Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2008-11-22, 22:07
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedet
Rahmberg känner iaf kungabarnen, och stekigare än så blir det inte i Sverige.

Jag hittade rätt svar i en annan tråd.
Citera
2011-03-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Word!

Konsumtion är so 2006.

Tid och frihet är det som är värdefullt.

En arbetslös som nyss muckat?
Citera
2011-03-08, 14:04
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Var på en fest igår där dem hade ett helt ställ med upplager för det där pisset....

Garvade så jag tjöt när jag såg det.....
Svar såhär tre år senare - varför? Det är väl det enda man inte kan låna pengar till för att uppnå. Tidningen kommer till de som tjänar tillräckligt mycket helt enkelt, vare sig man vill eller inte. Sen att man låter den ligga framme kan ju anses vara extremt tacky när man får besök, men faktum kvarstår - bara de med en inkomst över 1,2 miljoner (sist jag kollade iaf) får hem skiten, eller de med en förmögenhet på minst 5 miljoner.

Riktigt tråkig tidning dock, full med reklam.

Någon skrev stora båtar och där håller jag med. Omkringkostnaderna är för stora för att man ska kunna äga skiten med en medioker lön.
Citera
2011-03-08, 22:41
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Svar såhär tre år senare - varför? Det är väl det enda man inte kan låna pengar till för att uppnå. Tidningen kommer till de som tjänar tillräckligt mycket helt enkelt, vare sig man vill eller inte. Sen att man låter den ligga framme kan ju anses vara extremt tacky när man får besök, men faktum kvarstår - bara de med en inkomst över 1,2 miljoner (sist jag kollade iaf) får hem skiten, eller de med en förmögenhet på minst 5 miljoner.

Riktigt tråkig tidning dock, full med reklam.

Någon skrev stora båtar och där håller jag med. Omkringkostnaderna är för stora för att man ska kunna äga skiten med en medioker lön.
Anses ganska fult att ha dem liggande framme, vet att alla de jag känner gömmer undan dem eller slänger dem. Dock så brukar ju många ungar plocka dessa från sina föräldrar och ha dem liggandes hemma hos sig, väldigt tacky
Citera
2011-03-09, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Anses ganska fult att ha dem liggande framme, vet att alla de jag känner gömmer undan dem eller slänger dem. Dock så brukar ju många ungar plocka dessa från sina föräldrar och ha dem liggandes hemma hos sig, väldigt tacky
Tror inte det finns ngn skriven regel om huruvida man ska ha den framme eller inte. Min personliga erfarenhet är väl att tidskriften i fråga i vissa fall ligger framme och ibland finns den i pappersinsamlingen.

Jag personligen får en tidskrift & matrikel för en sk ¨ryggdunkar-förening¨ (dock ingen som mäter välstånd) och dom brukar väl ligga på kaffebordet i nån vecka innan dom antagligen landar i nån låda eller pappersinsamlingen.

Ser mig själv inte som särskilt tacky. Visst ska man inte blanda äpplen och päron men du fattar principen.
Citera
2011-04-01, 03:06
Medlem
Många barn, ekonomiskt oberoende, mycket fritid och samma vackra dam livet ut! Det är status! Krims krams kan alla skrapa ihop till!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in