Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbenboy
Tack för tipset, Låter intressant, får googla det å kolla vad de är för nåt. Fortfarande sjukt att det inte går å lösa på annat sätt.

Kollade lite på det där programmet men förstod inte hur man bara laddade via lan, många inställningar på ett simpelt program :S Rörigt
Citera
2008-12-03, 21:56
Medlem
Anteuss avatar
Dra o släpp en fil eller mapp på programmet sedan ser du vad det står för IP-nummer det skriver du in på datorn du vill föra över filerna till. Vill du kunna ladda upp till den måste du högerklicka på en mapp du har släptt på programmet.
Citera
2008-12-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Dra o släpp en fil eller mapp på programmet sedan ser du vad det står för IP-nummer det skriver du in på datorn du vill föra över filerna till. Vill du kunna ladda upp till den måste du högerklicka på en mapp du har släptt på programmet.
Prövade å lägga ut en mapp i programmet, ipt syns ju alltid å kan de även utantill hehe, men det står ju http innan ipt i programmet som att den lägger ut de på inet. Min kompis prövade å skriva in mitt ip med och utan http men fick inte fram någon mapp ändå, måste man inte ställa om till local på nå sätt, hittade ingen sån inställning iaf :s
Citera
2008-12-04, 07:34
Medlem
Anteuss avatar
Kolla din lokala IP med ipconfig i cmd (win+r -> kör -> cmd -> config)
Citera
2008-12-04, 11:55
Medlem
Citat:
Kolla din lokala IP med ipconfig i cmd (win+r -> kör -> cmd -> config)
Menar du 192.168.0.xxx ipt då antar jag? Funkar inte om de är de du menar.
Citera
2008-12-04, 12:12
Medlem
Anteuss avatar
mm skriv in det i datorn i ditt lokala nätverk som du vill föra över filer till.
Citera
2008-12-05, 15:40
Medlem
Ingen som har en annan lösning än extra program, ej hunnit testa hfs programmet än men detta borde ju gå att lösa på annat sett också. Kom igen nu alla nätverksproffs =)
Citera
2008-12-05, 16:50
Medlem
Anteuss avatar
Finns så riktigt mycket om detta på Google det går att fixa men det tar tid och hur mycket använder man det egentligen?
Citera
2008-12-06, 11:18
Medlem
Citat:
Finns så riktigt mycket om detta på Google det går att fixa men det tar tid och hur mycket använder man det egentligen?
Ganska ofta iaf, säkert några gånger i veckan. Får försöka googla men har försökt bra länge innan jag skrev tråden här utan resultat.
Citera
2008-12-06, 12:30
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbenboy
Ganska ofta iaf, säkert några gånger i veckan. Får försöka googla men har försökt bra länge innan jag skrev tråden här utan resultat.

http://www.google.se/search?hl=sv&sa...haring&spell=1

På min 2003 behövde jag ställa in NTFS security på filerna till Everyone och sen aktivera att guest kunde komma in på sharing i Group Policy men har du XP ska det nog bara vara att kolla om Simple Filesharing är på och NTFS Security på filerna Everyone. Har du svårt att hitta din dator på en annan kan du testa Netscan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in