• 1
  • 2
2008-11-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovejoy
För det första har ni nått så pass långt i förhållandet (1,5 år) att förälskelsefasen är över. Allt är inte rosaskimrande längre och det brukar märkas att man kan bli mer irriterad än tidigare. Det blir mer vardag helt enkelt. Man blir också bekväm och anstränger sig inte i samma utsträckning. Nu bor ni ju inte ihop eller ens på bussavstånd från varandra så jag antar att den sortens vardag inte påverkat er. Men jag antar dock att även distansförhållanden får en vardag - det är inte lika hett att sex via msn eller prata timmar i telefon och berätta om dagen. Kanske är det dags att för förhållandet vidare, ta det till en ny nivå. Och vad den nivån är för er bör du fundera på.

Bara några tankar som inte innehöll knullande på Cypern...

Det är vi båda medvetna om - att allt inte är en dans på rosor.

Vad menar du med det understrukna? Menar du slut eller förlovning? Kunde inte riktigt tyda det. Du skrev ju det vet du bäst om men det gör jag inte annars hade jag inte frågat här :-).
Citera
2008-11-02, 21:34
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Jag är nästan säker på att det kommer funka. Uppenbarligen finns det ingen tydlig orsak till att ni börjat störa er på varandra och att ni tillbringat för mycket tid tillsammans måste rimligen vara orsaken. Ni kanske behöver andrum i en vecka eller två. Jag pratar inte om en lång paus, utan några dagar.
Dom träffas var tredje vecka, men det är klart att dom spenderar för mycket tid med varandra! Jag är ganska emot långdistans förhållanden, men ni måste ju som sagt inte höras varje kväll =).
Citera
2008-11-03, 18:00
Medlem
lovejoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dien-Bien-Phu
Det är vi båda medvetna om - att allt inte är en dans på rosor.

Vad menar du med det understrukna? Menar du slut eller förlovning? Kunde inte riktigt tyda det. Du skrev ju det vet du bäst om men det gör jag inte annars hade jag inte frågat här :-).

Vad jag menar är att alla förhållanden behöver utvecklas, åt en det ena eller det andra hållet. Det behöver inte betyda att man gifter sig eller att det tar slut. Att det är tråkigt och slentrian betyder ju att du inte är nöjd med förhållandet, du måste tillföra någonting nytt eller förändra något. Min förändring är att jag satsar mer på mig själv, då mår jag som bäst och även mitt förhållande. Men andra behöver kanske göra mer saker tillsammans (vilket är svårt om man bor långt från varandra), vara mer romantiska, höras mindre, arbeta mot ett mål, träna ihop, vara mer med vänner erc. Och vet du inte vad du vill så måste du fundera på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in