Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Bra skrivet men jag måste rätta dig på en punkt. Du köper inte eskorten, du köper tjänsten.
Du har rätt i att det inte finns en mall för sexköparen. Det finns precis alla sorters kunder.
^ Ja, jag tycker också att det är viktigt att poängtera att sexköp inte innebär att eskorten säljer sin kropp, själ och identitet. Jag är också eskort och upplever inte att min personliga integritet elimineras av min verksamhet.
Som alla andra i tråden vill jag bekräfta påståendet att det inte finns en typisk sexköpare, även om vissa mönster ofta känns igen. Mina kunder är mellan 25-55 och vad som av resten av samhället skulle klassas som helt vanliga män. Vissa har nyss kommit från ett långt förhållande och är i behov av närhet och att prata av sig lite, andra är gifta och sexuellt frustrerade, en del vill bara knulla utan någon direkt förklaring. Många är välavlönade och ser inte helt sällan väldigt bra ut. Nu träffar jag inte vem som helst, försöker prata mycket med kunden innan och bilda mig en uppfattning utifrån bilder och telefonsamtal, men schablonbilden om att män köper sex för att de "inte kan få något annat" är hur som helst inkorrekt.