2008-11-05, 12:51
Medlem
Jag och min pojkvän har haft lite "problem" på senaste och vi har pratat mycket om det. Bla. att jag inte kännt mig behövd, och han har inte vetat vad han ska göra åt saken.

Vi har vart ihop drygt 7-8 månader och är alltså inte nykära längre, men jag vill tillbaka till den underbara tiden i början av förhållandet då man var uppfylld av kärlek och allt var underbart. Då man kunde ligga tillsammans i sängen flera timmar och mysa, då man kände sig älskad. Jag känner mig inte älskad i vårt förhållande nu, och det är sorgligt för jag vet att han är kär i mig och jag i honom.

Går det att bli nykär pånytt i ett förhållande? eller hur ska man bli sådär galet kära igen? finns det något jag kan göra för att påverka min kille?

TACK!
Citera
2008-11-05, 12:52
Bannlyst
bajssex sägs kunna få liv i många förhållanden.

bondage, bdsm, pissex etc kan ju också va värt att prova.

ni måste få liv i sexlivet och få det spännande igen helt enkelt.
Citera
2008-11-05, 13:38
Bannlyst
Tråkigt att kärleken tar slut så snabbt bara 7 – 8 månader, dock så mattas dom flesta förhållanden av efter runt 2 – 3 år i bästa fall. Det där man kände precis i början brukar kunna komma fram om man tar en paus ifrån varandra ett tag. Ibland börjar man ta saker för givet och glömmer bort vad det var ifrån början som man kände. Dom känslorna kommer ofta tillbaks när man mister någon, eller efter att man har saknat den man älskar ett tag.

Om du vill liva upp förhållandet så kommer det krävas att båda verkligen anstränger sig. Gå tillbaks ditt ni träffades och gör saker som ni gjorde då, det kan stimulera känslominnet så ni upplever dom gamla känslorna ur ett nytt perspektiv. Musik kan också ta en tillbaks till gamla härliga tider.

//Kristall
Senast redigerad av Kristall 2008-11-05 kl. 13:42.
Citera
2008-11-05, 14:03
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEORGAN
Går det att bli nykär pånytt i ett förhållande? eller hur ska man bli sådär galet kära igen? finns det något jag kan göra för att påverka min kille?

Sådär nykär som man var i början kan man nog aldig bli igen. Däremot kan man vara nykär då och då men aldrig sådär galet. Jag har i alla fall varit tillsammans med min kille i över 2,5 år och jag känner mig äskad och nykär ibland.

Du kan nog inte påverka din kille men du kan påverka dig själv och er situation. Vad är det som gör att ni inte känner såhär är det mycket slentrian mycket jobb, hem, sova och inte så mycket mer? Se till att göra saker i veckorna gå ut och ät ha picnic på vardagsrumsgolvet ta er iväg på bio m.m. Åk på en wweekendresa. Ge varandra ansiktsbehandlingar, helkroppsmassage, fotmassage, bada tillsammans tvätta hårtet och kroppen på varandra. Kramas och mys lite varje dag innan ni somnar.
Citera
2008-11-05, 16:07
Medlem
vi har ett distansförhållande, så vi ses bara ett par dagar i månaden. så vi saknar ju såklart varandra, men det är som om jag saknar honom mer jämt. Jag vill ha situationen så att det blir som förut och att vi ska sakna varandra lika mycket, men det kanske är omöjligt?
Citera
2008-11-05, 17:42
Medlem
Snövits avatar
Citat:
vi har ett distansförhållande, så vi ses bara ett par dagar i månaden. så vi saknar ju såklart varandra, men det är som om jag saknar honom mer jämt. Jag vill ha situationen så att det blir som förut och att vi ska sakna varandra lika mycket, men det kanske är omöjligt?

Om du saknar honom jämt och han säger att han älskar dig så är det nog bara att ni är lite olika när det gäller det där med att hantera distansförhållandet. Jag har också haft distansförhållande och jag saknade honom också jämt. Han saknade inte mig alls lika mycket men killar är inte heller lika mycket känsomänniskor som vi är. Vi hade distansförhållande i lite över ett år innan vi flyttade ihop och även om han inte saknade mig lika mycket så har vi fortfarande ett jättebra förhållande.
Citera
2008-11-05, 18:19
Medlem
Lantbruks avatar
Men håll dig borta från honom medvetet, även om det kanske är plågsamt.

Ha som mål att vänta så länge du tror att erat förhållande klarar av innan kontakt, då börjar han nog sakna dig ska du se.

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2008-11-05 kl. 18:23.
Citera
2008-11-05, 20:04
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Men håll dig borta från honom medvetet, även om det kanske är plågsamt.

Ha som mål att vänta så länge du tror att erat förhållande klarar av innan kontakt, då börjar han nog sakna dig ska du se.

Mvh

Att börja spela spel efter 8 månades lyckligt förhållande tror jag verkligen inte på.
Citera
2008-11-05, 21:35
Medlem
Citat:
Jag och min pojkvän har haft lite "problem" på senaste och vi har pratat mycket om det. Bla. att jag inte kännt mig behövd, och han har inte vetat vad han ska göra åt saken.

Vi har vart ihop drygt 7-8 månader och är alltså inte nykära längre, men jag vill tillbaka till den underbara tiden i början av förhållandet då man var uppfylld av kärlek och allt var underbart. Då man kunde ligga tillsammans i sängen flera timmar och mysa, då man kände sig älskad. Jag känner mig inte älskad i vårt förhållande nu, och det är sorgligt för jag vet att han är kär i mig och jag i honom.

TACK!

Trist att känslan gick över så fort men antar att det går i vågor och försvinner olika fort beroende på relation. Nu tror jag inte att du ska lägga för mycket vikt vid det här, det känns som att du inte riktigt kan ta den förändringen och det hade även jag svårt för i mitt förhållande. Man får vänja sig, den där känslan kommer tillbaka och så länge man vet att man är kär i personen så kommer det, bara att låta det flyta på. Man kan inte tvinga tillbaka känslan och du kan inte påverka hur din pojkvän känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in