Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-07, 22:57
Medlem
Hej, jag har hållt på att fixa mitt hemnätverk i timmar nu men det funkar inte. kör med windows xp på båda burkarna som är kopplad till en raouter. Har kört hemnätverksguiden men det funkar inte. När jag går in på visa arbetsgrupp med "dator 1" så står det att "dator 2 är inte tillgänglig. kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. be server admin om hjälp. nätverkssövägen hittade inte." På "dator 2" så syns inte ens "dator 1" om man går in i arbetsgruppen. har stängt av brandväggen på båda datorerna. har ingen aning om vad det kan va..

Tack
Citera
2008-12-07, 22:59
Bannlyst
Testa skita i pw en gång. Funkade för mig. Ifall du är rädd för att någon ska ta sig in på det så hör med någon annan och be honom fixa det.
Citera
2008-12-07, 23:01
Medlem
pw??
Citera
2008-12-07, 23:04
Bannlyst
Har du satt nåt pw på nätverket? Kolla signalen annars. Vad har du för nätverkskort och är det säker att det funkar?
Citera
2008-12-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Har du satt nåt pw på nätverket? Kolla signalen annars. Vad har du för nätverkskort och är det säker att det funkar?
nej har inget pw. ja, nätverkskortet funkar fint.har ett trådlöst philips snu5600.
Citera
2008-12-07, 23:52
Medlem
Det går inte ens att pinga den andra datorn
Citera
2008-12-08, 00:07
Medlem
Har löst det nu. Farsan satt ju och ändrade inställningarna som jag sa åt honom att göra på hans dator. Så sa jag åt honom att stänga av brandväggen och det sa han att han hade gjort man så var det inte så nu funkar det fint. tack för svaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in