Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag röstar på Färjestads Jonas Gustavsson. Jag tror fortfarande inte att jag har sett honom släppa in ett mål utan att han, i vild panik, har åkt efter domaren med armarna utslagna, i vild protest mot att motståndarlaget hade en spelare i samma zon som honom. Detta beteende följer han upp med sin karaktäristiska "slå-klubban-i-ribban"-gesten som han alltid gör efter ett insläppt mål.
Andra bubblare är Martin "moviestar" Thörnberg och Niklas Sundström.
Vem är er kandidat?
Det vore kul om du kunde exempelfiera dina iaktagelser på Jonas.
Jag kan komma på 2 tillfällen han har blivit lack på domaren, ena gången var när Kallio hoppade upp och satte arslet i skallen på honom så att Frölunda kunde göra 2-1 i LLA.
Den andra gången var mer tveksamt, men det var en liknande situation, spelare och lag inblandat minns jag inte.
Däremot så har nog ett ex antal klubbor gått av över ribban, senast mot Brynäs när han gjorde tappade ut en puck efter en räddning som Wanwig liggandes kunde slå in. Men jag förstår inte hur du kan göra det till något negativt, förutom då ur en ekonomisk synvinkel. Men det drabbar ingen fattig, om man säger så, du behöver inte oroa dig.