Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-02, 23:02
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ordningikaos
Jag var för väldigt länge sen sjuk i anorexi, o då drömde jag att jag dog o vad som hände efter det.

Jag drömde en gång om efter att jag dött.Men drömmen började med att jag dog. När jag var död, stod jag en bit ifrån min kropp, och två stora lejon kom o släpade bort kroppen.HJag minns att jag i drömmen var otroligt sugen på blåbärspaj, men kunde inte käka, eftersom jag var död. Sen befann jag mig bland mina klasskamrater i skolan. Jag gick omkring bland allesammans o såg hur kul dom hade o kände att jag saknade dom. Jag försökte prata med dom, men ingen kunde höra mig. Sen befann jag mig plötsligt bland min familj o de grät för att jag var död.Jag kände mig så ledsen o frusterad, de såg inte att jag stod mitt bland dom. Sen byttes scenen, och jag höll ett barn i min famn. Det var mitt barn (jag har inga barn i verkligheten) och den kärleken jag kände för det barnet var obeskrivlig. Sen försvann barnet o jag stod ensam i tomma intet. Jag grät o grät o önskade att jag levde, det fanns ingen jag hellre skulle vilja, för jag ville inte gå miste om allt det där. O då vaknade jag.

den drömmen förändrade nästan mitt liv. efter den bestämde jag mig för att bli frisk,och har ätit väldigt mkt blåbärspaj de senaste åren.

Den här historien berörde mig faktiskt ganska mycket. Jag tror verkligen att drömmar kan få oss att se på oss själva ur helt nya synvinklar och hjälpa oss att bearbeta problem och utforska våra psyken. Fint att höra att du lyckades bli frisk.
Citera
2013-10-03, 03:26
  #194
Medlem
Mr.Riddims avatar
Tänk om det här är en dröm och när vi dör, är då vi vaknar

Jag tror det har med att vi hinner vakna innan vi hinner dör.
Citera
2013-10-05, 10:50
  #195
Medlem
Bernald-Shires avatar
Jag har "dött" en gång i dröm.
Drömmen handlade om att jag och min gamla mellanstadieklass skulle ut på klassresa. Det började med att vi satt i en buss full av mellanstadieelever. Vi körde på en landsväg med en skog tätt intill på högersidan, samt en äng som sträckte sig så långt ökat nådde, på vänstersidan. Vi svängde in vänster ut på ängen, bussen stannade och alla sprang ut. Vi alla visste att i just detta område var det risk för "atombombssprängning", men det var inget vi riktigt oroade oss för. Sen helt från ingenstans såg jag jättelångt bort hur "röksvampen" växte. Ni vet det där rökmolnet som blir efter att en atombomb har detonerat. Jag ser hur det blir ljusare och ljusare och jag hinner nätt och jämt springa fram till en klasskompis och tacka för tiden vi hade tillsammans, innan allting blir kritvitt. Allt blir bara tyst och vitt. Sen kom det upp som en spelmeny där det stod Game Over, och det var då jag vaknade.
Fyfan, det var den äckligaste drömmen jag någonsin drömt tror jag.
Citera
2013-10-05, 21:16
  #196
Medlem
Jag dog en gång i en dröm och fortsatte drömma.

Jag blev ihjälskjuten när jag försökte rädda en liten flicka från en arabisk mobb.

Jag hamnade i ett tomt rum. Helt tomt och mörkt, förutom en trästol i mitten som en person satt på.

Jag gick fram till personen och frågade var jag var.

Han tittade bara på mig och sa: "Det finns ingen himmel. Gud har övergivit oss."

Sen vaknade jag.
Citera
2013-12-11, 13:19
  #197
Medlem
BiWinnings avatar
Som många andra säger så går det absolut att dö i drömmar. Men jag kan bara tala för mig själv och vad jag har drömt. I en dröm blev jag bland annat stucken med kniv i magen när jag var på ute på någon sorts militärtjänstgöring, jag dog av knivhugget och blev precis som i vissa tvspel en "spectator" alltså något sorts "spöka" som kunde se allt men inte göra mycket mer. Förklaringen till den här drömmen och dess utgång ligger nog i att jag själv spelar mycket och spelade då mycket tvspel där just sånt här förekommer. En annan faktor som kan spela in är att jag fick jag höra en precis liknande fast "riktig" (om den nu är det) historia av min dåvarande gympalärare som även var fallskärmsjägare som berättade något i samma stuk. En historia som jag mins påverkade mig mycket då, oavsett dess sanning. Mins ej exakt vad han berättade men något om att när han var på utlandstjänst i kosovo och hade blivit just knivhuggen. Mannen (gympaläraren) överlevde naturligtvis.
Citera
2013-12-12, 20:49
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernald-Shire
Sen kom det upp som en spelmeny där det stod Game Over, och det var då jag vaknade.

Det där hände mig ibland när jag var liten, trots att jag inte spelade så mycket datorspel. Det var riktigt vidrigt.
Citera
2019-04-19, 06:22
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrapN
Som rubriken säger jag vaknar alltid sekunden innan jag ska dö i en dröm om jag faller från en höjd till exempel vaknar jag sekunden innan jag träffar marken, har även kompisar som sagt att det är samma sak för dom. så undrar egentligen bara om någon känner igen sig hur är det har du dött i någon dröm?

Jag har drömt om att jag dör, flera gånger. Oavsett om döden varit våldsam eller stillsam, har den känts som det stilla slocknandet av en ljuslåga, som ett slags inre hopsjunkande, där man en gång för alla andas ut och ger upp. Någon gång har det följts av en epilog, då jag vaknat upp "flera tusen år senare" in i en ny existens, som efter en lång Törnrosasömn.
Citera
2019-05-03, 13:50
  #200
Medlem
Jag dör ofta i drömmar. Dels drömmer jag om en verklig händelse då jag nästan blev mördad på riktigt, dels drömmer jag ofta att världen går under.
Citera
2019-05-03, 13:51
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galghumoristen
Jag har drömt om att jag dör, flera gånger. Oavsett om döden varit våldsam eller stillsam, har den känts som det stilla slocknandet av en ljuslåga, som ett slags inre hopsjunkande, där man en gång för alla andas ut och ger upp. Någon gång har det följts av en epilog, då jag vaknat upp "flera tusen år senare" in i en ny existens, som efter en lång Törnrosasömn.

Intressant, för det där med att "ge upp" kände jag när jag var nära att dö på riktigt. Har du haft en nära döden-upplevelse på riktigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback