Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-08, 15:18
Medlem
MetalStallions avatar
Hej! Har nyligen stött på ett problem som jag tror ligger till grund att jag inte kan starta spelet GTA IV till min pc och det är helt enkelt det rubriken säger: nätverksidentifiering & fildelning går inte att aktivera! Om jag försöker via nätverks och delningscenter så händer inget när jag väljer aktivera utan förblir oaktiverat.

Det här är mycket märkligt då det fungerade så sent som förra veckan och så vitt jag vet har inte mitt alterego Mr.Fippel varit framme

Tacksam för hjälp!

PS. kör Vista
Citera
2008-12-08, 17:00
Medlem
Du har inte installerat VmWare eller nåt liknande senaste veckan?
Jag får nämligen samma problem om jag har det installerat.
Citera
2008-12-08, 17:36
Medlem
MetalStallions avatar
Nä det har jag inte gjort, så vitt jag minns är det ända jag har installerat på sistone, GTA IV (Med Securom, Rockstar Social Club, windows Live) och perfect Uninstaller och dem bör ju inte tillfogat någon skada (inte i dem regionerna iaf )
Citera
2008-12-08, 17:42
Medlem
Nähä, synd. Det var det enda tips jag kunde komma på nu.
Har du provat på Microsofts forum för utvecklare, där brukar alla möjliga problem avhandlas.
Citera
2008-12-08, 17:45
Medlem
MetalStallions avatar
Har jag inte gjort, ska leta mig dit och fråga

Har du möjligen länk?
Senast redigerad av MetalStallion 2008-12-08 kl. 17:48.
Citera
2008-12-08, 20:26
Medlem
MetalStallions avatar
Visade sig att det var så pass enkelt att jag bara behövde inaktivera fireball eller vad den heter (Windows brandvägg)
Citera
2008-12-08, 20:32
Medlem
Kanon att det löste sig, och jättebra att du skrev vad det var för fel också. Det kan ju hjälpa andra med samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in