2008-12-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Nix, hade ju inte det tyvärr.

aha, ok... då förstår jag, vara bara en tanke jag hade... hur lång tid har du haft i gång den? det kan ta några minuter innan datorn fattar att den ska använda graffet........
Citera
2008-12-01, 22:02
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
aha, ok... då förstår jag, vara bara en tanke jag hade... hur lång tid har du haft i gång den? det kan ta några minuter innan datorn fattar att den ska använda graffet........

Typ 4 minuter prövade jag kanske.
Citera
2008-12-01, 22:09
Medlem
Citat:
Typ 4 minuter prövade jag kanske.

alltså, när jag slängde i ett graffe en annan gång så var det heller ingen kontakt med skärmen... stängde av efter någon minut eller så och öppnade burken och pillade lite,,, sedan så satte jag igång den igen men fortfarande ingen kontakt... då satte jag mig och läste manualen i några minuter medans datorn stod på och helt plötsligt blinkade skärmen till och visade bios för graffet och sedan startade den upp...

bara en tanke...........
Senast redigerad av herr nagel 2008-12-01 kl. 22:12.
Citera
2008-12-01, 22:18
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
alltså, när jag slängde i ett graffe en annan gång så var det heller ingen kontakt med skärmen... stängde av efter någon minut eller så och öppnade burken och pillade lite,,, sedan så satte jag igång den igen men fortfarande ingen kontakt... då satte jag mig och läste manualen i några minuter medans datorn stod på och helt plötsligt blinkade skärmen till och visade bios för graffet och sedan startade den upp...

bara en tanke...........

Okej, värt att pröva!
Citera
2008-12-01, 22:41
Medlem
sam_elofs avatar
Nix, no luck.. finns det en chans att det kan vara moderkortet? en diod på det lyser orange, om det kan spela nån roll.
Citera
2008-12-01, 22:53
Medlem
Citat:
Nix, no luck.. finns det en chans att det kan vara moderkortet? en diod på det lyser orange, om det kan spela nån roll.

jaja... vad vore datorer utan problem

men vad har du för moderkort?..
Citera
2008-12-01, 23:24
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
jaja... vad vore datorer utan problem

men vad har du för moderkort?..

Är lite krux med det med, heter nåt i stil med 915P-A, men har inte kvar några manualer eller nåt sånt, så är inte helt säker på vad det är, men ser ut exakt så här iaf: http://www.motherboards.org/reviews/...ds/1477_2.html
Citera
2008-12-01, 23:33
Medlem
Kolla Ramminnena. Sätt i ett i taget, och i olika slotar.
Har du tagit ur processorn sen den fungerade sist?
Citera
2008-12-01, 23:36
Medlem
Vad har du för processor? Vad jag ser så pallar detta moderkort inte C2D prollar vilket jag förmodar att du har om du har införskaffat en ny. Det klarar heller inte så hög FSB som en sådan processor har vilket höjer sannolikheten för min teori om att kortet inte klarar din processor vilket medför att ingen bild visas på skärmen. Men för att säkerställa att du behöver skaffa ett nytt moderkort så vore de bra om man fick veta vad du har för processor.
Citera
2008-12-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frutten
Vad har du för processor? Vad jag ser så pallar detta moderkort inte C2D prollar vilket jag förmodar att du har om du har införskaffat en ny. Det klarar heller inte så hög FSB som en sådan processor har vilket höjer sannolikheten för min teori om att kortet inte klarar din processor vilket medför att ingen bild visas på skärmen. Men för att säkerställa att du behöver skaffa ett nytt moderkort så vore de bra om man fick veta vad du har för processor.

ja det ser ut så tyvärr... står att den kan ha den "nya" p4 cpun.... högsta fsbn var 232....
Citera
2008-12-01, 23:55
Medlem
slamberts avatar
Vad har du för grafikkort?

Lite vassare kort kräver ström från nätaggregatet via http://fx.itpro.no/tst/9800gtx2.jpg..

GL
Citera
2008-12-02, 00:23
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slambert
Vad har du för grafikkort?

Lite vassare kort kräver ström från nätaggregatet via http://fx.itpro.no/tst/9800gtx2.jpg..

GL

ATI Radeon X1950 PRO.

Och ja, köpte nyss en C2D till den. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in