Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-07-23, 21:54
  #1
Medlem
Jag försöker att få ett forum att fungera, men det går inge bra.
Jag har en gratisserver hos tripod och PhpBB 2.0.5. Allt har fungerat bra i installation och inställningar, men jag kan inte få programmet att skicka mejl vid te x användarregistrering eller svar på meddelanden. Jag får alltid upp följande meddelande:

Citat:
Could not connect to smtp host : :

DEBUG MODE

Line : 113
File : /data/members/free/tripod/se/t/r/a/sitename/htdocs/sitename/includes/smtp.php

Jag har försökt ändra inställningarna för epost på alla sätt jag kan komma på.

Hoppas någon på forumet kan hjälpa mej.
Citera
2003-07-24, 03:45
  #2
Medlem
unix_cores avatar
Det skulle underlätta om du skrev lite mer om hur ditt forum är skrivet/confat. Skulle du kunna posta den del av koden som sköter själva skickandet av mailet.

och, du har väl angett en fungerande smtp server och rätt port?
Citera
2003-07-24, 06:40
  #3
Medlem
i din php.ini fil så har du inte ställt in vilken smtp som php skall använda. by default så är det 127.0.0.1 och antingen så har du ingen aktiverad eller så tycker den inte om php. ställ in rätt smtp host i php.ini som kan relay'a din phpBB
Citera
2003-07-24, 11:12
  #4
Medlem
Om du skall använda lokalhost som smtp måste du instalera en smtp server. Du kan också använda en extern smtp server. Du måste du ange inlogningsnamn och lösenord.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback