Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-18, 01:06
  #13
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.T Barnum
April stämmer bra. Det är dessutom en ren serieroman och ingen hybrid. Det bästa är att Peter Bergting står får bilderna Han är i mitt tycke sveriges bästa illustratör just nu och det ska bli ett nöje att se vad han kan göra tillsammans med Lapidus. Rätt häftigt att en så pass stor författare som Lapidus väljer seriemediet som konstform. Det här kan bli den grafiska romanens stora genombrott i sverige.
Tillägg: Länk till Bergtings sida: http://www.bergting.com/


Verkar väldigt duktig på att illustrera.
Håller med dig, mer svenska grafiska romaner.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=357056
Citera
2008-12-18, 01:32
  #14
Medlem
P.T Barnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Verkar väldigt duktig på att illustrera.
Håller med dig, mer svenska grafiska romaner.
Det är fan på tiden. Seriekonsten har behandladats styvmoderligt i sverige och aldrig fått den uppmärksamhet den förtjänar. Lapidus och Bergting kommer skås upp stort av alla kulturredaktioner och det kan i sin tur leda till att littärt intresserade människor letar sig fram till klassikerna i genren.
Citera
2008-12-18, 01:41
  #15
Medlem
little.rippers avatar
Fan det kan nog bli tufft, han bergting verkade rita rätt schysst!
Citera
2008-12-18, 02:06
  #16
Medlem
P.T Barnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little.ripper
Fan det kan nog bli tufft, han bergting verkade rita rätt schysst!
Bergting är fantastisk. Kolla in hans album Host så ser ni vad han går för. Han är den enda svenska tecknare som fått kontrakt för en serie i USA innan sverige. I ärlighetens namn kan jag inte komma på någon annan som skulle fixa att överföra Lapidus som serie i sverige.
Citera
2008-12-18, 12:39
  #17
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.T Barnum
Det är fan på tiden. Seriekonsten har behandladats styvmoderligt i sverige och aldrig fått den uppmärksamhet den förtjänar. Lapidus och Bergting kommer skås upp stort av alla kulturredaktioner och det kan i sin tur leda till att littärt intresserade människor letar sig fram till klassikerna i genren.


Får hoppas det. Det räcker med att Fredrik Strage ger dem bra betyg i DN så lär väl succé vara given.


Klassikerna?
Vilka menar du?

Räknar du in denna?

http://seriewikin.serieframjandet.se...hp/Johan_Vilde
Citera
2008-12-18, 12:44
  #18
Medlem
Så detta är alltså en serie och inte en roman? Jag som hade för mig att Herr Lapidus sagt att hans nästkommande bok efter AFU skulle innehålla en kvinna som hade en roll.
Citera
2008-12-18, 13:01
  #19
Medlem
qapmocs avatar
Kan nog bli bra, måste ju läsa den då jag har läst de andra två
Citera
2008-12-19, 11:28
  #20
Medlem
Pistoler0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Så detta är alltså en serie och inte en roman? Jag som hade för mig att Herr Lapidus sagt att hans nästkommande bok efter AFU skulle innehålla en kvinna som hade en roll.

jag har hört samma sak..:/
Citera
2008-12-19, 11:29
  #21
Medlem
Pistoler0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Kan nog bli bra, måste ju läsa den då jag har läst de andra två

har också läst dom andra bökerna, ska bli kul att läsa gängkrig 145
Citera
2008-12-19, 17:28
  #22
Medlem
miklons avatar
Det där känns som ett givet köp, jag gillade Lapidus tidigare böcker (även om den första var klart bättre än den andra) och Bergting verkar vara en ruskigt skicklig illustratör.

Prissättningen verkar rätt trevlig också, 135 kr är angivet pris just nu och Bergting verkar räkna med att priset kommer sjunka när den väl släpps. Det är bra, för jag tror att ett lågt pris kan underlätta för att få andra än de vanliga seriefantasterna att köpa.
Citera
2009-04-02, 06:26
  #23
Medlem
erowids avatar
Finns nya bilder att beskåda här!

Tycker det ser riktigt lovande ut. Ser fram emot releasen som fan.
Citera
2009-04-02, 06:47
  #24
Medlem
Har tyckt hans 2 första böcker var bra så jag hoppas denna är i samma stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in