2016-10-18, 18:53
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Håller med.

Återgår nog till HideMyAss!
Bättre att inte använda VPN än att använda HideMyAss.
Citera
2016-10-18, 19:20
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Bättre att inte använda VPN än att använda HideMyAss.

Varför då?
Citera
2016-10-18, 19:22
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Varför då?
Värt att läsa igenom deras avtal.

https://www.hidemyass.com/legal/logging
https://invisibler.com/lulzsec-and-hidemyass/
Citera
2016-10-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Ska nog testa AirVPN en gång till då för OVPN känns tyvärr som det blir sämre och sämre.

Följde KokaGrodas förslag och gav AirVPN en ny chans. Har testat den tidigare för 1-2 år sedan och då var jag inte så imponerad av prestandan men denna gång var det en helt annan sak. Redan deras mjukvaruklient gav högre hastigheter än vad jag får med OVPNs box. Ska nog göra ett försök att konfa upp pfSense också mot AirVPN för att se vad det kan ge. Men så här långt mycket lovande.
Citera
2016-10-19, 13:38
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Följde KokaGrodas förslag och gav AirVPN en ny chans. Har testat den tidigare för 1-2 år sedan och då var jag inte så imponerad av prestandan men denna gång var det en helt annan sak. Redan deras mjukvaruklient gav högre hastigheter än vad jag får med OVPNs box. Ska nog göra ett försök att konfa upp pfSense också mot AirVPN för att se vad det kan ge. Men så här långt mycket lovande.
Personligen tycker jag att man inte ska haka upp sig för mycket på hastigheten. Jag prioriterar säkerhet och integritet före hastighet.

Det finns några som förtjänar den platsen, men AirVPN har inte mitt förtroende än.
Senast redigerad av deadhead. 2016-10-19 kl. 13:40.
Citera
2016-10-19, 15:51
Medlem
olskis avatar
Tjena,
Jag är på jakt efter en VPN.
Hade IP Vanish tidigare men den krångla så mycket och sabbade så datorn inte klarade av att brukas utan att den var igång.

Jag önskar en som kan ge mig svenskt IP och som fungerar både på ipaden/iphonen och macbooken.

Vilken rekommenderar ni?
Citera
2016-10-19, 15:52
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olski
Tjena,
Jag är på jakt efter en VPN.
Hade IP Vanish tidigare men den krångla så mycket och sabbade så datorn inte klarade av att brukas utan att den var igång.

Jag önskar en som kan ge mig svenskt IP och som fungerar både på ipaden/iphonen och macbooken.

Vilken rekommenderar ni?
Ovpn.se / Mullvad
Citera
2016-10-19, 17:55
Medlem
Citat:
Personligen tycker jag att man inte ska haka upp sig för mycket på hastigheten. Jag prioriterar säkerhet och integritet före hastighet.

Det finns några som förtjänar den platsen, men AirVPN har inte mitt förtroende än.

AirVPN är väl en av pionjärerna inom branschen och jag kan tänka mig att t.ex. OVPN haft dom som förebild.
Citera
2016-10-20, 01:10
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:

Varför har du inte det?
T ex har AirVPN en effektivare killswitch-lösning än övriga konkurrenter, har den kraftigaste krypteringen jag hittat, GUI:et är supersolitt och enkelt - den enda anmärkningen skulle vara att de körs under italiensk lagstiftning (Italien är ett sk 14-eye country, men det är ju även Sverige.... ).
Till syvende og sidst landar det väl om vad för förtroende man kan ha på en VPN-lev, Air säger att de inte loggar och att de kommer obstruera eventuella framtida myndighetskrav.
Vad mer får du av t ex OVPN som väl är din egen lev?
Citera
2016-10-23, 20:26
Medlem
WhaleMales avatar
Ingen erfarenhet av VPN. Tänker skaffa. Vilken skall man ta? Vilken är bäst/säkrast?

Är det lagligt/olagligt att använda VPN? Vad står förkortningen för?

Mvh!
Citera
2016-10-23, 20:29
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Ingen erfarenhet av VPN. Tänker skaffa. Vilken skall man ta? Vilken är bäst/säkrast?

Mvh!
Rekommenderar dig Ovpn.se

VPN = Virtual Private Network
Citera
2016-10-23, 20:32
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale

Mvh!

Rekommenderar också OVPN.se

Nej. Det är inte olagligt att använda VPN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in