Citat:
Snälla du den här professorn har säkert utbildat vissa som är verksamma i dag, så för att då upprepa det jag redan sagt, så gäller hans utlåtande än i dag. Visst kan lekmän spekulera och tro och fantisera om annat, men i verkligheten så gäller Rammers utlåtande eftersom det kallas sakkunnig. Att Sandberg och co inte brydde sig om vad rättsläkaren och teknikerna sade är ju en skandal i sig eftersom det blir svårt att lösa detta nu. Följa SÅC är kanske inte så jäkla smart tycker jag, och den rättsröta med att peka ut små barn som inte är i närheten av obduktionsprotokollet eller teknisk bevisning är skrattretande.
Det där med salvan är säkert påhitt från Sandberg och är inte styrkt direkt, och sedan var det en polis som fattade misstankar genom att enbart beskåda pojken och hämtade då sin kamera för att fota pojken. Det måste vara våld tänkte polisen. Så snömoset kan du och Magro spara till Lambertz och har ni tur kanske Lambertz trollar fram ett rättsmedicinskt protokoll och lite teknisk bevisning i form av skuggor och bortträngda minnen. Psykologtramset i fallet är oerhört provocerande och att man bedriver förundersökning med humbug metoder är allt annat än trovärdigt.
I domstolen hade Sandberg och åklagare åkt ut med huvudet före. Och det finns en möjlighet att domstolen hade åberopat en sinnesundersökning på utredande polis här.
Det där med salvan är säkert påhitt från Sandberg och är inte styrkt direkt, och sedan var det en polis som fattade misstankar genom att enbart beskåda pojken och hämtade då sin kamera för att fota pojken. Det måste vara våld tänkte polisen. Så snömoset kan du och Magro spara till Lambertz och har ni tur kanske Lambertz trollar fram ett rättsmedicinskt protokoll och lite teknisk bevisning i form av skuggor och bortträngda minnen. Psykologtramset i fallet är oerhört provocerande och att man bedriver förundersökning med humbug metoder är allt annat än trovärdigt.
I domstolen hade Sandberg och åklagare åkt ut med huvudet före. Och det finns en möjlighet att domstolen hade åberopat en sinnesundersökning på utredande polis här.
Tror jag inte alls, tror de hade dömts i tingsrätt precis som Quick och ingen hade överklagat. Rammer säger att pojken kvävts vilket är precis min teori också, inte strypts, det handlar bara om means. Det finns ingen logik i att ta en pinne när du kan ta händerna istället, det krävs en större pinne för att den inte ska gå av, och den är knölig att hålla på plats då Kevin kommer att vända och vrida på huvudet. Rättsmedicinare uttrycker sig inte i termer av "vet" utan i termer av "consistent with". Jag är ingen lekman utan läkarutbildad och även Rammer använde teorier som gällde då men som inte visat säg stämma. exv att petechier innebär att någon strypts, vilket är fel. Nya rättsmedicinare kan ta in mer forskningsbaserad kunskap och mindre av Rammers kanske felaktiga erfarenhet. Jag är 100% säker på att man kommer till hösten sänka sin säkerhet på att han blev utsatt för ett brott, det finns många fall där rättsmedicinare vägt sannolikheter fel. Precis som med SÅC är det olämpligt att i svåra fall bara låta en person bedöma saker och ting.
salvan framgår i FUP som även DN rapporterat så den finns ingen anledning att betvivla och Rammer har inte förnekat det.
Så ta du och inse att det mest rimliga är att Rammer bedömt fel, då faller allt på plats.