givande och tagande, blir det för mycket negativt under för lång tid så kan det vara dags att ta ett allvarligt snack och funkar inte det se sig om efter nya vänner som lyfter en istället för sänker en. Lycka till!
Citera
2008-11-03, 14:48
Medlem
SheriffeN^^s avatar
TS: vi är i ungefär samma fas i livet, jag vet hur det känns eftersom jag har haft en liknande situation med många vänner de senaste åren. Man har precis börjat komma in i vuxenlivet, och alla börjar välja sin egen väg i livet. Under skoltiden kan de flestas liv se rätt så lika ut, men sedan måste man bege sig ut i världen och börja finna sig själv.

Det är tyvärr så att man måste gå sin egen väg, om ens polare väljer en annan väg som gör att er gamla relation till varandra blir omöjlig så är det bara så, det kan man inte göra så mycket åt. Att leva det typ av liv man vill leva och ha sina egna värderingar är i slutändan viktigare. Och man kommer träffa nya vänner som man passar bättre ihop med.

Men det finns nog ingen anledning att bara bryta kontakten sådär rakt av. Låt det bli som det blir, och försök att prata med din polare om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in