• 1
  • 2
2011-10-08, 22:45
Medlem
SingleStars avatar
Jag kör med den enkla papperskorgsmetoden när det gäller min bokföring. Då kommer Ragnsells en gång i veckan och hämtar för sortering och förvaring. Enkelt, snabbt och bekvämt.

Små fula kvitton utskrivet på termopapper har benägenhet att blekna, ta kopia, och sedan fäst originalet på kopian.
Citera
2011-10-09, 14:27
Medlem
BigBusinesss avatar
Jag skannar in alla kvitton och lägger till filen till verifikationen i bokföringsprogrammet (iordning). Detta skriver jag ut och häftar fast kvittot på utskriften.

Utskriften blir riktigt praktiskt då konteringen framgår tydligt, samt kopian av kvittot löser problemet med kvitton som bleknar. Scanningen löser kravet på kopior av alla verifikat på annat ställe.
Citera
2011-10-14, 10:29
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Jag skannar in alla kvitton och lägger till filen till verifikationen i bokföringsprogrammet (iordning). Detta skriver jag ut och häftar fast kvittot på utskriften.

Utskriften blir riktigt praktiskt då konteringen framgår tydligt, samt kopian av kvittot löser problemet med kvitton som bleknar. Scanningen löser kravet på kopior av alla verifikat på annat ställe.

Vad har ändrats i lagen som gör att man skall ha kopior på verifikat på annat ställe?
Citera
2011-10-16, 09:04
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vad har ändrats i lagen som gör att man skall ha kopior på verifikat på annat ställe?

Var skrev jag att det var en lag?

Kravet kommer från mig själv (OK, otydligt skrivet). Rådet att ha kopia på bokföringen blir man itutad en hel del när man håller på att starta företag. Det går ganska enkelt att resonera sig fram till att det är en utmärkt idé. OM bokföringen försvinner (brand, inbrott där säkerhetsskåp stjäls etc) är man rätt körd mot skatteverket som då kan stryka alla dina avdrag och sköntaxera dig bäst du vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in