Och vad händer om dom råkar ge t.ex moderkortet ESDskador som gör att du får bluescreen? Dom säger att dom inte har gjort någoting, och tillverkaren av moderkortet säger att du har orsakat felet. Sen står du där utan någonting.
Det brukar följa med manual till det mesta.
I cpulådan så finns det för cpu.
I moderkortet så finns det för cpu på just ditt moderkort samt minnen och det mesta. Följ allt från punkt 1 så ska du se att det löser sig.
500 spänn är annars ett ganska bra pris. Brukar ligga där omkring.
Följde den förra gången jag skulle sätta in en ny processor och RAM-minne då paja hela moderkortet :P
Måste ha hänt något allvarligt, antagligen statisk elektricitet.
1 sak du bör känna till: Statisk elektricitet. Försök inte röra några kretsar inuti datorn = kan, (chansen är inte stor, men den finns!) ändra någon spänning så det kan bli error nånstans i din dator... Avmagnetisera dig mot silvret på ett element först så är det kolugnt!
1 sak du bör känna till: Statisk elektricitet. Försök inte röra några kretsar inuti datorn = kan, (chansen är inte stor, men den finns!) ändra någon spänning så det kan bli error nånstans i din dator... Avmagnetisera dig mot silvret på ett element först så är det kolugnt!
Edit: Jaha du visste redan om sånt o.o ;P
Och hur ska jag avmagnetisera mig från silvret då?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!