Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 15:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Var framgår det att 13-åringen var flykting och att misstankarna riktades bort från honom för att det var valår?
Det var väl nåt klipp med GW som själv anser att 13 åringen är den skyldige.
Citera
2018-03-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Ni som kanske följt detta bättre än mig kan ni förklara hur åklagaren kom runt de att christian kommit hem med blöta kläder innan de fiskade?

Det var också en bra fråga. Det jag inte heller förstår är varför utredarna då 1998 inte kom på direkt att det handlade om en olycka med en pall ? Vem som hittade honom först (mormor eller morfar) som försökt återuppliva honom såg inte pallen och tyckte det var något konstigt med den ? Att INGEN misstänkte olycka på grund av en pall ? Och nu 20 senare är det en självklarhet ?
Citera
2018-03-27, 15:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har du verkligen aldrig sagt något som inte stämde när du var fem år och trodde att någon vuxen som inte ville lämna dig ifred ville att du skulle svara på ett visst sätt - så att du kunde gå ut och leka som de lovade bara du svarade rätt?
Förhören med dem var ju dessutom psykiskt påfrestande. Mer att likna vid hjärntvätt.
Citera
2018-03-27, 15:12
Medlem
Intressant teori med lastpallen. Men visst var de så att de satt ihop, som med gångjärn? Frågan är hur Kevin kan ha fått dem över sig i så fall. Skulle vilja se rekonstruktionsvideon.
Citera
2018-03-27, 15:12
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ingenstans. Det här är Flashback men de här spekulationerna är ovanligt rasistiska t.o.m för att vara här.

Det är GW, sen har det förstås tagit rejäl snurr här på Flashback.
Citera
2018-03-27, 15:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Nu har jag inte följt detta fall överhuvudtaget, varken då eller nu så jag ber om ursäkt ifall detta är en korkad fråga.

Vad har hänt med Kevin? Vet man att han blivit dödad eller är detta bara spekulationer? Finns det några andra misstänkta isåfall?

Nej.
Då när det just hade hänt trodde ansvariga att Kevin blivit mördad och för att ro sin enorma påkostade mordutredning i hamn var man tvungen att till slut efter flera månader presentera en mördare.
Hittande man ingen, kunde man ju alltid tillveka någon - eller för säkerhets skull två - och skrämma eller trötta ut dem att erkänna. Helst några som var så unga att de var lätta att få dit hän, gärna med föräldrar som man också kunde skrämma till följsamhet.

Och kanske viktigast av allt - i och med att man fabricerade fram ett par barn som mördare behövde polisutredningen aldrig granskas i en domstol eller ens av någon annan. Sekretess, byrålåda och till socialen med ungarna och deras föräldrar som alla fick flytta från stan. Bröderna som då var 5 och 7 år blev stämplade för livet.
Man hade kunnat låta en domstol gå igenom det hela med en bevistalan, men polisen var inte så intresserad av den insynen...

Det hela var dock inte hemligare än att ansvarig lokal chef som ledde utredningen i ett sommar- radioprogram flera år senare, satt och gjorde sig bred över hur han lyckades avslöja de sadistiska och blodtörstiga mördar-bröderna.

Några år senare får reporter Josefsson nys om saken och börjar gräva.
Citera
2018-03-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Det var också en bra fråga. Det jag inte heller förstår är varför utredarna då 1998 inte kom på direkt att det handlade om en olycka med en pall ? Vem som hittade honom först (mormor eller morfar) som försökt återuppliva honom såg inte pallen och tyckte det var något konstigt med den ? Att INGEN misstänkte olycka på grund av en pall ? Och nu 20 senare är det en självklarhet ?

Det gnager mig med, hade pallen legat PÅ Kevin hade man ju aldrig ens börjat utreda mord? Och har för mig att Kevin inte hittades med en pall över sig ens? Känns som wargren försöker rädda sitt eget skinn
Citera
2018-03-27, 15:19
Medlem
Bröderna såg fortfarande väldigt skyldiga ut för att vara "oskyldiga". Hoppas sanningen kommer fram någon dag.
Citera
2018-03-27, 15:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Vad hände med DNA:analysen?
Citera
2018-03-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Vad hände med DNA:analysen?

Det fanns inget där som hade någon betydelse. Det kan ha varit från bröderna eller någon annan som lekte med Kevin eller Kevins anhörig osv, men inget som är av vikt.

Jag håller f.ö fast vid vad jag skrivit tidigare angående GW.
Senast redigerad av Butter200 2018-03-27 kl. 15:27.
Citera
2018-03-27, 15:29
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Nu har jag inte följt detta fall överhuvudtaget, varken då eller nu så jag ber om ursäkt ifall detta är en korkad fråga.

Vad har hänt med Kevin? Vet man att han blivit dödad eller är detta bara spekulationer? Finns det några andra misstänkta isåfall?

Kevin kan ha drabbats av en konstig olycka under tiden han försökte fippla bort sandalerna eller planerat självmord och det finns inget i utredningen som motsäger det heller.

Han kan ha lagt sig på pallarna för han pallade inte mer, men pallarna räddade livet på honom en stund tack vare att de flöt så bra. Men tillslut fick även pallarna nog.

Dock är sandalernas placering vid en bod 30 meter därifrån att notera. Liksom att en 12-13 årig pojke berättade för andra barn om vart dessa skor fanns. denna pojke våldtog något år senare en 3 årig pojke 100 meter från platsen där Kevin hittades. Men det finns inget i utredningen som rent tekniskt utesluter att Kevin försökt och lyckats med självmord. Men troligt .... Näe.

13 åringen verkar dock ha varit intresserad att umgås med Kevin, enligt GW
Citera
2018-03-27, 15:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det var väl nåt klipp med GW som själv anser att 13 åringen är den skyldige.

Ja, så även en annan man var delgiven brottsmisstanke i den här utredningen som inte gav något.
Att bonnläpparna i tidigare utredning inte skött sitt arbete är ju en skandal. Frågan är om lantsortspoliser ska få hålla i en mordutredning helt själva. SÅC bör väl ses som att han bör bli arbetslös.

Kevins pappa säger att han är glad för brödernas skull också, och att han får förlika sig med en ny uppgift. Alltså det är ju för fan tragiskt för alla inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in