2008-11-04, 19:29
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Jag är i stort behov av råd.

Bakgrund: Jag träffade en tjej på slutet av min strafftid. Det här var 2007, i februari. Första gången jag såg henne trodde jag inte jag hade en chans på henne, men det slutade med att det vart vi två. Så fort jag kom ut flyttade vi i stort sett ihop, och hade det ganska bra, vi bråkade lite om olika saker men överlag hade vi det ganska bra.

En bit in i vårat förhållande började jag tappa känslor. Det här tror jag kommer av många anledningar, men en av dom större var att det började kännas lite för mycket och sist jag kände för starkt för någon vart det riktigt riktigt jobbigt där det slutade att jag vart dumpad och mådde skitpiss. Hur som helst så efter ungefär åtta månader (slutet av 2007 nångång) gjorde jag slut. Men det slutade förstås inte där, utan vi fortsatte träffas av och an tills för exakt två veckor sen. Det har förstås tagit slut och vi har blivit tillsammans flera gånger under den här tiden.

Varje gång det tar slut och vi har blivit tillsammans (vilket nu är tre) förutom nu sist har jag känt jättemycket för henne men redan efter ett par veckor har jag blivit totalt ointresserad av henne och typ tänkt på vad sjysst det skulle vara att vara med någon annan. Jag har ganska mycket ignorerat henne. Men sen när det tagit slut har jag inte kunnat vara utan henne. Nu hände det för två veckor sen att det tog slut, hon gjorde slut för att hon inte kände att jag gav henne det hon ville.

Nu till saken. Efter nio dagar fick jag panik. Jag kände att jag saknade henne jättemycket och verkligen inte ville vara utan henne. Så jag ringde men hon ville inte att vi skulle träffas. Ok, fine, skit i det då tänkte jag. Nu i söndags vaknade jag upp och kände att allt var ok. En timme senare satt jag och var skitledsen för att det var slut och saknade henne som fan. Jag kände mig tvungen att skicka iväg ett sms vilket jag gjorde. Fick till svar att hon vart glad över smset och att hon saknar mig också men det är bäst att det är slut. Gick och la mig tio i tolv, fem minuter senare fick jag panik och ringde henne. Vi snackade två timmar och till slut gick hon med på att träffas över en fika dan efter.

Hon ringer dan efter och säger att hon tappat sin mobil i toaletten på sitt jobb (yeah right) och att hon inte vill träffas. Jag blir sne o kastar på luren.

Nu till min fråga. Varför i hela världen känner jag absolut ingenting för henne när jag har henne, men känner att jag älskar henne och saknar henne över allt annat när jag inte är med henne?!!?!

Jag blir helt jävla galen och förvirrad över mina egna känslor. Vet inte riktigt vad jag ska göra eller ta vägen, just nu känns det skit och saknar henne, men det gjorde det sist också och tre veckor efter att vi börjat träffas igen slutade jag känna nåt alls för henne.

HJÄLP!!!
Citera
2008-11-04, 19:59
Medlem
Sjakaalens avatar
Öppnar du dig? Spelar du ut alla kort? Märker själv att jag inte öppnar mig speciellt åt folk och inte vågar "satsa" på skiten, har många gånger stjälpt mig istället för hjälpt, tror det är för att chansen finns att man kan bli riktigt sårad.

Sen är inte gräset alltid grönare på andra sidan!
Citera
2008-11-04, 20:14
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjakaalen
Öppnar du dig? Spelar du ut alla kort? Märker själv att jag inte öppnar mig speciellt åt folk och inte vågar "satsa" på skiten, har många gånger stjälpt mig istället för hjälpt, tror det är för att chansen finns att man kan bli riktigt sårad.

Sen är inte gräset alltid grönare på andra sidan!

Jag är en sån som gör som jag känner. Om jag känner att jag älskar någon så visar jag det. Problemet är att när jag har henne där jag vill känner jag inget. Absolut inget. När hon försvinner känner jag allt.

Varför? Vad kan jag göra åt det? Jag är ganska säker på att hon tröttnat helt nu och även om hon säger att hon älskar mig orkar hon inte vara i ett förhållande där hon inte är älskad tillbaka. Jag förstår henne, och ska jag vara ärlig så finns chansen att även om hon kom tillbaka nu så skulle jag kanske tappa alla känslor efter några veckor. MEN! Just nu känns det som jag älskar henne och saknar henne som fan och tänker på henne hela tiden.

