Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-04, 17:13
Medlem
hade problem med att datorn startade om sig själv. så jag lämnade in på felsökning - moderkortet var fel o byttes ut. slutade med att jag bytte moderkortsmärke helt fårn gugabyte till asus pq5-e

nu när jag äntligen byggde nya systemet så blinkar min skärms onknapp grönt som om jag inte startat datorn.

nån som vet vad som kan fela?
har en samsung syncmaster 959 NF som skärm och ett gigabyte hd 4850 1 gb graffekort.
Citera
2008-12-04, 17:16
Medlem
jack3253s avatar
Har du kollat alla sladdar och allt sånt?
(så att skärmen är kopplad till datorn)
Citera
2008-12-04, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rcman
hade problem med att datorn startade om sig själv. så jag lämnade in på felsökning - moderkortet var fel o byttes ut. slutade med att jag bytte moderkortsmärke helt fårn gugabyte till asus pq5-e

nu när jag äntligen byggde nya systemet så blinkar min skärms onknapp grönt som om jag inte startat datorn.

nån som vet vad som kan fela?
har en samsung syncmaster 959 NF som skärm och ett gigabyte hd 4850 1 gb graffekort.

När datorn är påslagen så testar du att stänga av skärmen, stäng sedan av datorn. Starta upp datorn igen och starta igång skärmen. Se vad som händer.
Citera
2008-12-04, 17:36
Medlem
@ jack3253 //
är väl bara sladden från skärmen till datorn samt kolla att pci-e sladden från nätagget till graffekortet är inkopplat?

@ radikal08 //

testade...samma sak. skärmen verkar inte inse att datorn ger en signal till den. tar jag av sladden mellan dator och skärm så säger den att ingen enhet är inkopplad, men när jag stoppar in skärmsladden igen via min dvi-to-vga converter så sker samma sak som innan :S
Citera
2008-12-04, 17:52
Medlem
Nate Blacks avatar
Är du säker på att nätaggreatet orkar ditt system med marginal?

Dubbelkollat ALLTING? Sladdar osv.

Gör en reset CMOS. Finns beskrivning i FAQ/Guide.
Citera
2008-12-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Är du säker på att nätaggreatet orkar ditt system med marginal?

Dubbelkollat ALLTING? Sladdar osv.

Gör en reset CMOS. Finns beskrivning i FAQ/Guide.
jag hade bara kopplat in grafikkort , cpu/heatsink samt ett rammine när jag startade datorn.

har corsair 520W
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in