Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-02, 19:30
Medlem
binics avatar
vill ansluta projektor till datorn men vet inte riktigt vilken anslutning som är bäst. den jag har är en hitachi med dessa utgångar:

VGA 2
Component 1
S-Video 1
Composite 1
Monitor Out Yes
Audio In 2
Audio Out 1
USB -
RS-232 1
RJ-45 Network No

nu undrar jag vilken som är bäst kvalitetsmässigt. kan det vara component? jag har en gul utgång där det står video, men den verkar inte finnas med i listan. är det samma som component? jag har dvi på grafikkortet. component(projektor) till dvi(dator), går det och är det bra?
Citera
2008-12-02, 19:34
Medlem
Skulle tro att VGA är lättare, och ger bra bild. Dock vet jag inte om VGA är bättre än komponent, men dock är komponenten inte bättre än VGA.
Dessutom så finns det VGA-DVi kablar i princip överallt.
Citera
2008-12-02, 19:41
Medlem
kabelgiganten har jävligt bra priser och kundservice... du kan fråga dom eller testa deras "kabelguide" för att få fram den du behöver..

köpte en xga-kabel för nån vecka sedan därifrån........

http://www.kabelgiganten.se/
Citera
2008-12-02, 19:42
Medlem
binics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Skulle tro att VGA är lättare, och ger bra bild. Dock vet jag inte om VGA är bättre än komponent, men dock är komponenten inte bättre än VGA.
Dessutom så finns det VGA-DVi kablar i princip överallt.

är det säkert? hittade detta på pricerunners köpråd av projektor:

Citat:
De flesta projektorerna har VGA (vanlig datoranslutning via d-sub), S-Video och komposit (kabeln med gul kontakt) som anslutningsalternativ. Det bästa ur bildkvalitetssynpunkt är dock om den har komponent video, följt av VGA och S-video och sist komposit. Många har också ytterligare anslutningsmöjligheter, som DVI för digital överföring från datorn och audioanslutning. Ett litet antal har också trådlös överföring för större flexibilitet.
Citera
2008-12-02, 20:16
Medlem
binics avatar
verkar som att den gula kabeln som det brukar stå video på är samma som komposit. den trodde jag var bra. men tror jag ska koppla genom komponent video, dvs den med röd, blå och grön kontakt till grafikkortets dvi. det borde vara optimalt i mitt fall.

någon som kan berätta var jag kan hitta komponent-dvi kabel i sverige:
http://sewelldirect.com/DVI-to-Compo...-Cable-6ft.asp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in