Så frågan är, varför i hela fridens namn är det såhär? Vad kan jag göra för att sluta känna något alls vilket är det som borde hända?
Citera
2008-11-04, 20:48
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Jag är en sån som gör som jag känner. Om jag känner att jag älskar någon så visar jag det. Problemet är att när jag har henne där jag vill känner jag inget. Absolut inget. När hon försvinner känner jag allt.

Tycker det verkar vara som du helt enkelt är torsk på bekräftelse. Brukar vara ett rätt kvinnligt beteende, d.v.s. tjejen dumpar killen men vill fortfarande känna bekräftelse så då kör hon med lite flörtig stil. Alldeles tillräckligt för att killen ska få tillbaka lite (idiotiska) förhoppningar.

Skärp dig och acceptera att man inte kan äta kakan och ha den kvar.
Citera
2008-11-04, 21:15
Medlem
Mystices avatar
Finns ju hundratals möjliga förklaringar.. Du är (omedvetet) rädd för att vara ensam, så när det väl är slut får du panik (vilket verkar rätt troligt..). Du är rädd för att vara för nära vilket gör att du (omedvetet) förtrycker dina känslor när ni är tillsammans -> det blir slut. Du gillar "drama" och blir uttråkad när allt är lugnt och fint -> det blir slut. Listan kan göras lång..

DU är den enda som kan lista ut varför du gör som du gör (kanske tillsammans med en terapeut?) och sedan förändra det (om du nu vill förändra det). Ingenting kommer att förändras om inte du förändrar det, det inser du väl? Löns inte att bli ihop igen, göra slut, bli ihop, göra slut osv osv osv.

Ta dig en rejäl funderare och lägg denna tjej på hyllan tills du vet vem du är och varför du funkar som du gör och framförallt vad du vill här i livet (och med denna tjej). Lycka till!

Älskar din avatar, btw.
Citera
2008-11-04, 21:16
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Tycker det verkar vara som du helt enkelt är torsk på bekräftelse. Brukar vara ett rätt kvinnligt beteende, d.v.s. tjejen dumpar killen men vill fortfarande känna bekräftelse så då kör hon med lite flörtig stil. Alldeles tillräckligt för att killen ska få tillbaka lite (idiotiska) förhoppningar.

Skärp dig och acceptera att man inte kan äta kakan och ha den kvar.

Hård ton men kan vara sant. Fast varför vill jag ha bekräftelse av just henne? Jag menar, det är ju inte direkt svårt att hitta något tillfälligt, vare sig det är på krogen eller internet. Om jag vill har jag en tjej jag skulle kunna gå ut och ta en fika med, men det känns inte direkt intressant då jag saknar mitt ex.
Citera
2008-11-04, 21:19
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystice
Finns ju hundratals möjliga förklaringar.. Du är (omedvetet) rädd för att vara ensam, så när det väl är slut får du panik (vilket verkar rätt troligt..). Du är rädd för att vara för nära vilket gör att du (omedvetet) förtrycker dina känslor när ni är tillsammans -> det blir slut. Du gillar "drama" och blir uttråkad när allt är lugnt och fint -> det blir slut. Listan kan göras lång..

DU är den enda som kan lista ut varför du gör som du gör (kanske tillsammans med en terapeut?) och sedan förändra det (om du nu vill förändra det). Ingenting kommer att förändras om inte du förändrar det, det inser du väl? Löns inte att bli ihop igen, göra slut, bli ihop, göra slut osv osv osv.

Ta dig en rejäl funderare och lägg denna tjej på hyllan tills du vet vem du är och varför du funkar som du gör och framförallt vad du vill här i livet (och med denna tjej). Lycka till!

Älskar din avatar, btw.

Hmmm. Du kan ha rätt. Jag antar att en del av varför jag saknar henne är för att hon är en riktigt bra brud, hon ser bra ut (jag har lyckats bättre än vad jag borde), det är en tjej som jag känner jag kan lita på och när man läser lite andra trådar här så blir man ju mörkrädd. Tror det kan vara också just att man haft en person så lång tid och lärt känna den så väl och sen helt plötsligt ska man ut och försöka lära känna någon ny på samma sätt.

Men det gör ju inte saken lättare. Men båda ni två som svarat har nog en hel del sanning i det ni sagt.

Hehe, avatar är inte gjord av mig tyvärr, men jag gillar den me ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in