Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-05, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvsladden
Någon som vet mer om detta? Storyn kan ej visas längre. Den där jävla Winnered har man ju fått mer än nog av på uteställena i skell. Oerhört olämplig som vakt med sånt temprament och maktbehov. Hade gärna sett honom sätta sin sista potatis och förlora vaktlicensen.
Någon som vet om denna stjärna fortfarande jobbar som vakt? Såg honom på mataffären för ett tag sedan med nån tjej och han såg mer än lovligt nedgången och påtänd ut, var inte bara anabola som han hade i kroppen. Riktigt läskig. Tjejen var ju inte heller särskilt fräsch…
Citera
2024-11-05, 21:48
Medlem
timberjacks avatar
vad hände kring Buffy? det blev så tyst om honom, är de ingen som vet mer kring dramat på skolan?
Citera
2024-11-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timberjack
vad hände kring Buffy? det blev så tyst om honom, är de ingen som vet mer kring dramat på skolan?
Tomtom, inte Buffy.
Edit; Jag har svårt se Buffy så korkad att han spöar tjejen framför skol och vård personal. Eller att spöa tjejen öht. Det lilla jag träffat honom så verkar han bara vara lite yr, inte våldsam.
Senast redigerad av Greaser 2024-11-05 kl. 23:23.
Citera
2024-11-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Tomtom, inte Buffy.
Edit; Jag har svårt se Buffy så korkad att han spöar tjejen framför skol och vård personal. Eller att spöa tjejen öht. Det lilla jag träffat honom så verkar han bara vara lite yr, inte våldsam.

*Tumtum. Lite komiskt att googla det, för då får man fram att det betyder att man har ett outvecklat, gömt/osynligt könsorgan.😂
Citera
2024-11-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skellmupp
Hörde rykten om att en kvinnlig polis slagit av armen med en batong, på en missbrukare inne i arresten, är det någon som vet något om detta? Det ska ha hänt för 2-3 år sedan. Om det stämmer så är det väl en grov misshandel?

Vet en liknande historia, men det var nog 4 år sen, ingen missbrukare och ingen batong.

Det är nog inte nödvändigtvis grov misshandel.
Citera
2024-11-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svansjagarn
Vet en liknande historia, men det var nog 4 år sen, ingen missbrukare och ingen batong.

Det är nog inte nödvändigtvis grov misshandel.

Ja, att slå av armen borde nog räknas som grov misshandel. Men poliser brukar ju klara sig bättre än Svenssons. Skulle vara intressant med ett namn på förövaren.
Citera
2024-11-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olovliganv
*Tumtum. Lite komiskt att googla det, för då får man fram att det betyder att man har ett outvecklat, gömt/osynligt könsorgan.😂
Alla jag känner betonar att han kallas Tomtom. Några är väldigt noga med att tumtum själv hör det.
Citera
2024-11-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skellmupp
Ja, att slå av armen borde nog räknas som grov misshandel. Men poliser brukar ju klara sig bättre än Svenssons. Skulle vara intressant med ett namn på förövaren.

Menar du polisflickan eller han i arresten?

Det är inte grov misshandel om inte armbrottet är grovt.

https://www.st.nu/artikel/slangde-ut...chauffor-domd/
Senast redigerad av Svansjagarn 2024-11-07 kl. 12:03.
Citera
2024-11-07, 12:45
Medlem
Citat:

Poliskvinnan så klart. Ja det avgörs nog från fall till fall, och blir ju givetvis värre om man använder ett vapen, i det här fallet en batong, och den andra personen är försvarslös.
Citera
2024-11-07, 15:12
Medlem
Citat:

Är viss skillnad om "nöden kräver det" och man är polis.
Poliser får använda våld om inga andra medel räcker till och om det är försvarligt med hänsyn till omständigheterna. Exempel på sådana situationer är om polisen möts med våld eller hot om våld, eller om någon som ska häktas eller anhållas försöker undkomma.
Citera
2024-11-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balderbyling
Är viss skillnad om "nöden kräver det" och man är polis.
Poliser får använda våld om inga andra medel räcker till och om det är försvarligt med hänsyn till omständigheterna. Exempel på sådana situationer är om polisen möts med våld eller hot om våld, eller om någon som ska häktas eller anhållas försöker undkomma.

Ryktet säger att poliskvinnan blev kallad hora och gick loss med batongen, med ett armbrott som följd. Hände i arresten på polisstationen. Mer än så vet jag ej.

Kanske några av Skellefteås poliser som är här inne och läser kan svara på det 😜.
Citera
2024-11-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
En annan fastighet som onekligen sticker ut är den på Myrängsvägen. Har sett bilar parkerade inne på gården. Gården är dessutom upplogad vintertid så någon torde bo där. Husen ser nu mera värre ut än detta från Google Maps. Om den är misstänkt vet jag inte.

https://www.google.se/maps/@64.69047...7i16384!8i8192

Inget kriminellt där, bara lathet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in