Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-30, 18:42
  #193
Medlem
Klaemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jämtin skulle inte ha fått 5+Game.. Han slängde aldrig några handskar utan det enda han gjorde var att försvara sig när Blomdahl kom mot honom.. 2 för roughing alt 10 min missconduct för snacket hade varit mer rättvist.

Skär litegrann att hålla med, jag tycker han får oförtjänt mycket skit och hårdare bedömning av domarna, med handen på hjärtat.
Men för den sakens skull har jag fortfarande skottpengar på karln.
2008-11-30, 18:42
  #194
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Okej men att snacka till sig utvisningar är ju kanske inte det han är ditplockad till att göra? (vad LHC ska ha han till har jag än inte förstått)
Är väl inte första matchen sen han kom hit heller...

Precis, han får ju Blomdahl att komma in som andre man och slänga handskarna.. Att sen domare Mollgan inte kan reglementet är en annan sak.. Jämtin får 5+Game för att han heter Jämtin.
2008-11-30, 18:49
  #195
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet.se
Av tv-repriserna att döma sa Jämtin något som fick Blomdahl att tappa fattningen helt.
Heta känslor

Blomdahl gav Jämtin ett slag på käften och kastade sedan handskarna för ett slagsmål i NHL-anda.

Haha Emil Karlsson heter killen som tydligen aldrig har sett en NHL fight..

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av expressen.se
Patric Blomdahl åkte fram till Jämtin och måttade flera knytnävesslag mot LHC:s nyförvärv. Jämtin reagerade som han brukade göra i HV 71 och tände till ordentligt.
Ett häftigt slagsmål bröt ut och slutade inte förrän linjemännen lyckats få isär spelarna.

Sophie Gill har tydligen aldrig heller sett en riktigt fight..
2008-11-30, 18:49
  #196
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Precis, han får ju Blomdahl att komma in som andre man och slänga handskarna.. Att sen domare Mollgan inte kan reglementet är en annan sak.. Jämtin får 5+Game för att han heter Jämtin.

Jag håller med helt. Säg att Blomdahl skulle gjort exakt samma sak mot t.ex. Svartvadet eller Davidsson. Hade Svartvadet eller Davidsson åkt på game? Nej knappast.
2008-11-30, 19:17
  #197
Medlem
Corrans avatar
0-5...det var väl inte världens mest rättvisa resultat, men sport är inte rättvist.

Visst inte som jag skulle skratta eller gråta åt eländet. Kändes som LHC fick 3 mål på 3 chanser i början (4/4 om man räknar de bortdömda).

Inte kunna lyckas göra mål på 3 perioder...på hemmaplan.

Vart var LHC klack? Trodde de skulle komma en del till Gbg...specielt en söndag, men såg inte en ända. Va iofs rätt skönt me tanke på resultatet.
2008-11-30, 19:20
  #198
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
0-5...det var väl inte världens mest rättvisa resultat, men sport är inte rättvist.

Visst inte som jag skulle skratta eller gråta åt eländet. Kändes som LHC fick 3 mål på 3 chanser i början (4/4 om man räknar de bortdömda).

Inte kunna lyckas göra mål på 3 perioder...på hemmaplan.

Vart var LHC klack? Trodde de skulle komma en del till Gbg...specielt en söndag, men såg inte en ända. Va iofs rätt skönt me tanke på resultatet.

Jag trodde först att det var en massa Färjestadssupporters i Scandinavium... men sen hörde jag att det bara var "våra" sånger... Kul att Goa Gubbar gillar vad vår klack sjunger..
2008-11-30, 19:22
  #199
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag trodde först att det var en massa Färjestadssupporters i Scandinavium... men sen hörde jag att det bara var "våra" sånger... Kul att Goa Gubbar gillar vad vår klack sjunger..

Va?
2008-11-30, 19:23
  #200
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag trodde först att det var en massa Färjestadssupporters i Scandinavium... men sen hörde jag att det bara var "våra" sånger... Kul att Goa Gubbar gillar vad vår klack sjunger..

Sjöng dom?
2008-11-30, 19:37
  #201
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Har aldrig sett något som gör att man vill ha honom i sitt lag. Upplys mig

Nu känns det fel att jag försvarar honom, men en sån spelartyp kan faktiskt röra runt och vända matcher, och då inte via sitt "spel" utan att han helt enkelt ställer till med nått.

Många såna spelare hatas såklart av alla utom sitt eget lag, det är normalt.
2008-11-30, 19:38
  #202
Moderator
vfs avatar
Slut för i dag/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback