2008-11-25, 22:42
Medlem
Nefcairions avatar
bra match i Götet idag Frölunda tar välförtjänta poäng.

FHC är mitt lag men en sak fattar jag inte och det är att av någon anledning så håller Goa Gubbar på att favorisera Ari A, är det bara för att klacken vet att han är så jävla dålig med puck och osäker att man hejar på honom ? är det tycka synd applåder?

För honken är 150 % bättre och han får inte i närheten av applåder.
2008-11-25, 22:48
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefcairion

FHC är mitt lag men en sak fattar jag inte och det är att av någon anledning så håller Goa Gubbar på att favorisera Ari A, är det bara för att klacken vet att han är så jävla dålig med puck och osäker att man hejar på honom ? är det tycka synd applåder?

Hehe, som i Skellefteå då där jag tycker att Hadelöv får oförtjänt mycket ros av klacken.

Förresten vad hände med Rögle ikväll? Har verkligheten hunnit ikapp dom?
2008-11-25, 22:49
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefcairion

Det är ingen favorisering av Ari. Men han har haft det tufft som har fått stå tillbaks som andrekeeper trots att han är bra nog att vara förstekeeper i ES. Han är ju i mitt tycker seriens bästa andrekeeper. När han får chansen så tar han det och fansen vill ju självklart stötta honom. Idag gjorde han en riktigt bra insats och höll nollan. Självklart är han värd applåder
2008-11-25, 22:49
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton

Förresten vad hände med Rögle ikväll? Har verkligheten hunnit ikapp dom?

Verkligheten har hunnit ikapp Frölunda
2008-11-25, 22:51
Medlem
Klaemmys avatar
Givetvis är det så att klacken gör sitt för att få en så bra (andra-)målvakt att trivas i klubben när han väl får chansen. Dessutom gjorde han ju en mycket stabil insats idag.
2008-11-25, 22:53
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Nu hänger jag inte riktigt med här. Någon säger att Brynäs var dåliga (inte jag) och du svarar med att Frölunda har varit sämre. Då säger jag att Frölunda också har varit bättre än brynäs. Är det så konstigt?

Båda har 40 poäng. I mötena lagen imellan har Frölunda lyckats ta en poäng och Brynäs 4. Vad är det som gör Frölunda så mycket bättre såhär långt?
2008-11-25, 22:58
Medlem
Partons avatar
Citat:
Verkligheten har hunnit ikapp Frölunda

Det är så pass? Och Frölunda har hunnit ikapp Skellefteå, snart gör verkligheten ett besök här uppe också, då ska det rasa ska du se.

"Svarta November" är ett väl inpräntat uttryck för oss Skelleftefans, men det slog mig just att iom dagens två poäng har vi tagit ett mer poäng än i fjol, 7 st. Alltid nått.
2008-11-25, 23:03
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Båda har 40 poäng. I mötena lagen imellan har Frölunda lyckats ta en poäng och Brynäs 4. Vad är det som gör Frölunda så mycket bättre såhär långt?

Jag har inte sagt att Frölunda har varit bättre såhär långt. Trillske tog upp att Frölunda har varit mycket sämre än den Brynäsprestationen som diskuterades. Då sa jag att Frölunda också har varit bättre än Brynäs. Jag nämnde inget om totalt sett. Men eftersom du tar upp det så har Frölunda 15 bättre i målskilnad.
2008-11-25, 23:04
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Det är så pass? Och Frölunda har hunnit ikapp Skellefteå, snart gör verkligheten ett besök här uppe också, då ska det rasa ska du se.

"Svarta November" är ett väl inpräntat uttryck för oss Skelleftefans, men det slog mig just att iom dagens två poäng har vi tagit ett mer poäng än i fjol, 7 st. Alltid nått.

Nja jag tycker AIK är bra nog att ligga med i toppen. Jag tror inte det blir något ras
2008-11-25, 23:05
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Jag har inte sagt att Frölunda har varit bättre såhär långt. Trillske tog upp att Frölunda har varit mycket sämre än den Brynäsprestationen som diskuterades. Då sa jag att Frölunda också har varit bättre än Brynäs. Jag nämnde inget om totalt sett. Men eftersom du tar upp det så har Frölunda 15 bättre i målskilnad.

Jag misstolkade ditt svar, ber om ursäkt.

Brynäs har fortfarande 4 poäng mot just Frölunda som bara har 1 poäng under samma matcher. Alltså 4 gånger så bra.
2008-11-25, 23:08
Medlem
VicVocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag misstolkade ditt svar, ber om ursäkt.

Brynäs har fortfarande 4 poäng mot just Frölunda som bara har 1 poäng under samma matcher. Alltså 4 gånger så bra.

Det är ett sätt att se på det. Tabellen säger att Frölunda har varit bättre, det är ett annat sätt att se på det. Men det var inte det jag kommenterade när jag svarade Trillske då det handlade om enskilda prestationer, inte sins emellan. Så det är en annan diskussion
2008-11-25, 23:12
Moderator
Gromguttens avatar
Ni vet vad som gäller - Øver till ES-tråden.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in