Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-17, 23:30
Medlem
SnowLoves avatar
Mitt mobila bredband har fungerat ganska bra i ett år ungefär, men för några dagar sen börja de strula som fan.. efter att ja loggat in så är jag online en stund sen kopplar de ner, (eller de står att ja fortfarande är online men de går inte surfa.. msn stängs ner och alla nerladdningar stoppar).

När ja trycker på dissconnect för att kunna connecta igen kommer ett felmedelande som säger att de inte går att dissconnecta, om ja stänger ner "Mobile connect och startar det igen kommer ett nytt felmedelande kommer innan den äns försökt å ansluta, står att jag redan är uppkopplad. Om ja startar om datorn funkar de en stund igen men sen lägger de av.

Om ja låter datorn va på ett tag efter de inträffade så kommer ett windows error medelande upp där de står nåt i stil med Genetic Host blabla win32 har stängts ner för att skydda dina filer eller nåt liknande, då slutar windows brandväggen att fungera och de går inte sätta på den igen, står att ja måste starta tjänsten "secureity center" för att de ska gå.

När ja går in i utforskaren och letar upp tjänster för att starta den tjänsten kommer ett nytt felmedelande.

Någon som har en aning om vad som är fel?

känns som att ja förklara ganska krångligt men fråga gärna om de e något ni undrar..
Citera
2008-11-17, 23:39
Medlem
Detta låter som ngt för 3s support.
Citera
2008-11-17, 23:43
Medlem
SnowLoves avatar
mm, får ringa dom imorn,, men drar mig för att ringa suport eftersom de

1 alltid telefonkö

2 ofta brutalt inkompetenta personer man får prata med

då pratar ja inte om just 3, utan alla data suporter man haft kontakt med.

alltid samma standardsvar å får de aldrig å funka,, sånt dom säger brukar oftast vara sånt man redan vet
Citera
2008-11-18, 08:58
Medlem
Zaklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowLove
mm, får ringa dom imorn,, men drar mig för att ringa suport eftersom de

1 alltid telefonkö

2 ofta brutalt inkompetenta personer man får prata med

då pratar ja inte om just 3, utan alla data suporter man haft kontakt med.

alltid samma standardsvar å får de aldrig å funka,, sånt dom säger brukar oftast vara sånt man redan vet

www.tre.se/bredband

Tryck på knappen "Uppgradera till 7.2".
Där får du ladda ned 2 filer som uppgraderar modemet.
Du får även en ny mjukvara som heter 3connect.
Citera
2008-11-18, 09:10
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaklin
www.tre.se/bredband

Tryck på knappen "Uppgradera till 7.2".
Där får du ladda ned 2 filer som uppgraderar modemet.
Du får även en ny mjukvara som heter 3connect.

exactamundo, uppdatera/uppgradera så löser det sig.

Jag hade samma problem med Telenors bredband. Uppgraderade rutinerna och nu funkar den nästan helt smärtfritt.
Citera
2008-11-18, 17:13
Medlem
SnowLoves avatar
tackar, de ska ja testa
Citera
2008-11-18, 17:36
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowLove
tackar, de ska ja testa
Det kan ju bara vara jag med tanke på min enorma otur när det gäller... ja, allt.

Men mitt mobila bredband har i princip varit totalt efterblivet sedan dag ett. Först och främst så går det helt sjukt långsamt på dagarna. Sen så kopplas jag ifrån säkert 5-6 gånger om dagen. Vissa dagar har det varit helt sjukt så jag fått koppla ur modemet säker 10 gånger för att det ska fungera...

Jag har fått nytt kort och nytt modem (två gånger) men nu är det nästan sämre en vanligt, trots att jag har uppgraderat.
Citera
2008-11-18, 17:36
Medlem
Är detta något man måste göra även om man beställt och fått modemet nu i dagarna? Eller är nyleverade modem redan uppgraderade?
Citera
2008-11-18, 17:59
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Är detta något man måste göra även om man beställt och fått modemet nu i dagarna? Eller är nyleverade modem redan uppgraderade?
Jag tror de nya modemen är uppgraderade men jag är inte säker. Ring och fråga...

Men så länge du inte bor i någon halvstor stad så kommer det inte göra någon skillnad. Jag sitter på 7,2 och tankar för tillfället i max 5 kb/sekund. Och det är inget ovnligt...
Citera
2008-11-19, 23:40
Medlem
SnowLoves avatar
asså mitt har fungerat kanon bra fram tills nyss,, å ja har vart i sälen, visby, och lysekil.. inga stora ställen direkt.. tankar i ca 500kb/s på rätt torrents
Citera
2008-12-09, 01:06
Medlem
Jag har haft 3 nu i snart en månad och har kanske surfat max 5-6 dar... även fast ja gärna velat surfa VARJE dag... problemet är att mitt modem inte vill som jag vill, det funkar nu... vilket är väldigt random.. jag installerar och avinstallerar och grejar och fixar..jag har updaten för att det ska funka med flash 10 och jag har ett fungerande modem... jag har vista... supporten vet inte vart felet ligger och dom på tres butiker har kollat så ALLA inställningar är rätt...

Grejen är att ja kopplar upp, står att anslutningen är begränsad..eller att den bara är lokal..ELLER att den är lokal och internet... spelar ingen roll vad det står...kommer iaf inte ut på internet... och det är som sagt större delen av tiden det är såhär :/ börjar bli trött på att betala för nått ja inte kan använda... nån som har nå knep eller tips ? då 3:s support bara säger att dom itne kan hjälpa mig ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in