2020-03-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavagai
BBC talar om för mig att jag inte är i U.K. Har testat med så gott som alla tillgängliga anslutningar.
Då är det kört. Kanske testa med något tillägg till webbläsaren eller så?
Citera
2020-03-25, 09:47
Medlem
Fixade NordVPN, testade att köra min router som client direkt via OpenVPN protokollet. Fick ut ca 18mbit/18mbit på min 250/250 lina men kan vara routern som inte orkar med.

Någon annan som rekommenderar NordVPN eller är det Mullvad som gäller?
Citera
2020-03-25, 13:58
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaLnAk
Fixade NordVPN, testade att köra min router som client direkt via OpenVPN protokollet. Fick ut ca 18mbit/18mbit på min 250/250 lina men kan vara routern som inte orkar med.

Någon annan som rekommenderar NordVPN eller är det Mullvad som gäller?

Har inte testat Mullvad men många andra i tråden rekommenderar just Mullvad.

Har testat:
Ipredator (för läääänge sedan)
Anonine (får ganska länge sedan)
OVPN (för ett tag sedan)
Flashback (som jag kör nu)

Av de jag testat rekommenderar jag de två sista.
NordVPN hade väl "inbrott" för nåt år sedan där man misstänker att alla kunduppgifter m.m. blev stulna så jag skulle inte använda mig av dom.
Citera
2020-04-04, 23:41
Medlem
Varför använder ni VPN? Funderar på att skaffa men har 0 koll trots jag har försökt läsa på. Tänkte mest ha det för att kunna streama utomlands samt kanske tanka nån rulle från tpb eller yif
Citera
2020-04-05, 00:21
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Varför använder ni VPN? Funderar på att skaffa men har 0 koll trots jag har försökt läsa på. Tänkte mest ha det för att kunna streama utomlands samt kanske tanka nån rulle från tpb eller yif
För att tanka ner blu-ray filmer (:
Citera
2020-04-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
För att tanka ner blu-ray filmer (:
Kör du mullvad? Oavsett vad du kör undrar jag om det drar ner hastigheten? Jag kör fiber från comhem och har trådlöst internet i hemmet. Alltså ingen internetsladd mellan routern och datorn
Citera
2020-04-05, 12:25
Medlem
Citat:
Varför använder ni VPN?
Använder VPN för att komma åt material som annars är blockat. Finns exempelvis många sidor i USA som blockerar användare från EU pga GDPR. Ett öppet Internet är numera en myt.

VPN garanterar att jag kommer åt vad jag vill när jag vill, vilket är ett måste om man bland annat reser i Kina.

Kommer även runt min interna brandvägg/malwarefilter mha VPN, medan mina andra enheter är säkrade (har väl 8-9 prylar som är konstant uppkopplade mot nätet).
Citera
2020-04-05, 13:33
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Kör du mullvad? Oavsett vad du kör undrar jag om det drar ner hastigheten? Jag kör fiber från comhem och har trådlöst internet i hemmet. Alltså ingen internetsladd mellan routern och datorn
Yes, jag kör Mullvad.
Visst drar det ner lite på hastigheten, men inte märktbart mycket för min del.
Jag har 250 Mbit/s lina och får ut ungefär 22-23
Citera
2020-04-05, 13:39
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Yes, jag kör Mullvad.
Lite? Om du bara får ut 22-23 Mbit/s utav 250 Mbit/s, då är det ganska mycket som går upp i rök.
Citera
2020-04-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walkir
Använder VPN för att komma åt material som annars är blockat. Finns exempelvis många sidor i USA som blockerar användare från EU pga GDPR. Ett öppet Internet är numera en myt.

VPN garanterar att jag kommer åt vad jag vill när jag vill, vilket är ett måste om man bland annat reser i Kina.

Kommer även runt min interna brandvägg/malwarefilter mha VPN, medan mina andra enheter är säkrade (har väl 8-9 prylar som är konstant uppkopplade mot nätet).
okejokej, vet inte om de lönt att skaffa enbart för att tanka nån rulle.
Citat:
Yes, jag kör Mullvad.
Drar det bara ner på den dator som har VPN på (vad ja förstått kan man stänga av vpn på datorn om man inte vill använda de) Eller påverkas alla som är uppkopplade på samma nät av att hastigheten dras ner om en dator använder VPN?
Citera
2020-04-05, 14:09
Medlem
deadhead.s avatar
Jag kör Mullvad i min router och har 250-lina och får ut ca 300.
Citera
2020-04-05, 14:10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag kör Mullvad i min router och har 250-lina och får ut ca 300.
Now we talking....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in