Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-03, 21:56
  #169
Medlem
Partons avatar
Det slår aldrig fel. Varje gång Skellefteå spelar och det är hockeykväll så förlorar vi, allt för att Wikegård ska få spy galla.

Men ärligt talat så förtjänar vi inte att vinna ikväll. Frölunda är ljusår bättre och ska man ha någon som helst chans i en sådan här match så måste man sätta sina chanser. All heder till Frölunda som nog är det enda laget i år som har scoutat Skellefteå med tanke på att de ständigt låg nära och satte en hög press. Det här är endast andra förlusten hittills jag har kunnat acceptera (den andra var mot LHC hemma då vi också var utspelade).

Kallio var dominant på plan idag och deras line var ett ständigt orosmoment.
Bejublad comeback av Jimmie Ericsson som skötte sig väldigt bra.
Återigen blir Skrbek skadad och hela spelet faller. Satan så viktig han är!

Det största plusset i AIK (ursäkta, Skellefteå) ger jag till Säcken som vågade ruska om i de hittills så utmärkta formationerna.

Vi var onekligen långt ifrån att vara ett topplag spelmässigt idag.
2008-11-03, 22:02
  #170
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Det slår aldrig fel. Varje gång Skellefteå spelar och det är hockeykväll så förlorar vi, allt för att Wikegård ska få spy galla.

Men ärligt talat så förtjänar vi inte att vinna ikväll. Frölunda är ljusår bättre och ska man ha någon som helst chans i en sådan här match så måste man sätta sina chanser. All heder till Frölunda som nog är det enda laget i år som har scoutat Skellefteå med tanke på att de ständigt låg nära och satte en hög press. Det här är endast andra förlusten hittills jag har kunnat acceptera (den andra var mot LHC hemma då vi också var utspelade).

Kallio var dominant på plan idag och deras line var ett ständigt orosmoment.
Bejublad comeback av Jimmie Ericsson som skötte sig väldigt bra.
Återigen blir Skrbek skadad och hela spelet faller. Satan så viktig han är!

Det största plusset i AIK (ursäkta, Skellefteå) ger jag till Säcken som vågade ruska om i de hittills så utmärkta formationerna.

Vi var onekligen långt ifrån att vara ett topplag spelmässigt idag.

Håller med dig. Är väldigt nöjd med hur Frölunda lyckades att störa AIKs uppspel. Hög checking och bra positionering. Dock saknade inte AIK chanser. Hade några riktigt giftiga. Men då storspelade Honken och räddade oss många gånger. Nöjd med Kallio och väldigt nöjd med kedjan Pettersson-Johansson-Blomdahl som spelade väldigt aggressivt och checkade fast pucken i AIKs zoon nästan hela tiden dom var på isen. Dett är nog den match jag är mest nöjd med iår. Det för att Frölunda lyckas hålla sig till sin gameplan och gör det väldigt bra
2008-11-03, 22:06
  #171
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Titta vem som har hittat hit, det var inte igår.

Som en äkta MoDo supporter kommer jag in i medvind och lägger en kommentar, enögd som få är jag också.

2008-11-03, 22:07
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det var den värsta räddning jag sett. Herreguud!

han Gustavsson gjorde en grym räddning helt klart, men va fan man får inte missa att göra mål i det där läget !! trodde att det var bara burström som kunde missa ett sånt läge
2008-11-03, 22:16
  #173
Medlem
perry2s avatar
Grattis Lule.
Vi kom ej till vår rätt.
Vi skulle haft Penker i mål hela kvällen.
Tur att inga skador skedde då Sjöberg tillät det mesta.
2008-11-03, 22:17
  #174
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Håller med dig. Är väldigt nöjd med hur Frölunda lyckades att störa AIKs uppspel. Hög checking och bra positionering. Dock saknade inte AIK chanser. Hade några riktigt giftiga. Men då storspelade Honken och räddade oss många gånger. Nöjd med Kallio och väldigt nöjd med kedjan Pettersson-Johansson-Blomdahl som spelade väldigt aggressivt och checkade fast pucken i AIKs zoon nästan hela tiden dom var på isen. Dett är nog den match jag är mest nöjd med iår. Det för att Frölunda lyckas hålla sig till sin gameplan och gör det väldigt bra


Och gör det en del match från start till slut. Bortsett från nån minut här å där.
2008-11-03, 22:25
  #175
Medlem
Crazy JOs avatar
Hannes H gjorde två mål ikväll...en riktig målskytt...åt båda hållen
2008-11-03, 22:26
  #176
Medlem
Trumpeters avatar
Känns bra att Brynäs lyckades peta in en vinnande puck i förlängning. Har varit några jobbiga matcher på senare tid.
2008-11-03, 23:09
  #177
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Det här är endast andra förlusten hittills jag har kunnat acceptera (den andra var mot LHC hemma då vi också var utspelade).
Brynäs borta var också rätt fin. (ofin).

Happ, då blev tabellen ännu jämnare då. Vi har 4 poäng upp till serieledarna och 4 poäng ner till missat slutspel. Efter 19-20 omgångar.
2008-11-03, 23:22
  #178
Medlem
mazzys avatar
Kan inget lag värva Hagos och Luoma? Snälla? Ni får dom helt gratis.

Jag tycker ändå HV får vara nöjda med en poäng sett till hur matchen ser ut. Brynäs skapade det mesta och Liv gör flera mycket bra räddningar.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback