2015-07-10, 08:02
Medlem
crillecrilles avatar
Ramlade över några klipp med PR klipp på YouTube just. Måste säga att det var som fa-an! Hade ingen aning om att han var så pass klarsynt. Visst har han den där irriterande latino/italiano-stilen, men han ska ha all respekt för att han ryter till när diverse feministradikala massmedia-personligheter flummar runt och kallar det för debatt. Bra jobbat. Tack.
Citera
2016-03-18, 13:00
Medlem
Jag tycker att Paolo Roberto är en riktig nolla när det gäller att komma med argument för den ena eller det andra. Hans inställningar bottnar i en djup fördomsfull brunn av kvinno- människoförakt som inte är av denna världen. Jag har hört folk från den absoluta högerkanten haft mer radikala åsikter i detta ämne än vad Poalo har. Reaktionär!
Citera
2016-03-18, 13:11
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Vilket skitsnack. Det märks att han blir så desperat när en tjej är feminist så han måste vara "motståndare" och förlöjliga det att det skulle gälla skitsaker. Tror han att han skräms med sina muskler och sina boxningshandskar? Tönt! Det är barnsligt, han ser nästan ut som en kvinnomisshandlare, så fort tjejen yttrar en åsikt får hon en smäll med de där handskarna eller?
Citera
2016-03-18, 15:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag kan tänka mig att du är jättesöt när du blir arg Milford.
Förresten har Paolo fattat det där med feminism och nej, jag tror inte han slåss med hysteriska räkor.
Citera
2016-03-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Vilket skitsnack. Det märks att han blir så desperat när en tjej är feminist så han måste vara "motståndare" och förlöjliga det att det skulle gälla skitsaker. Tror han att han skräms med sina muskler och sina boxningshandskar? Tönt! Det är barnsligt, han ser nästan ut som en kvinnomisshandlare, så fort tjejen yttrar en åsikt får hon en smäll med de där handskarna eller?
Hur ser en kvinnomisshandlare ut?
Citera
2016-04-11, 21:35
Medlem
Professor.Wers avatar
Det är två centrala motargument Paulo framför mot feminism.

Motargument 1: Jag förstår inte hur kön är en konstruktion.

Motargument 2: Det är skillnad mellan män och kvinnor. Skillnad i vår biologi, muskulatur, och våra hjärnor.

Det första argumentet är inget mer än att åberopa sin egen klentrogenhet - det faktum att han inte förstår vad som menas med att kön är en social konstruktion är inte ett argument mot feminism.

Det andra, att det är en biologiska skillnader mellan män och kvinnor - varför ens nämnda det? Det är vedertaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in