Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-08, 07:24
Medlem
Drapåtrissors avatar
Skivan botar från den externa DVD läsaren och jag ser att det finns tre partitioner C D och E. Slår ihop C och D till en partition men vågar inte ta bort E som bara är ca 3 GB men vad innehåller den? Kanske viktiga filer för att kunna installera på en SATA disk? Noterade även att det behövs SP 2 för att ASUS drivrutiner ska vara kompatibla.
Citera
2008-11-08, 10:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Äh det sket sig tyvärr. Tydligen funkar ASUS drivisar bara med deras egen XP version.
Citera
2008-11-08, 12:53
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Ok, lite svårt att förstå vad du menar, men jag bidrar med lite information: Jag har 901. Blåste ALLA partitioner (2 st). Installerade XP med sevicepack 3 (inte ASUS). Gick in på asus hemsida - laddade hem och installerade de jag var i behov av. Inget gick snett.

Så... vad menar du med att ASUS drivrutiner bara fungerar med deras egen XP-version? Nu har vi förvisso olika datorer, men jag är ändå nyfiken: vilka drivrutiner testade du? Vilka fungerade inte? Hur fick du reda på att de inte fungerade?
Citera
2008-11-08, 12:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Ok, lite svårt att förstå vad du menar, men jag bidrar med lite information: Jag har 901. Blåste ALLA partitioner (2 st). Installerade XP med sevicepack 3 (inte ASUS). Gick in på asus hemsida - laddade hem och installerade de jag var i behov av. Inget gick snett.

Så... vad menar du med att ASUS drivrutiner bara fungerar med deras egen XP-version? Nu har vi förvisso olika datorer, men jag är ändå nyfiken: vilka drivrutiner testade du? Vilka fungerade inte? Hur fick du reda på att de inte fungerade?
Det blev felmedelande med alla om att dom inte var kompatibla med OS. Bla för chipset och lan. Konstigt nog fick jag även virusvarning när jag hämtade drivisar till blutoth. (kör nod32)
Citera
2008-11-15, 12:54
Medlem
neogeos avatar
ok jag snor tråden lite när de ändå handlar om att installera OS på en dator utan en CD-rom läsare

vilka olika sätt finns det att göra de på ?
är de endast extern CD-rom ?
kan man inte installera XP från säg kanske USB stick .. eller genom nätverk
vad vet jag

skulle gärna vilja veta

tack på förhand
Citera
2008-11-15, 13:31
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Det blev felmedelande med alla om att dom inte var kompatibla med OS. Bla för chipset och lan. Konstigt nog fick jag även virusvarning när jag hämtade drivisar till blutoth. (kör nod32)

Nu är detta inget expertsvar eftersom jag inte ens sett en EEE i verkligheten, men jag har svårt att tänka mig att Asus tillverkar alla komponenter själv.
Med andra ord: ta reda på vad du behöver och gå till de tillverkarnas sidor och hämta det där istället.

Installera t ex Everest så lär du få reda på vad komponenterna heter.
Citera
2008-11-20, 19:35
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
ok jag snor tråden lite när de ändå handlar om att installera OS på en dator utan en CD-rom läsare

vilka olika sätt finns det att göra de på ?
är de endast extern CD-rom ?
kan man inte installera XP från säg kanske USB stick .. eller genom nätverk
vad vet jag

skulle gärna vilja veta

tack på förhand
Det går men är ganska krångligt. Själv köpte jag en extern LG USB DVD brännare för 500kr och det är en bra investering. Nu kör jag vista på min och det känns t.om snabbare än XP. Prestandapoängen ligger som lägst på 2.7 och högst på 5.3 vilket är hyffsat med tanke på hårdvaran.
Citera
2008-12-04, 17:03
Medlem
neogeos avatar
snabbare än XP
det låter lite för bra för att vara sant

kanske nyinstallerad mot en XP som har skräpat länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto